  • 11. Data: 2011-10-18 13:10:34
    Temat: Re: stabilizator?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, October 18, 2011, 12:52:33 PM, you wrote:

    > Ja sobie zrobiłem układ na przekaźniku i żarówki halogenowej, 50W.
    > Układ włącza halogen w szereg ze światłami mijania w momencie włączenia
    > świateł, po 5 sek wyłącza halogen.
    > Działa to już jakiś rok, żarówek mijania już nie wymieniam.
    > Proste i banalne i działa.

    A ja bym użył termistora rozruchowego NTCS-2R2-11A (dostępny w TME) i
    przekaźnika równolegle ze światłami mijania, zwierającego termistor.
    Jeszcze prostsze i skuteczniejszy, bo termistor ma ujemny a nie dodatni
    współczynnik temperaturowy i ogranicza prąd załączenia na początku a
    potem pozwala prądowi narastać.

    Teoretycznie przekaźnik nie jest potrzebny ale daje on zaletę
    niepodważalną - pozwala termistorowi stygnąć i przy krótkiej przerwie
    w zasilaniu (np. jeśli samochód wyłącza światła na czas rozruchu)
    zadziała on ponownie poprawnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-10-18 13:28:25
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > w zasilaniu (np. jeśli samochód wyłącza światła na czas rozruchu)
    > zadziała on ponownie poprawnie.

    Jest tylko male ale.
    Nie probowac wylaczac swiatel w nocy:)
    Czekanie na zapalenie swiatel moze skonczyc sie zaliczeniem rowu lub
    drzewka:)

  • 13. Data: 2011-10-18 22:12:31
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 17.10.2011 21:25, MŁ pisze:
    > Panowie kolega kupil nowego Partnera po miesiacu pojechal do serwisu po
    > jakies tam zaslepki na otwory do rylingow a ze mial spalona zarowke to mu
    > wymienili. wstawili cos jeszcze w instalacje elektryczna i od tego czasu
    > (dwa lata) jezdzi na tych samych zarowkach co w fabryce/serwisie zalozyli...
    > i teraz pytanie... co to moglo byc? duzo jezdze samochodem i srednio oplaca
    > mi sie inwestowac co dwa miesiace w jakies markowe zarowki... ale z taka
    > trwaloscia chetnie kupie cos lepszego.

    Mazda 323S V BA z 1995 roku. W 1997 roku sprowadzona do kraju z USA. Od
    nowosci nie byly wymieniane zarowki w przednich reflektorach. Autem
    jezdzi tylko ojciec, wiec info wiarygodne. Od dawna mnie zastanawia ten
    fenomen. Tylne kierunki już padały - podobnie stop. Te co sa oryginalne
    swieca dalej dobrze. Te wymienione stopy padaja co jakis czas.