  • 61. Data: 2010-05-02 10:38:18
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-01 14:59, megrims wrote:
    > odtwarzacz blu-ray z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. A ten linux
    > to tylko z zamiłowania do PowerPC. Nie gram zupełnie, nawet moje
    > dzieciaki nie grają.

    kup sobie zwykłego kompa tam linuxa zainstalujesz jakiego chcesz, chyba
    że się jarasz, że to PowerPC, to wtedy maca jakiegoś...
    Co do blu-ray to chyba, żeby piraty odtwarzał :)
    masz racje NTG

  • 62. Data: 2010-05-02 11:10:00
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-01 11:54, M1SLQ pisze:

    > Jest na to rada - stworzyć licznik, przy którym nie da się grzebać.
    >

    > Pozdrawiam

    Lepiej zastosować pamięć umożliwiającą zapis/odczyt która przechowywała
    by informacje o wszelkich zmianach softwarowych w samochodzie. Taka
    czarna skrzynka.

  • 63. Data: 2010-05-02 11:55:57
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 2 May 2010 01:25:42 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > PS3 jest tanie, to łamią go zapaleńcy. Przy kradzionych autach za 500k
    > zaczyna się opłacać szukać dobrych zawodowców. Ale do samej korekty
    > przebiegu... Może nie doceniam tego rynku?

    Wszystko zależy od skali :)

    r.
    _____________

  • 64. Data: 2010-05-02 12:23:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 01 May 2010 18:49:50 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Metoda wydobycia może wymagac trawienia obudowy scalaka i manipulowania
    >krzemem bezposrednio pod mikroskopem, albo zdejmowania warstwy po
    >warstwie. To jest nieosiągalne dla dresów.

    Mikroskop musi byc juz elektronowy czy lepszy, a w krzemie moze byc
    pare milionow tranzystorow i wynalezc gdzie jest to co szukamy moze
    nie byc latwe.

    J.

  • 65. Data: 2010-05-02 12:44:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > Mikroskop musi byc juz elektronowy czy lepszy, a w krzemie moze byc
    > pare milionow tranzystorow i wynalezc gdzie jest to co szukamy moze
    > nie byc latwe.

    Czytanie Flash zabezpieczonych procesorów około 8-bit wymagało tylko
    precyzyjnego trawienia obudowy i podpinania szpilek do "scieżek" w
    krzemie. Dało radę hobbystycznie. Niestety nie mogę znaleźć linka, o ile
    pamiętam padł jakis PIC albo AVR. Użyto standardowego mikroskopu i
    domowych metod, acz bardzo czasochłonnych i precyzyjnych. Tylko ze te
    procesory mają dość proste zabezpieczenia. Choć idealnie wystarczyły by
    do licznika...

  • 66. Data: 2010-05-02 13:07:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 May 2010 01:14:02 +0200, Borys Pogoreło wrote:
> [...]
    cked-urban-legend-continues.html
    > I jeszcze aktualizacja, jak koleś obszedł pierwszą linię obrony:
    >http://rdist.root.org/2010/01/27/how-the-ps3-hyperv
    isor-was-hacked/

    > Niewykluczone, że gdyby do tego dobrali się ludzie dysponujący porządną
    >technologią i wiedzą, z techniczną możliwością dobrania się do wnętrza
    >chipa, to by dali sobie z tym radę. Pytanie na ile to ma sens w przypadku
    >cofania liczników...

    Mam wrazenie ze na samochody wydaje sie wiecej niz na gry :-)

    J.

  • 67. Data: 2010-05-02 18:24:59
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-02 10:38:18 +0200, Olek <a...@d...pl> said:

    > kup sobie zwykłego kompa tam linuxa zainstalujesz jakiego chcesz, chyba
    > że się jarasz, że to PowerPC, to wtedy maca jakiegoś...

    Albo xantię.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 68. Data: 2010-05-02 19:04:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sebastian Biały wrote:

    > Widzisz jakieś problemy technologiczne? Wiele uC ma wbudowane crypto
    > engine. Pierwszy z brzegu:

    W PSX to działa pewnie dlatego, że, jak zrozumiałem, zaszyfrowana jest
    całość podczas produkcji z kluczem zapisanym gdzieś w hardwarze. W aucie
    tak się nie da, bo musi być możliwość łatwej aktualizacji oprogramowania
    przez ASO. Zaszyfrowany moduł licznika kilometrów musiałby być bardzo
    odizolowany od głównej części oprogramowania, a wtedy,
    najprawdopodobniej, nie trzeba by nawet było nic łamać, wystarczyłoby
    podmienić.

    --
    cokolwiek

  • 69. Data: 2010-05-02 19:10:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sebastian Biały wrote:

    > Metoda wydobycia może wymagac trawienia obudowy scalaka i manipulowania
    > krzemem bezposrednio pod mikroskopem, albo zdejmowania warstwy po
    > warstwie. To jest nieosiągalne dla dresów. A jest stosowana jeśli
    > _naprawdę_ Ci zależy na zawartości kostki. Jesli więc stać cię na sprzęt
    > za paredziesiąt k$ żeby zarobić 3000zł to gratuluje.

    Jeżeli chciałbyś zaszyfrować całe oprogramowanie lub jakąś istotną część,
    to nie będą tego łamać dresy, tylko tunerzy, a tutaj mówimy już o
    zupełnie innych pieniądzach. Dresy skorzystają.

    > W starciu z hasłem ze "znajomość algorytmu szyfrowania załatwia sprawę"
    > to na pewno powala.

    To jest Twoje hasło, nie moje. Na przyszłość daj znać, ze trzeba Ci
    tłumaczyć rzeczy oczywiste i nie można używać skrótów myślowych.

    --
    cokolwiek

  • 70. Data: 2010-05-02 19:24:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > W PSX to działa pewnie dlatego, że, jak zrozumiałem, zaszyfrowana jest
    > całość podczas produkcji z kluczem zapisanym gdzieś w hardwarze.

    Nie musi. Wystarczy że klucz ten pojawi sie potem. Nie wiem jak jest w
    tej zabawce akurat, ale nie ma to znaczenia z puntu widzenia
    bezpieczeństwa czy na etapie produkcji, czy programwoane jest później.

    > W aucie
    > tak się nie da, bo musi być możliwość łatwej aktualizacji oprogramowania
    > przez ASO.

    Myślę że kompletnie nie rozumiesz czym sie różni możliwośc programowania
    chipa od możliwości jego odczytu. Zapewniem, że to kompletnie różne i
    osobno sterowane czynności. W szczególności można zabronić hardwareowo
    czytania a umozliwić swobony zapis (poprzez wcześniejsze skasowanie
    pamięci). Taki tryb jest by default w większości scalaków i dziala na
    tym pół świata.

> [...]
    > odizolowany od głównej części oprogramowania, a wtedy,
    > najprawdopodobniej, nie trzeba by nawet było nic łamać, wystarczyłoby

    Nie gdybaj. Po prostu przyjmij do wiadomości że odpowiednie koncepcje są
    znane od 20 lat. I bazuje na nich cala masa software i hardware w
    przemyśle i domach.