  • 141. Data: 2010-05-03 18:00:24
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 May 2010 17:25:00 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Jeśli byle ASO ma te klucze to wyciekną zanim pierwszy samochód zostanie
    >odsprzedany.

    Moze byc to w formie trudniejszej do wycieku - dobrze schowane w
    programie, czy w dodatkowym urzadzeniu na USB ..

    J.

  • 142. Data: 2010-05-03 18:07:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 May 2010 16:05:01 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Po cholerę cały zespół, jak wystarczy sam licznik podmienić?

    Ale nie ma samego licznika, bedzie tylko zespol zegarow :-)

    Tu jeden kolega mial racje - mozna nowy chip wlutowac. Ale z
    dostepnoscia do chipow roznie bywa.

    No, ale Polak potrafi - chwila ze skalpelem i zamiast 320 bedzie sie
    wyswietlalo 120 :-)
    Albo sie podkreci i pozostanie tylko dumne 97 :-)

    J.

  • 143. Data: 2010-05-03 18:18:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 May 2010 17:58:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale to niekoniecznie tak musialo byc - moze akurat taka dostawa
    > przyszla, zbyt rozdrobniona, albo zbyt zmielona.

    Szczerze wątpię. Ale postaram się nie zapomnieć by w sklepie poszukać i
    jeszcze raz porównać.

    > A moze glupi Szwajcar faktycznie woli widziec duze ladne krysztaly,
    > wiec takie dostaje, mimo ze ten plastikowy mlynek sobie z nimi nie
    > radzi :-)

    Bez przesady.. :) Te plastikowe młynki sobie rewelacyjnie radzą z grubą
    solą kamienną, więc tym bardziej zmielą takie płatki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 144. Data: 2010-05-03 18:22:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 May 2010 17:56:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > Przychodzi niezadowolony klient do salonu z pretensjami, uslyszy "alez
    > oczywiscie, farba nie powinna odpadac, pomalujemy to jeszcze raz, na
    > kiedy chce sie pan umowic" i wychodzi zadowolony. No chyba ze na
    > zdrapki mieli juz zapewniony zbyt - moze do jakiejs policji, moze na
    > taksowki ?

    Duże ryzyko, że media by podchwyciły temat i przejechały się po firmie na
    całego. Zobacz jak Toyotą zamiatają podłogę na wszystkie strony, chociaż
    robią akcje serwisowe. A temat "firma ukrywa" aż się prosi o wierszówkę.

    > Intel sprawy ukryc nie mogl, ale mogl klientom zaoferowac wiecej opcji
    > - upuscik jakis, upust przy nastepnym komputerze, wymiana - a na
    > oddanych domalowac SX i sprzedac :-)

    Domalowanie czegokolwiek by nie przeszło tak łatwo, skoro problem był w
    błędnie działającym FDIV. No chyba, że wmówisz użytkownikom, że wersja
    "value" nie musi dzielić prawidłowo ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 145. Data: 2010-05-03 18:23:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 May 2010 18:07:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > No, ale Polak potrafi - chwila ze skalpelem i zamiast 320 bedzie sie
    > wyswietlalo 120 :-)
    > Albo sie podkreci i pozostanie tylko dumne 97 :-)

    Wsadzi własny LCD, dodatkowy kabelek do skrzyni biegów i już ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 146. Data: 2010-05-03 18:30:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Karolek wrote:
    > Zacznijmy od tego, ze przebieg nie jest informacja warta takiej ochrony.

    Nie warto go chronić za 2$?

    > Druga rzecz, ze mozesz zabezpieczyc sobie ten licznik na pierdylion
    > sposobow, a bystry kolezka z lutownica i tak ominie to zabezpieczenie w
    > prosty sposob :>

    Nie. Ewentualnie "pokaż sposób".

    > Szkoda tylko, ze taki wielki elektronik ja Ty nie wpadl jeszcze jak
    > mozna to prosto obejsc.

    Śmiało, dawaj. Kpić można. Ale powiedz coś do rzeczy.

  • 147. Data: 2010-05-03 18:31:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Moze byc to w formie trudniejszej do wycieku - dobrze schowane w
    > programie, czy w dodatkowym urzadzeniu na USB ..

    Wystarczy że będzie pobierane z centrali z rejestracją takiego zdarzenia
    w systemie.

  • 148. Data: 2010-05-03 18:36:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    > Sam napisałeś, że odczyt nie jest w żaden sposób szyfrowany.

    Mylisz odczyt licznika (jawny) z modyfikacją przebiegu (który to sposób
    komunikacji jest szyfrowany). Po raz N-ty.

    Pokazalem też metodę gdzie licznik jest w komputerze, a dbamy tylko o to
    by wyświetlacz nie przekłamywał szyfrując między nimi komuinikację.

  • 149. Data: 2010-05-03 18:38:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:
    > Wsadzi własny LCD

    Znasz jakąś łatwą metode produkcji LCD w domu?

  • 150. Data: 2010-05-03 18:48:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 03 May 2010 18:38:01 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Znasz jakąś łatwą metode produkcji LCD w domu?

    W wielu autach cudów nie ma, zwłaszcza jeśli licznik jest na osobnym
    wyświetlaczu. Nie takie rzeczy też chińczycy robili.

    A jeśli jest graficzny i da się dostać do środka... To pozostaje tylko
    wpiąć się między wyświetlacz a sterownik. W którymś momencie szyfrowanie
    się kończy. To też chińczycy zrobią.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl