  • 1. Data: 2009-07-17 07:46:56
    Temat: sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Wczoraj zakupiłem płytę i procesor na platformie AM3. Procesor Phenom X2
    550 BOX Black Edition, a płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P.
    Od razu po złożeniu komponentów odblokowałem w procesorze 2 kolejne
    rdzenie, co uczyniło go za darmo najszybszym dostępnym w handlu
    procesorem AMD. (taktowanie domyślne 3100 MHz). :)
    System się normalnie zainstalował, widzi 4 rdzenie, wszystkie 4 wydają
    się pracować poprawnie. Program Eeasy Tune Gibabyte'a widzi CPU jako
    Phenom X4 B50 Black Edition na socket AM2+ a do tego na jądrze Deneb :>
    Na razie nie kręciłem go, ale podatny jest podobno i na overclocking. na
    razie muszę przetestować porządnie te 2 dodatkowe rdzenie, być może
    producent wyłączył 2 rdzenie dlatego, że jakieś błędy generowały, a nie
    tylko dla celów handlowych (popyt większy na tańsze CPU?)
    Czy znacie jakieś sprawdzone dedykowane programy do testowania poprawnej
    pracy wszystkich rdzeni?

    (idzie na pl.comp.pecet i na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 2. Data: 2009-07-17 08:08:39
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Czy znacie jakieś sprawdzone dedykowane programy do testowania poprawnej
    > pracy wszystkich rdzeni?

    OCCT Perestroika 3.1

  • 3. Data: 2009-07-17 09:02:38
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > 550 BOX Black Edition, a płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P.
    > Od razu po złożeniu komponentów odblokowałem w procesorze 2 kolejne

    W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?
    Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos nie
    moge sobie z tym poradzic :-/

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-07-17 09:17:55
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > pracy wszystkich rdzeni?
    >

    > (idzie na pl.comp.pecet i na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet)

    W programie AMD Overdrive jest funkcja testująca stabilność, która
    obciąża w 100% wszystkie cztery rdzenie.

  • 5. Data: 2009-07-17 09:29:24
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > 550 BOX Black Edition, a płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P.
    > Od razu po złożeniu komponentów odblokowałem w procesorze 2 kolejne

    Rozumiem ze to nie jest tak ze po odblokowaniu tych rdzeni ten procesor na
    innej plycie na ktorej nie ma ACC bedzie je dalej mial odblokowane? :-)

  • 6. Data: 2009-07-17 11:02:00
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Quent pisze:

    > W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?

    W biosie, podniosłem tylko napięcie o 0,25V i w zakładce Advanced Clock
    Calibration zmieniłem tryb na hybrid i 4 cores czy jakoś tak to sie
    nazywało. Poszło - chwilę trzeba było odczekać, po czym nastąpił
    samoczynny restart kompa i pokazało się w post X4 :)

    > Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos
    > nie moge sobie z tym poradzic :-/

    Nie wiem czy ten CPU ma taką możliwość

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 7. Data: 2009-07-17 11:03:52
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Quent pisze:

    > Rozumiem ze to nie jest tak ze po odblokowaniu tych rdzeni ten procesor
    > na innej plycie na ktorej nie ma ACC bedzie je dalej mial odblokowane? :-)

    Na pewno nie. Zawsze można podobno przywrócić ust. domyślne, czyli auto
    w biosie i jest znowu tak jak fabryka AMD przykazała.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 8. Data: 2009-07-17 11:05:56
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Doxent pisze:

    > OCCT Perestroika 3.1

    Dzięki! :)
    Potestuję procka wieczorem, ale podchodzę sceptycznie, wolę się
    nastawić, że będzie siać błędy niż sie rozczarować ;)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 9. Data: 2009-07-17 11:07:33
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Leszek pisze:
    > W programie AMD Overdrive jest funkcja testująca stabilność, która
    > obciąża w 100% wszystkie cztery rdzenie.

    Ok, thx :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 10. Data: 2009-07-17 14:07:11
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-07-2009 o 11:02 Quent napisał na
    pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

    > W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?
    > Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos
    > nie moge sobie z tym poradzic :-/

    Do odblokowania potrzeba trzech rzeczy: odpowiedniego procesora, płyty
    z odpowiednim mostkiem połudnowym i biosu. Ty posiadasz tylko pierwszą.

    --
    Wiesław
    Opera Mail