  • 11. Data: 2009-07-17 15:23:50
    Temat: Re: sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 17 Lip, 13:02, STranger <p...@n...ue> wrote:

    > Nie wiem czy ten CPU ma taką możliwość

    Teoretyczną ma - to też 4-core z jednym wylaczonym.

    --
    Regards
    Matt

  • 12. Data: 2009-07-18 09:55:27
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Wiesław pisze:
    > Dnia 17-07-2009 o 11:02 Quent napisał na
    > pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

    > Do odblokowania potrzeba trzech rzeczy: odpowiedniego procesora, płyty
    > z odpowiednim mostkiem połudnowym i biosu. Ty posiadasz tylko pierwszą.

    Po swoich doswiadczeniach dodam ze tez niekoniecznie: moja X3 720 BE
    jest o tydzien za mlody zeby uruchomic 4ty rdzen:( Z tego co znalazlem w
    sieci seria 0904 jedt do tego najlepsza, moj jest 0405. Domyslam sie ze
    z x3 710 jest identycznie...

    --
    Qlfon, Kraków

  • 13. Data: 2009-07-18 13:08:44
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-07-2009 o 11:55 Qlfon napisał na
> [...]

    > jest o tydzien za mlody zeby uruchomic 4ty rdzen:( Z tego co znalazlem w
    > sieci seria 0904 jedt do tego najlepsza, moj jest 0405. Domyslam sie ze

    Oczywiście, pewności nigdy nie ma. Wszak płacimy za trzy rdzenie. Możliwe,
    że
    AMD całkowicie zablokuje tę możliwość, bo ja właśnie o możliwości pisałem.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 14. Data: 2009-07-18 14:23:00
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Wiesław pisze:

    > Możliwe, że
    > AMD całkowicie zablokuje tę możliwość, bo ja właśnie o możliwości pisałem.

    Nie jestem pewny czy są w stanie zablokować zupełnie taką możliwość.
    Musieliby w każdym CPU schodzącym z taśmy produkcyjnej osobno niszczyć
    pozostałe rdzenie, inną ilość dla różnych procesorów. A to kosztowna
    operacja. Łatwiej jest ustawić w CPU etykietę rozpoznawaną przez BIOS
    jaki to typ CPU i ile rdzeni MA mieć dostępnych.
    Wyczytałem gdzieś, że AMD ma wielkie pretensje do kilku producentów płyt
    głównych za umieszczanie w BIOSach tych płyt narzędzi do uaktywniania
    "uśpionych rdzeni" :D Ale te pretensje nic nie dają, sprawa się zrobiła
    głośna i wzrósł mocno popyt na takie płyty główne i w to graj
    producentom płyt! :)

    --
    pozdrawiam
    STranger/Obserwator ;)

  • 15. Data: 2009-07-18 16:57:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    STranger pisze:
> [...]

    > "uśpionych rdzeni" :D Ale te pretensje nic nie dają, sprawa się zrobiła
    > głośna i wzrósł mocno popyt na takie płyty główne i w to graj

    To się nazywa marketing, właśnie o to chodzi, że jest głośno o tym,
    wtedy konsumenci kupują odpowiednie procki i płyty. Wielu będzie też
    takich, którzy tylko kupią aby sprawdzić.

  • 16. Data: 2009-07-18 17:27:01
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-07-2009 o 16:23 STranger napisał na
> [...]

    > Nie jestem pewny czy są w stanie zablokować zupełnie taką możliwość.
    > Musieliby w każdym CPU schodzącym z taśmy produkcyjnej osobno niszczyć
    Nie znam za bardzo architektury tych Phenomów. Może po prostu można odciąć
    zasilanie nieczynnych rdzeni?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 17. Data: 2009-07-18 18:36:01
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Wiesław pisze:
    > Dnia 18-07-2009 o 16:23 STranger napisał na
    > pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

    > Nie znam za bardzo architektury tych Phenomów. Może po prostu można odciąć
    > zasilanie nieczynnych rdzeni?

    No zgadza się, na pewno to jest wykonalne technicznie.
    Ale czy nakład pracy i środków na takie niewiele wnoszące modyfikacje
    nie jest zbyt duży (nowe stanowiska pracy, nowe stanowiska na taśmie
    produkcyjnej, ilość omyłkowo skasowanych całych dobrych poprzednio
    procesorów itp.) Stawiam tezę, że jest to nieopłacalne. Łatwiej jest
    robić tak jak dotychczas, po prostu zakodować w CPU info dla BIOS płyty
    jak ma dany procesor rozpoznawać.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 18. Data: 2009-07-18 18:46:10
    Od: STranger <p...@n...ue>

    BQB pisze:

    > To się nazywa marketing, właśnie o to chodzi, że jest głośno o tym,
    > wtedy konsumenci kupują odpowiednie procki i płyty. Wielu będzie też
    > takich, którzy tylko kupią aby sprawdzić.

    Myślę, że masz rację. Przykładowo ja kupiłem, bo akurat chciałem
    zmodernizować sprzęt, a lubię kupować rzeczy wybitnie opłacalne. W tym
    przypadku za 375 zł mam procek warty 1000 zł i spokój z upgradem na długo :)
    Za jakiś czas wymienię chłodzenie BOXowe na jakieś wydajne i podkręcę
    ten procesor ile się da.

    A pomysł na akurat tego konkretnego Phenoma podsunął mi kolega Wiesław
    doradzający w innym wątku na pl.com.pecet właśnie ten model CPU i płyty
    głównej. :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 19. Data: 2009-07-19 13:55:11
    Od: STranger <p...@n...ue>

    STranger pisze:

    > Dzięki! :)
    > Potestuję procka wieczorem, ale podchodzę sceptycznie, wolę się
    > nastawić, że będzie siać błędy niż sie rozczarować ;)

    Testy wszystkie 4 rdzeni wykonane, były dokładne i wielogodzinne.
    Działa stabilnie wszystko!:)
    A napięcie na CPU w biosie przywróciłem do poziomu domyślnego dla X2 i
    nadal wszystko działa poprawnie jako X4.

    Phenom X2 550 BOX Black Edition to będzie legenda za kilka lat! :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 20. Data: 2009-07-19 16:00:21
    Od: reles <k...@n...pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > nadal wszystko działa poprawnie jako X4.
    >
    > Phenom X2 550 BOX Black Edition to będzie legenda za kilka lat! :)

    Gratulacje, zdradź jeszcze gdzie go kupiłeś. ;-)