    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: (spory OT) Słucham właśnie Hejnału na Jedynce PR...
    Date: Wed, 27 Jan 2016 12:25:00 +0100

    Hmm... Ja to lepiej chyba robię, jak coś nagrywam...
    Czy w ogóle wypada, jak by nie było, poważnej instytucji, jaką jest Polskie
    Radio, dziecinna wręcz zabawa z ARW (Automatyczna Regulacja Wzmocnienia)
    alias ARP (Automatyczna Regulacja Poziomu)?
    Trębacz gra, to jeszcze jest jako-tako, ale jak przestaje, to szum tła
    rośnie do poziomu niewiele chyba mniejszego, niż sygnał użyteczny po
    przyduszeniu, po to, by tuptanie (często ostro fałszującego) trębacza było
    słychać? Mnie się przypomina, jak nagrywałem na "polskim Grundigu" MK235, to
    tam tak samo to "owocowało", że w momentach ciszy szum ze wzmocnieniem
    rosły, ale chyba nawet tam tak nie szumiało... a jak sygnał się pojawił, to
    krótki przester, zanim automatyka przydusiła sygnał do poziomu wymaganego
    przez nagrywanie. O ten przester mam narzekanie do PR, tak wo Wujo Heniek
    może na weselu nagrywać, jak już wszyscy "dźwiękną" lufę. Czy nie ma tam
    nikogo w PR, kto zrobiłby taki przekaz bardziej profesjonalnie? Nie ma
    czegoś, co przy zwiększeniu wzmocnienia, przycięło by chociaż górę pasma,
    aby szum nie był tak dokuczliwy? Trębacz nadal by tuptał w głośniku, a
    słuchaczom nie świdrowało by juz uszu.
    Jeszcze rozumiem Wuja Henia - jak wszyscy podcięci, to nie w głowie im
    zajmować się poziomem dźwięku, to i tanie urządzenie załatwia sprawę. Ale PR
    robi te transmisje nie od dzisiaj...

    Dobra, spadam, pardon, że tak marudzę, ale dopiero się obudziłem i jeszcze
    mnie głowa zdeka natentegowuje (z odwodnienia chyba, choć alkoholu nie
    piję). Ze swej strony daję 5 złotych na porządne zorganizowanie przekazu
    (tyle mam na koncie)...

    --
    Mister Puzon-Trombone