  • 21. Data: 2010-06-14 21:33:23
    Temat: Re: sluzba celna i mandat za predkosc
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-14 21:31, PB pisze:
    (...)

    > Nigdzie. Teszekul to kolejne wcielenie znanego trolla:

    To kolina - dla wielu oczywiste.

    > Sprawdzać nagłówki postów jak nowy nick sie pojawia i pieprzy 3 po 3.

    To, że pieprzy jest faktem, przepisy w tej materii również...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 22. Data: 2010-06-14 23:39:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010 20:27:45 +0200, Artur Maśląg wrote:

    >To z całą pewnością, ale niekoniecznie trzeba w ten sposób to
    >tłumaczyć. Polska nie jest państwem policyjnym. W sumie to ja
    >w ogóle nie rozumiem fobii do tych służb różnorakich - osobiście
    >w ogóle średnio zwracam na to uwagę, ponieważ nie mam się czym
    >przejmować

    Ale przy okazji wyborow warto sprawdzic czy ich nie za duzo.
    I kto dal prawo celnikom obslugiwac fotoradary :-)

    >Można też pojechać dalej - np. Austria, Szwajcaria.

    Mozna przejechac cale Niemcy i policji nie zobaczyc, ale holenderskiej
    i czeskiej granicy pilnuja :-) Polskiej tez.
    I kontrole celne przy opuszczeniu strefy wolnoclowej maja.

    >Nie musisz się odnosić do USA - wystarczy Europa :)

    W USA to lepiej wyszczegolnione. Jak nie policja, czyli tak naprawde
    straz gminna, to FBI, DEA, ATF, NSA, albo straznik teksasu, albo
    lesny, albo highway patrol, albo ..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_law_enforcement
    _in_the_United_States

    Czyz to nie jest panstwo policyjne ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-06-15 00:57:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 20:08:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > czasy, zmieniła się sytuacja. Teraz muszą pełnić swa rolę na terenie
    > całego kraju i jak najbardziej przy wschodniej granicy, która jako żywo
    > jest granicą EU na dzień dzisiejszy. Podobny mechanizm już był
    > przerabiany na terenie innych krajów, gdzie wtedy przebiegała granica
    > EU.

    Małe sprostowanie - w tym przypadku ważniejsze jest to, że jest to granica
    strefy Schengen, a nie EU :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-06-15 08:07:56
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Borys Pogoreło pisze:
    (...)
    > Małe sprostowanie - w tym przypadku ważniejsze jest to, że jest to granica
    > strefy Schengen, a nie EU :)

    Racja :) Zobaczymy czy na czas EURO 2012 układ z Schengen nie zostanie
    czasowo zawieszony.

  • 25. Data: 2010-06-15 08:36:25
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Ale przy okazji wyborow warto sprawdzic czy ich nie za duzo.

    A jakbyś chciał to liczyć?

    > I kto dal prawo celnikom obslugiwac fotoradary :-)

    Kto? Skoro wprowadzono ustawą (inaczej nie można), to nasi
    demokratycznie wybrani przedstawiciele.

    > Mozna przejechac cale Niemcy i policji nie zobaczyc, ale holenderskiej
    > i czeskiej granicy pilnuja :-) Polskiej tez.

    Czy ja wiem czy aż tak pilnują? Może jest ich tam trochę więcej,
    ale bez przesady. Są dni, kiedy nikogo takiego nie zobaczysz, bywają
    i takie, że kontroli więcej.

    > I kontrole celne przy opuszczeniu strefy wolnoclowej maja.

    To chyba logiczne.

    (...)
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_law_enforcement
    _in_the_United_States

    > Czyz to nie jest panstwo policyjne ? :-)

    Niewątpliwie jest w tym sporo racji, ale USA to jednak zupełnie
    inna rzeczywistość i inna historia. Jakoś porządek utrzymywać
    trzeba.

  • 26. Data: 2010-06-15 10:12:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com>
    > J.F. pisze:
    > (...)
    > A jakbyś chciał to liczyć?

    Wedlug opini wlasnej nie wystarczy ? Przeciez mamy demokracje :-)

    > Kto? Skoro wprowadzono ustawą (inaczej nie można), to nasi
    > demokratycznie wybrani przedstawiciele.

    Sprawdzic ktorzy po nazwisku, i powinien byc obowiazek podawania
    ministra ktory rozporzadzenie podpisal :-)

    > Czy ja wiem czy aż tak pilnują? Może jest ich tam trochę więcej,
    > ale bez przesady. Są dni, kiedy nikogo takiego nie zobaczysz,
    > bywają
    > i takie, że kontroli więcej.

    No powiedzmy ze na A4 zawsze jakis radiowoz stoi. Takie to i
    panstwo policyjne.

    Ciekaw jestem na ile dziennikarze przesadzaja co do czeskiej
    granicy.

    > To chyba logiczne.

    Moze nie dla Anglika :-)

> [...]
    > Niewątpliwie jest w tym sporo racji, ale USA to jednak zupełnie
    > inna rzeczywistość i inna historia. Jakoś porządek utrzymywać

    Nie mowie nie. Ale lista jest imponujaca. System prawny niby
    anglosaski, a wyewoluowal jakos inaczej. Choc i u nas sie "sluzb"
    namnozylo.

    A efekt .. ponoc w Yellowstone straznicy lesni stoja z suszarkami i
    lapia .. rowerzystow na zjazdach z gory :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-06-15 10:19:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hv759m$k57$1@inews.gazeta.pl...
    > Borys Pogoreło pisze:
    > (...)
    > Racja :)

    Musze przyznac ze najostrzejsza kontrole w niemieckim wykonaniu to
    widzialem .. na lotnisku, jak wyladowal samolot z Londynu.
    Brytyjczycy dbaja o swoich urzednikow i nie sa w Schengen :-)

    > Zobaczymy czy na czas EURO 2012 układ z Schengen nie zostanie
    > czasowo zawieszony.

    Mowiac szczerze to nie wyobrazam sobie jak mialoby sie to udac
    gdyby na granicy panowaly takie zwyczaje jak sie obecnie opisuje.

    Inna sprawa ze kibic bedzie mogl jeden mecz obejrzec ? No to
    problem moze dotyczyc kilkuset osob, bo reszta poleci samolotami.

    J.

  • 28. Data: 2010-06-15 10:34:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Hinek" <h...@t...pl> wrote in message news:4c1639e0$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > przekraczamy granice Polski i zaczynamy natykac sie co kawalek na
    > dybiace na kierowcow patrole roznych sluzb. A to SG w kamizelkach
    > kuloodpornych z lornetkami, a to SC z probowkami na paliwo, a to
    > Policja, a do tego Straz Gminna pilnujaca smietnika, a to groznie
    > wygladajace krokodyle....Jesli ktos pamieta stan wojenny - to
    > moze poczuc sie nieswojo :( Jadac z przyjaciolmi z Anglii niebardzo
    > potrafilem im wytlumaczyc czemu tak tu jest. W koncu nie bylo
    > zadnego zamachu terrorystycznego, napadu zlych talibow ani nawet
    > Obcy nas nie zaatakowali. Ot poprostu panstwo policyjne.

    Trzeba bylo zapytac, dlaczego na wyspach kamery CCTV zagladaja kazdemu
    obywatelowi w zadek na ulicach, w sklepach, w kazdym autobusie i nawet
    taksowkach, a mimo to policja nie potrafi znalezc sprawcow przestepstw.

    Wstyd. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2010-06-15 17:02:57
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-06-14 20:34, r...@m...com pisze:

    > a od straży leśnej albo rybackiej też?;-)

    Niedługo stróż na osiedlu bedzie wlepiał mandaty.... :)

  • 30. Data: 2010-06-15 17:48:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

> [...]
    > obywatelowi w zadek na ulicach, w sklepach, w kazdym autobusie i nawet
    > taksowkach, a mimo to policja nie potrafi znalezc sprawcow przestepstw.

    Ot, zeby nie bylo offtopic. W polsce w 2008 roku zginelo 16.000 samochodow,
    liczac z motocyklami, dostawczakami i cala reszta razem 22.800.

    W UK w 2006 roku ile zginelo? Dla ulatwienia - obywateli jest o polowe
    wiecej. 50.000? 80? Moze 100.000? Pudlo - 150.000 skradzionych samochodow w
    ciagu roku.

    Co prawda 2/3 z nich to trupy warte zgrzewke piwa, ktore jedni nacpani
    mieszkancy socjalnych blokowisk podpieprzaja innym nacpanym mieszkancom zeby
    sie przejechac i porzucic w rowie, ale skala problemu jest zenujaca biorac
    pod uwage skale monitoringu w kraju.

    Pozdrawiam
    Kamil