-
1. Data: 2011-10-27 14:52:51
Temat: simple ray tracing
Od: t k <s...@g...com>
nigdy tym sie nie bawiłem a w sumie chetnie bym
popróbował; chodzi mi np o wyrenderowanie szarej
kuli oswietlonej w zaleznosci od pozycji i koloru
zrodla swiatla albo kilku swiatel albo kuli na tle
szescianu itp
ktos sie tym zajmowal i moze podac konkretne
info ? (odsylanie do googla jest troche
bezprzedmiotowe bo sam sobie moge w googlu
sprawdzic, chodzi mi ew o jekies bardziej
tresciwe porady/uwagi ew jakies dobre linki,
lepsze nic to co na łapu-capu mozna znalezc
w google)
gr. f.
-
2. Data: 2011-10-27 15:29:07
Temat: Re: simple ray tracing
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> nigdy tym sie nie bawiłem a w sumie chetnie bym
> popróbował; chodzi mi np o wyrenderowanie szarej
> kuli oswietlonej w zaleznosci od pozycji i koloru
> zrodla swiatla albo kilku swiatel albo kuli na tle
> szescianu itp
Prosty raytracer w 400 linijkach C#
-
http://blogs.msdn.com/b/lukeh/archive/2007/04/03/a-r
ay-tracer-in-c-3-0.aspx
Bardziej teoretyczny przykład C#
- http://www.codeproject.com/KB/graphics/RayTracerNet.
aspx
Siedmioczęściowy kurs krok po kroku od podstaw C#
- http://www.codeproject.com/KB/graphics/Simple_Ray_Tr
acing_in_C7.aspx
Ten ostatni pokaże Ci znacznie więcej niż chcesz.
--
Mateusz Bogusz
-
3. Data: 2011-10-27 21:35:04
Temat: Re: simple ray tracing
Od: t k <s...@g...com>
On 27 Paź, 17:29, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
> > nigdy tym sie nie bawiłem a w sumie chetnie bym
> > popróbował; chodzi mi np o wyrenderowanie szarej
> > kuli oswietlonej w zaleznosci od pozycji i koloru
> > zrodla swiatla albo kilku swiatel albo kuli na tle
> > szescianu itp
>
> Prosty raytracer w 400 linijkach C#
> -http://blogs.msdn.com/b/lukeh/archive/2007/04/03/a-
ray-tracer-in-c-3-...
>
> Bardziej teoretyczny przykład C#
> -http://www.codeproject.com/KB/graphics/RayTracerNet
.aspx
>
> Siedmioczęściowy kurs krok po kroku od podstaw C#
> -http://www.codeproject.com/KB/graphics/Simple_Ray_T
racing_in_C7.aspx
>
> Ten ostatni pokaże Ci znacznie więcej niż chcesz.
>
> --
> Mateusz Bogusz
done.
dziala i nawet wydala w realtime choć to uproszczona wersja
bo nie licze nic ze zrodlem swiatla (bo nie bylo czasu w jeden wieczór
doczytac) tylko zrobilem
double light = 1.0-dot(&N,&rV);
gdzie rV jest kierunkiem raya a N normalnym sfery (jest to blad
poniekad)
http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip
fir
-
4. Data: 2011-10-28 05:57:19
Temat: Re: simple ray tracing
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip
Pisz od razu z zamysłem i podziałem na wiele wątków, bo szybko się
aplikacja udusi na jednym. Nie wspominając, że na jednym CPU mi się
zwyczajnie nudzi.
--
Mateusz Bogusz
-
5. Data: 2011-10-28 09:17:36
Temat: Re: simple ray tracing
Od: t k <s...@g...com>
On 28 Paź, 07:57, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
> >http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip
>
> Pisz od razu z zamys em i podzia em na wiele w tk w, bo szybko si
> aplikacja udusi na jednym. Nie wspominaj c, e na jednym CPU mi si
> zwyczajnie nudzi.
>
> --
> Mateusz Bogusz
Mam tylko jednoprocoserowego kompa
(znowu cholerna tandetna plomba mi wypadla
i zab mnie zaczyna bolec)
Znalazlem swietna funkcje w necie na
sprawdzenie przeciecia tego raya ze sferą
double intersectRaySphere(float3* rO, float3* rV, float3* sO, double
sR)
{
float3 Q = sub(sO,rO);
double c = length(&Q);
double v = dot(&Q,rV);
double d = sR*sR - (c*c - v*v);
// If there was no intersection, return -1
if (d < 0.0) return (-1.0f);
// Return the distance to the [first] intersecting point
return (v - sqrt(d));
}
v jest odleglosicia 'po promieniu' czyli od
piksela akranu do powierzchni kulki
licze z tego Normalny sfery w tym punkcie
(przez N = d*rV+r0-s0)
jako swiatlo biore wartosc zalezna od rzutu
tej normalnej na promien
float light = 255.0*(1.0-dot(&N,&rV));
i wyswietlam setpixelem, a powinienem
wziac cos innego cos w okolicy rzutu
normalnej na promien nie oka tylko swiatla
lub jakis wspolczynnik moze zalezny od obu
tych rzeczy - nie doczytalem jeszcze
Nie mam zamiaru pisac raytracera ale bardzo
dobrze ze moge obczaic proste rzeczy
-
6. Data: 2011-10-28 10:34:17
Temat: Re: simple ray tracing
Od: t k <s...@g...com>
przerobilem i nastapil swietny improvement
http://dl.dropbox.com/u/42887985/re2.zip
teraz biala kulka oswietla czerwoną w
realtime i do tego kod generowania framki
specjalnie nie zwolnil (u mnie 30 ms)
ta czerwona wyglada co prawde jakos
specjalnie matowo troche jak choinkowa bombka z taniego toksycznego
plastiku
-
7. Data: 2011-10-28 12:26:07
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
zrobilem z dwoma swiatlami
http://dl.dropbox.com/u/42887985/re25.zip
kwestia tylko jak dodawac do siebie kolory swiatel?
(zrobilem (a+b)/2 ale zapewne nie jest to dobre
rozwiazanie...) moze tymczasowo zrobie sobie przerwe -
za proste to jest :> gierki - tu jest o wiele trudniej
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2011-10-28 12:53:17
Temat: Re: simple ray tracing
Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>
<f...@g...pl> wrote:
>
> zrobilem z dwoma swiatlami
>
> http://dl.dropbox.com/u/42887985/re25.zip
>
> kwestia tylko jak dodawac do siebie kolory swiatel?
>
> (zrobilem (a+b)/2 ale zapewne nie jest to dobre
> rozwiazanie...) moze tymczasowo zrobie sobie przerwe -
> za proste to jest :> gierki - tu jest o wiele trudniej
>
... no dobra, dosc juz tej reklamy c#;-))) Z powazaniem
Adam Przybyla
-
9. Data: 2011-10-28 13:07:10
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
Adam Przybyla <a...@r...pl> napisał(a):
> <f...@g...pl> wrote:
> >
> > zrobilem z dwoma swiatlami
> >
> > http://dl.dropbox.com/u/42887985/re25.zip
> >
> > kwestia tylko jak dodawac do siebie kolory swiatel?
> >
> > (zrobilem (a+b)/2 ale zapewne nie jest to dobre
> > rozwiazanie...) moze tymczasowo zrobie sobie przerwe -
> > za proste to jest :> gierki - tu jest o wiele trudniej
> >
> ... no dobra, dosc juz tej reklamy c#;-))) Z powazaniem
> Adam Przybyla
nie chce tu nikogo zasmucac, ale jesli o mnie chodzi to
z c#em nie mam nic wspolnego (z trojga zlego c++, java i c#)
mz c# jest chyba najgorszy; prog powyzej jest w c+winapi,
nie wyglada zreszta najlepiej ale i tak niespodzianka jest ze
wogole wydaje sie ze jednak mozna robic raytracing w realtime
nawet z kilkoma zrodlami swiatla - byle okienko nie bylo za
duze
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2011-10-28 13:47:32
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
dodalem 'przyswietlenie' (tj zaminilem wzor na dodawanie
swiatel z w=(a+b)/2 na w=a+b; if (w>255) w = 255;
i teraz kula wyglada troche jak saturn
http://dl.dropbox.com/u/42887985/re26.zip
gdyby poprawic te dwie robiace za reflektory (tak by
tez odbijaly swiatlo ze sceny) to moze by to jakos
wygladalo, bo tak to wyglada męczaco ... moze w weekend cos
porobie, jakby ktos mial jakies porady np jak dodawac
swiatla czy jak zrobic jakies efekty to moge sprobowac
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/