eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsimple ray tracing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 31. Data: 2011-10-30 15:19:15
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: " " <f...@g...pl>

    > nie czytam dalej

    spox ale to nie moj problem, czytelnosc tekstow to
    zgola oddzielny problem na ktorym sie nie znam;
    (wcale nie chodzi tu mz o kropki tylko bardziej o
    bardziej moze 'kontekstualny' styl prozy, tak jest
    nie tylko z moimi tekstami: watpie by np nastawianie
    przecinkow poprawilo czytelnosc tekstow filozofow itp,
    (dla mnie to co pisze jest czytelne, ale niektore
    teksty bywaja i nieczytelne ale wtedy tez zwykle je
    olewam)

    (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
    zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
    rzeczy jw a nie lubie tego)










    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 32. Data: 2011-10-30 19:47:43
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
    > zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
    > rzeczy jw a nie lubie tego)

    Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
    dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
    trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
    chce przeglądać.

    --
    Mateusz Bogusz


  • 33. Data: 2011-10-30 19:53:46
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

    >> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
    >> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
    >> rzeczy jw a nie lubie tego)
    >
    > Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
    > dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
    > trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
    > chce przeglądać.

    Mnie również. Dopóki nie nauczy się pisać zgodnie z zasadami języka
    polskiego, nie mam zamiaru przebijać się przez jego dysinterpunkcyjne i
    dysortograficzne potoki myśli.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
    ! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
    ! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
    ! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !


  • 34. Data: 2011-10-31 06:44:18
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: " " <f...@g...pl>

    Wojciech \Spook\ Sura <s...@h...pl> napisał(a):

    > Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisa=B3(a):
    >
    > >> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
    > >> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
    > >> rzeczy jw a nie lubie tego)
    > >
    > > Z jednym Jacek ma na pewno racj=EA. Jak bardzo by=B6 tego nie mia=B3 "=
    > w =
    >
    > > dupie", to czytelno=B6=E6 Twoich post=F3w jest fatalna. Pierwszy, drug=
    > i, =
    >
    > > trzeci przeczyta=B3em i odpowiedzia=B3em, ale reszty mi si=EA po prost=
    > u nie =
    >
    > > chce przegl=B1da=E6.
    >
    > Mnie r=F3wnie=BF. Dop=F3ki nie nauczy si=EA pisa=E6 zgodnie z zasadami j=
    > =EAzyka =
    >
    > polskiego, nie mam zamiaru przebija=E6 si=EA przez jego dysinterpunkcyjn=
    > e i =
    >
    > dysortograficzne potoki my=B6li.
    >
    > Pozdrawiam -- Spook.
    >

    odpowiada mi to w zupelnosci; ja zreszta robie tak samo,
    omijam niektore posty ze specjalna dbaloscia


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 35. Data: 2011-11-02 08:45:22
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: " " <f...@g...pl>

    > dodac; tylko ze zrobilem jeden z najbardziej maskrycznych
    > balaganow na małych 400 linijkach kodu tak ze trzebeby
    > uporzadowac, w sumie jednak klawe
    >

    przyspieszylbym to chetnie, ale nie bardzo wiem jak, wielowatkowosc
    mimo opini ze to trudne jest tu tak naprawde najprostsza, ale mam
    1 procesorowego kompa, nie mam tez dobrej karty do jakichs ew obliczen
    na gpu o ile to bys sie wogole dalo zrobic(?); pozostaje sse ale musialbym
    chyba napisac procedury w asmie i zlinkowac je ze swoim starym borlandem
    - nie wiem czy sie da (?) zwlaszcza ze tak naprawde potrzebuje intrisincow,
    jak dodac 'intrisincowo' funkcje w sse z liba - chyba sie nie da
    (ew przesiasc sie na gcc pod winde ale nigdy nie uzywalem (?));

    potrzebne sa po prostu szybkie intrisincowe funkcje jak

    length)float3* v);
    normalize(float3* v);
    dot(float3* x, float3* v);
    cross(float3* x, float3* v);

    bo to jest masywnie uzywane w b. prosty sposob jak:

    // find intersection point and its normal

    //(...)

    // get light

    lightRay1 = sub(&intersectionPoint, &light1Pos);
    lightRay2 = sub(&intersectionPoint, &light2Pos);
    lightRay3 = sub(&intersectionPoint, &light3Pos);

    float lightRay1length = length(&lightRay1);
    float lightRay2length = length(&lightRay2);
    float lightRay3length = length(&lightRay3);

    float light1fade = linearFade(lightRay1length);
    float light2fade = linearFade(lightRay2length);
    float light3fade = linearFade(lightRay3length);

    normalize(&lightRay1);
    normalize(&lightRay2);
    normalize(&lightRay3);


    //tutaj ew wykrywac cienie - ale skasowalem bo nie wygladaly zbyt ok


    float light1 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay1)*light1fade
    ;
    float light2 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay2)*light2fade
    ;
    float light3 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay3)*light3fade
    ;

    //// set pixel
    if(light1<0) light1=0;
    if(light2<0) light2=0;
    if(light3<0) light3=0;

    int r = (light1*light1r + light2*light2r + light3*light3r)*255.0;
    int g = (light1*light1g + light2*light2g + light3*light3g)*255.0;
    int b = (light1*light1b + light2*light2b + light3*light3b)*255.0;

    r+=materialr;
    g+=materialg;
    b+=materialb;

    if(r>255) r =255;
    if(g>255) g =255;
    if(b>255) b =255;

    SetPixel(i,j,r,g,b);


    toporna vektorowka na wektorch 3d, wszystko jest inline ale nie wiem jak
    to przyspieszyc pozatym zeby te funkcje przepisac na SSE


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 36. Data: 2011-11-02 17:04:44
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-10-30 20:53, Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
    >
    >>> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
    >>> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
    >>> rzeczy jw a nie lubie tego)
    >>
    >> Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
    >> dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
    >> trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
    >> chce przeglądać.
    >
    > Mnie również. Dopóki nie nauczy się pisać zgodnie z zasadami języka
    > polskiego, nie mam zamiaru przebijać się przez jego dysinterpunkcyjne i
    > dysortograficzne potoki myśli.
    Jesteś pewien tych potoków, że to właśnie o takie chodzi?
    Osobiście mam wątpliwości graniczące z pewnością...

    --
    wloochacz

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: