-
31. Data: 2011-10-30 15:19:15
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
> nie czytam dalej
spox ale to nie moj problem, czytelnosc tekstow to
zgola oddzielny problem na ktorym sie nie znam;
(wcale nie chodzi tu mz o kropki tylko bardziej o
bardziej moze 'kontekstualny' styl prozy, tak jest
nie tylko z moimi tekstami: watpie by np nastawianie
przecinkow poprawilo czytelnosc tekstow filozofow itp,
(dla mnie to co pisze jest czytelne, ale niektore
teksty bywaja i nieczytelne ale wtedy tez zwykle je
olewam)
(natomiast ustawicznie mam pewien problem z
zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
rzeczy jw a nie lubie tego)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
32. Data: 2011-10-30 19:47:43
Temat: Re: simple ray tracing
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
> rzeczy jw a nie lubie tego)
Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
chce przeglądać.
--
Mateusz Bogusz
-
33. Data: 2011-10-30 19:53:46
Temat: Re: simple ray tracing
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>
Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
>> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
>> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
>> rzeczy jw a nie lubie tego)
>
> Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
> dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
> trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
> chce przeglądać.
Mnie również. Dopóki nie nauczy się pisać zgodnie z zasadami języka
polskiego, nie mam zamiaru przebijać się przez jego dysinterpunkcyjne i
dysortograficzne potoki myśli.
Pozdrawiam -- Spook.
--
! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !
-
34. Data: 2011-10-31 06:44:18
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
Wojciech \Spook\ Sura <s...@h...pl> napisał(a):
> Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisa=B3(a):
>
> >> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
> >> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
> >> rzeczy jw a nie lubie tego)
> >
> > Z jednym Jacek ma na pewno racj=EA. Jak bardzo by=B6 tego nie mia=B3 "=
> w =
>
> > dupie", to czytelno=B6=E6 Twoich post=F3w jest fatalna. Pierwszy, drug=
> i, =
>
> > trzeci przeczyta=B3em i odpowiedzia=B3em, ale reszty mi si=EA po prost=
> u nie =
>
> > chce przegl=B1da=E6.
>
> Mnie r=F3wnie=BF. Dop=F3ki nie nauczy si=EA pisa=E6 zgodnie z zasadami j=
> =EAzyka =
>
> polskiego, nie mam zamiaru przebija=E6 si=EA przez jego dysinterpunkcyjn=
> e i =
>
> dysortograficzne potoki my=B6li.
>
> Pozdrawiam -- Spook.
>
odpowiada mi to w zupelnosci; ja zreszta robie tak samo,
omijam niektore posty ze specjalna dbaloscia
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
35. Data: 2011-11-02 08:45:22
Temat: Re: simple ray tracing
Od: " " <f...@g...pl>
> dodac; tylko ze zrobilem jeden z najbardziej maskrycznych
> balaganow na małych 400 linijkach kodu tak ze trzebeby
> uporzadowac, w sumie jednak klawe
>
przyspieszylbym to chetnie, ale nie bardzo wiem jak, wielowatkowosc
mimo opini ze to trudne jest tu tak naprawde najprostsza, ale mam
1 procesorowego kompa, nie mam tez dobrej karty do jakichs ew obliczen
na gpu o ile to bys sie wogole dalo zrobic(?); pozostaje sse ale musialbym
chyba napisac procedury w asmie i zlinkowac je ze swoim starym borlandem
- nie wiem czy sie da (?) zwlaszcza ze tak naprawde potrzebuje intrisincow,
jak dodac 'intrisincowo' funkcje w sse z liba - chyba sie nie da
(ew przesiasc sie na gcc pod winde ale nigdy nie uzywalem (?));
potrzebne sa po prostu szybkie intrisincowe funkcje jak
length)float3* v);
normalize(float3* v);
dot(float3* x, float3* v);
cross(float3* x, float3* v);
bo to jest masywnie uzywane w b. prosty sposob jak:
// find intersection point and its normal
//(...)
// get light
lightRay1 = sub(&intersectionPoint, &light1Pos);
lightRay2 = sub(&intersectionPoint, &light2Pos);
lightRay3 = sub(&intersectionPoint, &light3Pos);
float lightRay1length = length(&lightRay1);
float lightRay2length = length(&lightRay2);
float lightRay3length = length(&lightRay3);
float light1fade = linearFade(lightRay1length);
float light2fade = linearFade(lightRay2length);
float light3fade = linearFade(lightRay3length);
normalize(&lightRay1);
normalize(&lightRay2);
normalize(&lightRay3);
//tutaj ew wykrywac cienie - ale skasowalem bo nie wygladaly zbyt ok
float light1 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay1)*light1fade
;
float light2 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay2)*light2fade
;
float light3 = -dot(&intersectionPointNormal,&lightRay3)*light3fade
;
//// set pixel
if(light1<0) light1=0;
if(light2<0) light2=0;
if(light3<0) light3=0;
int r = (light1*light1r + light2*light2r + light3*light3r)*255.0;
int g = (light1*light1g + light2*light2g + light3*light3g)*255.0;
int b = (light1*light1b + light2*light2b + light3*light3b)*255.0;
r+=materialr;
g+=materialg;
b+=materialb;
if(r>255) r =255;
if(g>255) g =255;
if(b>255) b =255;
SetPixel(i,j,r,g,b);
toporna vektorowka na wektorch 3d, wszystko jest inline ale nie wiem jak
to przyspieszyc pozatym zeby te funkcje przepisac na SSE
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
36. Data: 2011-11-02 17:04:44
Temat: Re: simple ray tracing
Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>
W dniu 2011-10-30 20:53, Wojciech "Spook" Sura pisze:
> Dnia 30-10-2011 o 20:47:43 Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
>
>>> (natomiast ustawicznie mam pewien problem z
>>> zawracaniem mi glowy bzdurami, musze tlumaczyc proste
>>> rzeczy jw a nie lubie tego)
>>
>> Z jednym Jacek ma na pewno rację. Jak bardzo byś tego nie miał "w
>> dupie", to czytelność Twoich postów jest fatalna. Pierwszy, drugi,
>> trzeci przeczytałem i odpowiedziałem, ale reszty mi się po prostu nie
>> chce przeglądać.
>
> Mnie również. Dopóki nie nauczy się pisać zgodnie z zasadami języka
> polskiego, nie mam zamiaru przebijać się przez jego dysinterpunkcyjne i
> dysortograficzne potoki myśli.
Jesteś pewien tych potoków, że to właśnie o takie chodzi?
Osobiście mam wątpliwości graniczące z pewnością...
--
wloochacz