  • 1. Data: 2014-02-18 19:35:19
    Temat: silnik asynchroniczny, kręci wolno i grzeje się
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    W podarunku dostałem silnik ze starej klimatyzacji restauracji, wraz z
    fajnym wiatrakiem.

    http://imageshack.com/a/img21/2880/yx6e.jpg

    niestety ten który go demontował użył siekiery i kątówki. Silnik był
    podłączony do skrzynki, która sterowała pierdylionem parametrów i niema
    wała żeby odtworzyć oryginalny schemat podłączenia. na silniku jest
    schemacik. podłączyłem zgodnie z opisem, ziemia, faza, kondensator. w
    puszcze sterującej były dwa kondensatory, wziąłem ten mniejszy, bo
    większy jest wielkości szklanki.
    Silnik ma 93 waty, jest wielkości silnika z pralki. kręci się, na oko
    wolno, (niemam obrotomierza) ale też grzeje mocno. Patrząc na schemat
    podłączeń,

    http://imageshack.com/a/img812/2379/3s5h.jpg

    zgaduje że różne kolorki kabelków mogą powodować zmianę mocy. niestety,
    jaki bym nie podłączył, prędkość wirowania nie zmienia się.
    Być może podłączyłem zły kondensator? Teraz jest podpięty 4mikro a drugi
    który był w skrzynce ma 35 mikro faradów. A może jest jakaś kombinacja
    rozruchowa, po której coś trzeba odłączyć?
    bez obciążenia silnik pobiera 0.44A obciążony (ręką) 0.75A Jeśli faza
    jest podłączona do tylko czerwonego, podczas pracy, na niepodłączonym
    przewodzie białym i żółtym jest 325Volt! (względem ziemi)

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-02-18 19:51:03
    Temat: Re: silnik asynchroniczny, kr?ci wolno i grzeje si
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-18 19:35, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > W podarunku dosta?em silnik ze starej klimatyzacji restauracji, wraz z
    > fajnym wiatrakiem.
    >
    > http://imageshack.com/a/img21/2880/yx6e.jpg
    >
    > niestety ten kt?ry go demontowa? u?y? siekiery i k?t?wki. Silnik by?
    > pod??czony do skrzynki, kt?ra sterowa?a pierdylionem parametr?w i
    > niema wa?a ?eby odtworzy? oryginalny schemat pod??czenia. na silniku
    > jest schemacik. pod??czy?em zgodnie z opisem, ziemia, faza,
    > kondensator. w puszcze steruj?cej by?y dwa kondensatory, wzi??em ten
    > mniejszy, bo wi?kszy jest wielko?ci szklanki.
> [...]

    Masz porządną sondę, aby ją wbić w ziemię?