  • 41. Data: 2013-05-21 10:39:49
    Temat: Re: serwisy autoryzowane
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 00:11:37 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

    > Prze�ytkiem jak widz� jest te� umiej�tno�� czytania ze zrozumieniem
    oraz

    > konfiguracji czytnika usenetu, aby wysy�a� porwanie.
    >

    > 1. Gdzie ja napisa�em, �e wystarczy pod��czy� komputer? Napisa�em, �e
    >
    > kilka ASO tylko to zrobi� umia�o.
    >

    > 2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmieďż˝ to
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    >
    > Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

    Napisałeś że czasy młotka i kombinerek minęły. Jednoznacznie to wskazuje na odejście
    on narzędzi ręcznych na rzecz innych. A to nieprawda. Tak się kończy jak chce się
    mieć miękkie serce i wycina co poprzednik napisał. Siebie nie zacytowałeś bo po co.
    Czasy młotka i kombinerek nie minęły i nigdy nie miną. Młotek to jedno z podstawowych
    narzędziu jakie były, są i będą używane przy naprawach samochodów. Tylko idiocie może
    się wydawać że naprawa samochodu polega na wyłączeniu silnika i trzaśnięciu drzwiami.
    Jak się je znowu otworzy to już korbowód zrobi się cały i będzie można dalej jechać.

  • 42. Data: 2013-05-21 16:47:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > z tą maglownicą to przykład- akurat moje auto tak miało, pewnie inne mają
    > to jako osobną część. Tyle że chyba jednak ASO nie zechce się demontować
    > aluminiowej rurki żeby oddać ją do pospawania, bo z zaniedbania
    > użytkownika została przedziurawiona

    No nie wiem, ASO Fiata tłumiki do spawania oddawało, więc chyba jednak się
    da.

  • 43. Data: 2013-05-21 17:27:38
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-05-21 16:47, Cavallino pisze:

    > No nie wiem, ASO Fiata tłumiki do spawania oddawało, więc chyba jednak
    > się da.

    wierzę w to że są też dobre ASO, bo jednak trochę ludzi do nich jeździ -
    więc chyba są zadowoleni?
    Tak jak napisałem wcześniej - z ASO wspólnego miałem niewiele,
    pozytywnych wspomnień nie mam wcale (bo nie cieszy mnie umyty lakier czy
    zapach 'new car' wliczony w cenę naprawy)

    Lukasz

  • 44. Data: 2013-05-21 18:15:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.05.2013 10:39, k...@g...com pisze:
> [...]
    > silnika i trzaśnięciu drzwiami. Jak się je znowu otworzy
    > to już korbowód zrobi się cały i będzie można dalej jechać.

    Znaczy to tyle, że do naprawy samochodu potrzebne są narzędzia. Aby np.
    nabić łożysko nie używa się młotka, tylko prasy. A diagnostyka
    komputerowa mimo wszystkich wad skraca czas naprawy, bo w większości
    przypadków bezbłędnie i natychmiast wskazuje przyczynę problemów.
    Oczywiście zdarzają się takie przypadki, gdzie w kilku ASO po
    podłączeniu komputera stwierdzają, że nie ma błędów i nic nie mogą
    zrobić. Niestety - w moim przypadku - kilku specjalistów od diesli
    gorąco polecanych na forach także rozłożyło bezradnie ręce po kilku
    godzinach szukania.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 45. Data: 2013-05-21 18:33:05
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-05-20 08:33, chochlik_drukarski pisze:

    Mnie dobija w niektórych ASO termin - na jakąś zwykłą pierdołę, jak
    przegląd po XXX km, albo drobną robotę w elektryce chcą się umawiać na
    półtora tygodnia naprzód. U średniego Zenka terminy są zazwyczaj
    najdalej na pojutrze. W ASO często, jak nie mają jakiejś części na
    miejscu, to zapraszają na wizytę w przyszłym tygodniu, a Zenkowi jakoś
    sklep nawet sam przywozi tego samego dnia. Przegląd w ASO potrafi trwać
    ponad pół dnia (sprawdziliśmy 64 punkty - a połowa z nich to działanie
    poszczególnych żarówek), a u Zenka po diagnozie "amortyzatory, sworznie,
    końcówki plus standardowo klocki, filtry, olej itp. samochód może być
    gotowy tego samego dnia do 14:00.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 46. Data: 2013-05-22 11:09:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    chochlik_drukarski wrote:
> [...]
    > Wrażenia z aso i "Zenka" są następujące:
    >
    > ASO:
    >
    > Ciepła poczekalnia, kawa, w aucie wszystko owinięte folią żeby
    > przypadkiem się nie zbrudziło,
    > mechanik obok ciebie biega, w conajmniej kilku przypadkach "to
    > pierdoła, zrobimy na
    > nasz koszt", w 2 godziny całe auto przekopane od góry do doły i
    > szczegółowa wycena, po
    > 6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane połowy
    > części (po
    > 140 tys. km troche ich się zużyło) 2000 pln.

    różnie bywa...

    mnie chcieli w ASO wymieniać rozrusznik a problem był z wodą włażacą do
    cylindrów, która utrudniała rozruch silnika.

    więc z tym ASO to trzeb uważać.

  • 47. Data: 2013-05-22 13:26:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.05.2013 chochlik_drukarski <c...@w...pl> napisał/a:

    > przez wiele osób jako dobrego mechanika). Wrażenia z aso i "Zenka" są
    > następujące:

    A moje są takie: W Skodzinie (Felka) padła uszczelka pod kolektorem
    dolotowym. W ASO (Ciepły czy jak mu tam ;-) mechaniki
    kompa podłączyli, pocmokali, pomacali wtryskiwacze, rzekli
    "Panie, wina gazu" (choć i na benzynie chodził jak traktor)
    i wystawili rachunek. A jak opieprzyłem, że podpisuję, iż auto
    odbieram _umyte_, to ochlapali wodą.

    "Pan Zenek" posłuchał, przygazował, nalał na kolektor drobną
    ilość WD40 w celu chwilowego uszczelnienia i potwierdzenia
    diagnozy, kazał kupić uszczelkę i wymienił. Cołaska mniejsza,
    jak za "diagnozę" w ASO, czas również.

    Wnioski pozostawiam PT Czytelnikom.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 48. Data: 2013-05-22 22:06:26
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-05-20 19:33, DoQ pisze:

    > Ja też, dlatego w ASO można częściej dostać przyzwoity zastępczy.
    > U Zenka jak już dadzą zastępczego, to jest to megarupieć bez OC i
    > przeglądu.
    >
    > Pozdr.

    no nie przesadzaj że bez oc i przeglądu. Fakt że może nie nówka sztuka
    ale na pewno będzie z OC i przeglądem.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 49. Data: 2013-05-22 22:45:15
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Pisał że na początku było przyjemnie. Dobry alkohol. Tylko
    > jakoś strasznie szybko odjechał a rano dziura w dupie go bolała.

    Dziwne masz fantazje. Czy chcesz o tym porozmawiać na kozetce?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 50. Data: 2013-05-23 00:21:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 20 May 2013 08:33:47 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o standard
    > obsługi to
    > po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej.

    Jeżeli chodzi o standard obsługi, to pewnie owszem.
    Korporacyjne standardy narzucone z góry, że ma być ładny neon, ładny
    budynek ze szkła i aluminium, marmury, ładne laski w recepcji, kawa,
    przedstawiciel w garniturze itp. faktycznie częściej znajdziesz w ASO.

    Co do fachowości samego wykonania usługi, to już różnie bywa.

    Wielu "zenków" oczywiście nie ma pojęcia co robi i jak działa samochód, ale
    te same problemy są w ASO, gdzie właściciel często próbuje zatrudnić byle
    kogo, byle taniej.
    Kończy się to tak że w takim ASO pracują ludzie za małe pieniądze, i tylko
    tacy słabi, że nie czują się na siłach otworzyć własnego warsztatu i stać
    się "zenkami". Spotkałem się np. z przypadkiem że w ASO nie pracował nikt
    kto znał język angielski - i co im po tym że mają instrukcje serwisowe,
    komputery, pomoc techniczną producenta, skoro nikt tam nie umie tego
    przeczytać?

    Oczywiście są też ASO gdzie szef nie ma węża w kieszeni i gotów jest
    poszukać i odopowiednio opłacić chociaż szefa serwisu i kilku starszych
    mechaników, którzy będą kompetentni.
    Ale z drugiej strony tak samo można znaleźć kompetentnego człowieka w
    prywatnym warsztacie.

    Do wad ASO (przynajmniej niektóre marki) trzeba też dopisać naprawdę chore
    ceny części.
    Jak za sworzeń wahacza trzeba zapłacić 1000zł, wymianę jednej szpilki w
    kole 800zł, albo reperaturkę tłoczka hamulcowego 280zł (Honda Civic), to
    naprawdę lepiej to zrobić 10x taniej gdziekolwiek indziej.