  • 11. Data: 2008-11-20 18:20:32
    Temat: Re: serwery DNS z możliwością modyfikacji rekordów
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Marek Wodzinski napisał(a):

    > Odpal drugą maszynę, zrób finalnego rsynca, na macierzystej maszynie zrób
    > reverse proxy (jeżeli chodzi o www).
    > O ile masz pewne zapasy na łączu i mozliwość pozostawienia starej maszyny
    > przez jakiś czas, to oprócz downtime na rekonfigurację nie stracisz
    > żadnego requesta niezależnie od dns-a.
    > Jedyny problem, to ip kienta, które dla części requestów będzie ipkiem
    > proxy (trzeba bedzie wyciagać z x-forwarded for).

    Nie wystarczy do tego mod_rpaf?

    > Jak chcesz 'pojechać na maxa', to możesz zestawić tunel między tymi
    > lokalizacjami, zrobić DNATa w starej (lub lvs-a) i wtedy nawet ipki
    > klientów będą prawdziwe.

    To już prędzej owym mod_rpaf zaatakuję. W sumie poprzedni dedyk chwilę
    jeszcze będzie chodził, więc to niegłupie rozwiązanie.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 12. Data: 2008-11-20 20:35:52
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 20 Nov 2008, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > Nie wystarczy do tego mod_rpaf?

    To jest jedno z możliwych rozwiązań, nie podałeś na czym masz www i nic o
    tym co na nim chodzi:-)

    Pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 13. Data: 2008-11-20 20:36:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Jan Wideł wrote:

    > A co jest jeszcze zabawniejsze, niektóre DNSy (vide dns.tpsa.pl)
    > potrafia odpowiadac raz starym wpisem raz nowym.. tak jak by ta maszyna
    > byla jakims proxy, za kotra niektore juz odświeżyły wpisy a inne
    > jescze nie.

    Load-balancing + farma cache serwerow.

    --

    steampunk not dead

  • 14. Data: 2008-11-21 22:49:14
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > To może metodą selekcji negatywnej, bo niedawno użarło mnie to w
    > zadek: na pewno nie home.pl.

    Jakieś szczegóły? bo akurat ttl zdaje się można swobodnie u nich ustawiać...
    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 15. Data: 2008-11-22 13:39:21
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > To jest jedno z możliwych rozwiązań, nie podałeś na czym masz www i nic o
    > tym co na nim chodzi:-)

    Po mod_rpaf można się domyśleć na czym to biega ;)

    Generalnie spory serwis WWW (sklep z drukarkami).

    pozdr,
    fEnIo

  • 16. Data: 2008-11-22 21:30:47
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 21 Nov 2008 23:49:14 +0100, Marcin Gryszkalis
    <m...@f...pl> wrote:

    > Jakieś szczegóły? bo akurat ttl zdaje się można swobodnie u nich ustawiać...

    Tak, ale nie dla IN NS. W połączeniu z tym, że przedelegowanie
    domeny powoduje z automatu podmianę strefy na domyślną, daje
    nieciekawy efekt pt. ,,Strona jest umieszczona na serwerze
    home.pl'' czy jakoś tak.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl