  • 11. Data: 2010-10-14 13:08:57
    Temat: Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 14.10.2010 10:04, qlphon pisze:

    > do "zjadaczy wszystkich rozumów":

    A jakby Kolega odpowiedział na taki post?

    Temat: "przepis na materiał wybuchowy lub gaz trujący"

    potrzebuję jak w temacie

    nie znam się na chemii ale mam w szafie jakieś próbówki i inne szklane
    kuliste naczynia o mizernej pojemności. dużych elementów jest jeszcze
    palnik, butla gazowa i kilka słoików różnych substancji

    potrzebuje przepis na jakiś materiał wybuchowy lub gaz trujący coby
    tępić nim szkodniki

    znam zagrożenia i wiem, że można sobie tym poobrywać paluchy lub
    śmiertelnie się otruć ale nie oto pytam...
    wystarczy żeby mi ktoś powiedział co z czym trzeba wymieszać

  • 12. Data: 2010-10-14 14:37:21
    Temat: Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > śmiertelnie się otruć ale nie oto pytam...
    > wystarczy żeby mi ktoś powiedział co z czym trzeba wymieszać

    na chwilę załóżmy (fałszywie) że się znam na chemii,
    odpisuję tak:

    kiedyś bawiłem się YSHKSU i było OK
    ale kolega próbował YKUSHS i mu nie wyszło

    zachowaj ostrożność, bo YKU może LKHSL o czym nie mówi się zbyt często...

    ********************
    teraz załóżmy że NIE znam się na chemii
    ale koniecznie chcę "zaistnieć"
    odpisuje tak:

    każde dziecko, które uważało w szkole wie, jak wymieszać te składniki

    w Internecie jest pełno takich przepisów
    i aż dziw że nie udało ci się niczego samemu znaleźć

    to w ogóle jest poroniony pomysł!
    jeszcze zrobisz krzywdę sąsiadowi na II-gim pietrze...

    jestem pewny że na pewno nie wiesz co chcesz zrobić
    ja wiem i dlatego ci odradzam - lepiej dziergaj skarpetki na drutach...

    *********************

    może wystarczy już marnowania czasu i naszych talentów?

    dostałem namiary na bardzo ciekawa stronę
    z odpowiedziami na moje pytania
    i sądzę że temat juz wyczerpany....

  • 13. Data: 2010-10-14 17:29:25
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 14.10.2010 16:37, qlphon pisze:

> [...]
    > ale kolega próbował YKUSHS i mu nie wyszło
    >
    > zachowaj ostrożność, bo YKU może LKHSL o czym nie mówi się zbyt często...

    W takim razie proszę Kolegę (zupełnie szczerze i bez ironii) aby
    zachował naprawdę daleko posuniętą ostrożność przy eksperymentach z tym
    magnetronem i napięciami rzędu kilku kV.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 14. Data: 2010-10-14 17:53:22
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    P.S.
    Nikt z osób piszących w tym wątku nie chciał Kolegi obrazić. Po prostu
    zadając pytanie o budowę najprostszego prostownika półokresowego wykazał
    się Kolega brakiem elementarnych podstaw. Brak wiedzy w danej dziedzinie
    nie jest wstydem. Sam często uczę się przez eksperymentowanie bo uważam,
    że tak zdobyta wiedza jest najlepsza. Problem w tym, że Kolega próbuje
    zaczynać od bardzo dużego kalibru. Odnosząc to do wspomnianej chemii -
    przygodę ze związkami azotowymi lepiej rozpocząć od zrobienia kilku
    gramów "prochu czarnego" z saletry potasowej, węgla drzewnego i cukru
    zamiast siarki niż próbować wyprodukować kilka kilogramów
    trójnitrotoluenu (TNT) lub nitrogliceryny.

    Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o wyjątkową ostrożność !!!
    Grzegorz

  • 15. Data: 2010-10-15 07:55:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Nikt z osób piszących w tym wątku nie chciał Kolegi obrazić. Po prostu
    > zadając pytanie o budowę najprostszego prostownika półokresowego wykazał
    > się Kolega brakiem elementarnych podstaw.

    ok. choć mam troszke inne pojęcie o wiedzy elementarnej
    ja że to jest, jak kolega napisał, "prostownik półokresowy" dowiedziałem się
    jak zobaczyłem schemat podany w linku
    wczesniej miałem w kartonie nieznany jeszcze magnetron, duże trafo i parę
    innych drobiazgów

    w miedzyczasie zrobiłem "doktorat" z działania samego magnetronu
    i byłem pod wrazeniem że tak łatwo zaimplementować ideę mikrofalówki w
    stosunkowo niedużym urządzeniu
    poczytałem o oddziaływaniu termicznym i nietermicznym na organizmy żywe,
    normach bezpieczeństwa etc.

    > Brak wiedzy w danej dziedzinie nie jest wstydem. Sam często uczę się przez
    > eksperymentowanie bo uważam, że tak zdobyta wiedza jest najlepsza. Problem
    > w tym, że Kolega próbuje zaczynać od bardzo dużego kalibru.

    ok. co bys proponował, jako starter, odnosnie zabawy z tępiniem robali
    mikrofalami?
    naprawdę, chętnie zbuduje urzadzenie 50W zamiast 750
    modulacja mocy tez nie jest rozwiązaniem, bo dalej mam armatę, tylko
    przydławioną
    dysponuje tym czym dysponuje
    zdrowego rozsądku też mi nie brakuje

> [...]
    > węgla drzewnego i cukru zamiast siarki niż próbować wyprodukować kilka
    > kilogramów trójnitrotoluenu (TNT) lub nitrogliceryny.

    no. to też przerabiałem za młodu...
    bardzo byłem zafascynowany mat. wybuchowymi i paliwem rakietowym
    i może nawet lepiej, że nie wiedziałem wtedy, jak łatwo sie robi tnt...

    > Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o wyjątkową ostrożność !!!

    dziekuję!

  • 16. Data: 2010-10-15 10:33:49
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 15.10.2010 09:55, qlphon pisze:
    > ok. co bys proponował, jako starter, odnosnie zabawy z tępiniem robali
    > mikrofalami?
    > naprawdę, chętnie zbuduje urzadzenie 50W zamiast 750

    Może na początek jakiś niewielki klistron refleksowy, tyle że do samych
    eksperymentów z mikrofalami, bo do tępienia robali będą potrzebne moce,
    które i tak są niebezpieczne. Same mikrofale (jako fala
    elektromagnetyczna) robala raczej nie ruszą i musisz w zasadzie
    wykończyć go termicznie (czyt. usmażyć żywcem). Problem w tym, że
    planujesz przypalać robala przez boazerię :-) i tu się pojawia problem,
    bo może się okazać, że boazeria znacznie lepiej pochłania mikrofale
    (zamienia je na ciepło) niż docelowy robal. Efekt będzie taki, że
    boazeria stanie w ogniu, a robal pójdzie dalej swoją drogą ;-)

    > modulacja mocy tez nie jest rozwiązaniem, bo dalej mam armatę, tylko
    > przydławioną

    Modulacja mocy (kluczowanie napięcia anodowego magnetronu) da tyle, że
    efekty termiczne zachodzące podczas pochłaniania mikrofal przez obiekt
    mają swoją bezwładność wynikające z pojemności cieplnej obiektu i jego
    zdolności oddawania ciepła do otoczenia. Czyli podczas takiego
    impulsowego bombardowania mikrofalami o określonej mocy ustali się pewna
    równowaga pomiędzy ciepłem pochłanianym, a oddawanym do otoczenia co za
    tym idzie ustali się średnia temperatura obiektu.

    > dysponuje tym czym dysponuje
    > zdrowego rozsądku też mi nie brakuje

    I tak trzymaj :-) Chodzi mi tylko o to, czy takie "działko mikrofalowe"
    jest dobrym pomysłem do tępienia robactwa.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2010-10-18 07:54:22
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > mikrofale (zamienia je na ciepło) niż docelowy robal. Efekt będzie taki,
    > że boazeria stanie w ogniu, a robal pójdzie dalej swoją drogą ;-)

    teoria mówi, że mikrofale o tej czestotliwosci tylko wodę "pobudzają"
    więc wg mojego pomysłu drewno powinno się stosunkowo mało nagrzewać
    bo ma relatywnie niewiela wody
    ale zrobie prosty eksperyment:
    włożę do kuchenki kolek z suchego drewna
    a obok, zeby nie uszkodzic kuchenki, szklanke z wodą

    moze nawet pokusze się o test z robalem
    (wsadze jakiegoś robala w otwór w tym kołku)

> [...]
    > bombardowania mikrofalami o określonej mocy ustali się pewna równowaga
    > pomiędzy ciepłem pochłanianym, a oddawanym do otoczenia co za tym idzie

    no nie wiem dokładnie jak to jest, bo przecież, (jesli dobrze czytam
    schemat)
    magnetron w kuchence w ogóle działa "w paczkach" 50Hz
    i ta moc 750W to jest moc uśredniona (moc "cieplna" układu)

    nie dotarłem jeszcze do informacji
    dot. rzeczywistej mocy w piku (radary maja po kilka-kilkadziesią kW)
    ani pattern'u jak kształtuje się emitowana fala
    z takiego domowego magnetronu

  • 18. Data: 2010-10-18 12:24:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.10.2010 09:54, qlphon pisze:

> [...]
    > ale zrobie prosty eksperyment:
    > włożę do kuchenki kolek z suchego drewna
    > a obok, zeby nie uszkodzic kuchenki, szklanke z wodą
    Szybkie pytanie kontrolne - wiesz co to 'przegrzana woda' i dlaczego
    grzanie wody w mikrofalówce bez skrupulatnej kontroli czasu/temperatury
    jest średnio udanym pomysłem?

    Michoo

  • 19. Data: 2010-10-18 13:43:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    > Szybkie pytanie kontrolne - wiesz co to 'przegrzana woda' i dlaczego
    > grzanie wody w mikrofalówce bez skrupulatnej kontroli czasu/temperatury
    > jest średnio udanym pomysłem?

    Włóż do szklanki z wodą łyżeczkę, skoro masz obawy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2010-10-18 14:26:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 18.10.2010 14:24, Michoo pisze:
    > Szybkie pytanie kontrolne - wiesz co to 'przegrzana woda' i dlaczego
    > grzanie wody w mikrofalówce bez skrupulatnej kontroli czasu/temperatury
    > jest średnio udanym pomysłem?

    Ale ma Kolega na myśli wodę, czy to co leci z kranu ? ;-)