    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: samodzielny sterownik nixie
    Date: Fri, 4 Mar 2016 12:50:44 +0100

    Nie mam wielkiego doświadczenia w projektowaniu cyfrowych układów
    złożonych z logicznych układów scalonych - poza prostymi eksperymentami
    z bramkami raczej się w to nie bawiłem, a wszystkie swoje projekty
    robiłem od razu na mikrokontrolerach.

    Teraz jednak przydałby mi się niezależny moduł do obsługi lamp nixie.
    Idea jest taka, aby multipleksowany zespół lamp (cztery lub sześć) był
    sterowany od strony katod przez jeden układ 74141.
    Dałoby się zrobić to w ten sposób, żeby odbywało się to w 100%
    sprzętowo, a główny MCU nie musiał się wcale przejmować przełączaniem
    lamp i wystawianiem właściwej wartości na 71414? Niech jego rola
    ogranicza się do przesłania (np. szeregowo) nowej wartości, gdy zachodzi
    konieczność jej wyświetlenia.

    Jest jakiś projekt, w którym mógłbym "podpatrzeć" takie rozwiązanie?