  • Data: 2016-03-04 13:41:18
    Temat: Re: samodzielny sterownik nixie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Nie mam wielkiego doświadczenia w projektowaniu cyfrowych układów
    >złożonych z logicznych układów scalonych - poza prostymi
    >eksperymentami
    >z bramkami raczej się w to nie bawiłem, a wszystkie swoje projekty
    >robiłem od razu na mikrokontrolerach.

    >Teraz jednak przydałby mi się niezależny moduł do obsługi lamp nixie.
    >Idea jest taka, aby multipleksowany zespół lamp (cztery lub sześć)
    >był
    >sterowany od strony katod przez jeden układ 74141.

    Nie wiem czy wyjdzie, ale sprobowac nie zaszkodzi.
    No, wyjdzie
    https://www.youtube.com/watch?v=8L5Ns4pXV4k
    https://www.youtube.com/watch?v=rcOhOr0Ufi4

    >Dałoby się zrobić to w ten sposób, żeby odbywało się to w 100%
    >sprzętowo, a główny MCU nie musiał się wcale przejmować przełączaniem
    >lamp i wystawianiem właściwej wartości na 71414? Niech jego rola
    >ogranicza się do przesłania (np. szeregowo) nowej wartości, gdy
    >zachodzi
    >konieczność jej wyświetlenia.
    >Jest jakiś projekt, w którym mógłbym "podpatrzeć" takie rozwiązanie?

    Ale wiesz ... najprosciej to zrobic na jakims mikrokontrolerze :-)
    Osobny modul z uC, ktory zrobi wszystko co trzeba.

    Jesli koniecznie chcesz sprzetowo ... w dzisiejszych czasach to raczej
    jakies FPGA/CPLD ... choc szkoda, bedzie sie marnowal.

    A ten "glowny MCU" ma co robic ? Bo obsluga wyswietlaczy to
    skomplikowana ani obciazajaca nie jest ...

    J.