  • 31. Data: 2018-11-25 14:15:53
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

    > A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

    Metro, tramwaje, pociągi, kolejki górskie itp, na ostatnią milę jakieś
    autonomiczne zarządzanie przez coś na kształt ZTM kapsułki wielości
    smarta. Może w przyszłości zastąpią metro łaczac sie spontanicznie w
    pociągi?

    Tak obiektywnie samochody się do miast po prostu nie nadają. To że są to
    kwestia kompatybilkości wstecznej. W końcu ktoś wymyśli coś co się
    sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.
    Shrerk

  • 32. Data: 2018-11-25 14:19:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Póki będą mieli wybór, to zapewne będzie tak jak piszesz.
    Niekoniecznie. Po centrum w lato poruszam się w zasadzie tylko rowerami
    miejskimi (mimo, ze mam motocykl pod firmą) w zimę jeżdzę metrem bo tak
    szybciej i wygodniej. No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o
    wiele dłużej i nie można sobie czytać.

    Więc nie jest tak, że ludzie mają dupy przyspawane do samochodów. Po
    prostu kwestia na ile konkurencyjne są inne środki. I często są
    bezkonkurencyjne.

    Shrek

  • 33. Data: 2018-11-25 14:20:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 25 Nov 2018 13:59:43 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dobrze gadasz. Są robione takie projekty. Choć prawdę mówiąc unifikacja
    > czegoś pomiędzy producentami jest zajebiście trudna,

    Nie wiem czy trudna - chyba po prostu żadnemu się to nie opłaca. Dopiero
    jakiś odgórny nakaz może tu pomóc (tak jak miało to miejsce z gniazdami w
    smartfonach). Cała nadzieja w Brukseli.

    > Obecnie są dwa trendy - wymiana aku i ładowanie. Oba są już w
    > eksploatacji.

    No i wodór zdaje się powoli ale pewnie wkraczać, przynajmniej na
    zachodzie (no i w Japonii, ale tam to nie nowość).
    https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.a
    spx?Continent=EU

    > Czas pokaże co się ostanie.

    Jak ze wszystkim :)

    Mateusz

  • 34. Data: 2018-11-25 14:51:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie żeby to nie mogła być przyszłość, jednak twierdzenie że akumulator
    > litowy jest przestarzały, to jednak raczej jest przesada.

    Też mi się tak wydaje, że Tesla pobudowała fabrykę po wcześniejszym
    zbadaniu opłacalności produkcji tych akumulatorów.

    Wygląda na to, że fake newsy zaczynają stanowić główny nurt
    dziennikarstwa. Co nie jest wiadomością optymistyczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2018-11-25 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ile waży bolid F1?

    Cos około 700kg.

    Ale to trogie oszczednosci masy.
    Kiedys słyszałem ze w rajdach (i to nie na jakims najwyzszym poziomie)
    sciagniecie 1kg kosztuje minimum 1000zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 36. Data: 2018-11-25 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Pierwszym krokiem do
    > bezpieczeństwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90
    > km/h. Drugi krok to odciąć kierownicę, i niech komputery za nas
    > prowadzą. Ale to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości
    > samochód nie ma prawa bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej
    > rzeczywistości jest oczywiście nierealne. Ale małymi kroczkami...

    Dokładnie o tym pisałem w kontekscie hipokryzji w dazeniu do bycia eko.
    Niby sto tysiecy wynalazków zeby auta mniej truły a z drugiej strony duza
    moc, duze predkosci a wszystko po to zeby potem od swiateł do swiateł
    urzadzac wyscigi.

    Ostatnio w jednym z programów widziałem ulice chyba w Estoni.
    Dwa pasy i wszyscy jada równo niecałe 50km/h.
    dlaczego? Bo na swiatłach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine
    łapiesz zielona fale.
    A u nas...? Od swiateł do swiateł a tam gdzie jest zielona fala to czest
    otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza
    wyscigowcom zeby dojechac do swiateł pierwszy tylko po to zeby gwałtownie
    sie zatrzymac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 37. Data: 2018-11-25 15:24:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 25 Nov 2018 13:59:59 +0000, Budzik wrote:
> [...]
    > otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza
    > wyscigowcom zeby dojechac do swiateł pierwszy tylko po to zeby

    Co to jest ta "zielona fala"? Już któryś raz widzę że ktoś o tym
    wspomina. Raz ktoś pisał też o jakimś "zielonym liściu" (chyba JF, w
    kontekście jego utraty, tego liścia) - czy to jest to samo?

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-11-25 15:38:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 11:27, J.F. pisze:

    > Na pewno nie.
    > To mogla byc dopuszczalna masa calkowita.

    1100 w wikip

  • 39. Data: 2018-11-25 15:40:24
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości samochód nie ma prawa
    > bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywistości jest oczywiście

    Samochód po to jest by się nim bawić

  • 40. Data: 2018-11-25 16:12:17
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 14:15, Shrek pisze:

> [...]
    > autonomiczne zarządzanie przez coś na kształt ZTM kapsułki wielości
    > smarta. Może w przyszłości zastąpią metro łaczac sie spontanicznie w

    Ależ ... Smart jest za duży, raczej Twizy :-)

    > Tak obiektywnie samochody się do miast po prostu nie nadają. To że są to
    > kwestia kompatybilkości wstecznej. W końcu ktoś wymyśli coś co się
    > sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.

    No ale ... ludzie wybierają. Po co wielce organizować miasto jak ludzie
    czego innego chcą?