  • 41. Data: 2017-03-10 20:01:32
    Temat: Re: samochody elektryczne
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-03-10 00:00, Marek wrote:

    > Ok 35 tys, to troche przegiecie jak na taka taczkę. Liczyłem na max
    > 12-15tys.

    kalkulator opłacalności:
    http://samochodyelektryczne.org/kalkulatory/oplacaln
    osc_samochodow_elektrycznych.htm

  • 42. Data: 2017-03-10 20:08:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2017 o 19:54, Marek pisze:

    > zatankujesz
    >
    > To nie problem.

    A jednak ludzie uważają inaczej.

    > jak pisałem to ma być wozidlo do pracy i z powrotem.
    > Zamiast autobusu.

    Ale takie wozidełko dalej ma wszystkie wady samochodu - więcej kosztuje
    niż km, nie można po buspasach, trzeba zaparkować pod domem i pracą - a
    więc znaleźć miejsce i często zapłacić, do ładowania trzeba mieć
    gniazdko - większość ludzi nie ma. Więc skoro ma mieć wszystkie wady
    samochodu... to lepiej mieć zwykły samochód.

    > No pisałem, że jeśli tylko będę miał warunki to kupię nawet dwa. Jeden
    > do jazdy drugi do adaptacji własnego napędu/zasilania.

    No ale nie masz. Widać inni też nie mają, albo im nie pasuje z innych
    względów.

    Shrek

  • 43. Data: 2017-03-10 23:56:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-10 o 16:30, Marek pisze:

    > A jaki jest problem z funkcjonalnością? To ma być wozidło z pkt a do okt
    > b. Nie jeździ? Trzeba jechać na stojąco? Dachu nie ma i deszcz na głowę
    > się leje? A. siedzenia trzeszczą nosz ja pier... faktycznie problem
    > dyskwalifikujący.

    Taki że "tankowanie" potrafi trwać dłużej niż jazda, Taki że w trasie
    nie ma gdzie zatankować, pod blokiem też nie "zatankujesz" więc do
    ceny auta dolicz cenę garażu z zasilaniem elektrycznym a nie wszystkie
    to mają. Do tego gówniane prędkości i gówniany zasięg w przypadku Rometa.

    > Funkcjonalności same z siebie się nie zrobią. Trzeba kupować i jeszcze
    > raz kupować aby produkt ewoluował i był coraz bardziej dopracowany. Jak
    > wszyscy będą się tylko gapić i oceniać i wybrzydzać a nie kupować to
    > nic z elektrycznej motoryzacji nie będzie.

    Pierdolenie producenta.
    Konsument uważa że najpierw wyprodukujecie coś przyzwoitego a dopiero
    wtedy rozważę kupno. I jak widać po sprzedaży nie tylko ja tak uważam.

    > Oczywiście, zakładam że ten co jeździ komunikacją to nie stać go ma
    > samochód + drogie paliwo. Koszt pojazdu to nie wszystko. Dojazd
    > elektrykiem bedzie tańszy niż komunikacją.
    > Dużą cena elektryka to fakt problem brzegowy ale bez kupowania tego co
    > jest ceny (w przyszłości) nadal będą nieprzystępne.

    Ale koszt elektryka jest taki sam, "paliwo" jest tańsze, ale jak
    doliczysz częste wymiany akumulatorów jak chce Romet to koszt przejazdu
    nie jest znaczącą mniejszy niż w spalinowym. A wady elektryka zostają.