  • 51. Data: 2021-09-22 14:37:29
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Prywatny lekarz bierze 150 zł za 10 minut prywatnej wizyty.
    >To teraz napisz jaki interes ma prywatny lekarz, żeby publiczna
    >służba zdrowia pracowała lepiej.
    >Innymi słowy przekonaj tego samego lekarza, żeby w publicznym
    >szpitalu w tym samym mieście na publicznym etacie nie pił herbaty.

    Ale ja mu herbaty nie bronie - ma kontrakt z NFZ, ma limit i ryczalt
    za wizyte - niech sobie miedzy wizytami herbate pije.
    Albo i nawet na wizycie, bo co mi jego łyk herbaty przeszkadza.

    Ale to co piszesz ma ciag dalszy - jak rzad polepszy sluzbe zdrowia,
    to lekarze zaczna strajkowac, bo beda chcieli wyzszych zarobkow na
    panstwowej posadzie, skoro na prywatnej brakuje klientow.
    Wiec rzad tez nie chce polepszyc.

    Ale co mnie to, pacjenta obchodzi ?
    Jak panstwowy lekarz nie ma dla mnie czasu, i ide prywatnie, to
    uwazam, ze powinienem miec choc czesciowa refundacje kosztow.

    Ewentualnie - niech minister sie rozejrzy i rozporzadzi ile sie np za
    wizyte u okulisty nalezy, a ja sobie wybiore, czy pojde do kiepskiego,
    czy do dobrego, czy do drogiego, czy do profesora -
    NFZ placi czesc wspolną/minimalną, ja dopłacam reszte do honorarium.

    No i skoro lekarzy brakuje, to niech minister powiekszy uczelnie.
    Niech ich tam dobrze ucza ... ale nie jezykow obcych :-)

    ---
    > Idziesz prywatnie do lekarza - powinna byc ulga. Sprawiedliwosc taka

    J.

  • 52. Data: 2021-09-22 14:47:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 22-09-2021 o 10:21, J.F. pisze:

    >Zobaczymy.
    >Wyrok może być nie do końca taki żeby zamknąć kopalnię, więc ew.
    >odszkodowanie może być mniejsze niż kara naliczona do tego momentu.

    Ale jakie odszkodowanie?

    Wszyscy mowia "dogadajcie sie z Czechami".
    A kara jest za lekcewazenie sadu i nie podlega zwrotowi :-)

    >I polityka może zagrać rolę przy ściąganiu należności, ale to
    >wymagałoby położenia uszu po sobie.

    No ale jakie sciaganie, skoro na razie to Unia nam placi?
    Przestana placic, a wymagac beda dalej.

    W dodatku jestesmy w tym zlym momencie, ze unia chce rozdawac euro.
    Wszyscy dostana, a my nie :-)

    > I nawet jak przestaniemy płacic składke do unii to i tak stracimy.

    No wlasnie.

    >Nie każdy się na to godzi.

    >Wolałbym to, niż nadal żyć pod butem pisu i poza ue.
    >Zdecydowanie bym wolał.

    Kto wie, moze i do tego dojdzie.
    Tylko jak sie tak juz podzielimy - pierwszy Slask, drugie opolskie,
    trzecia warszawka, czwarci gorale ... to czy bedzie lepiej ?

    J.

  • 53. Data: 2021-09-22 15:08:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    On dlatego nie ma dla Ciebie czasu, żebyś przyszedł prywatnie.
    Zadziwiająco po kilku wizytach prywatnych przyjmując Ciebie na państwowym (co jest
    transakcją powiązaną, ale co chłop ma sobie
    kupować coś drogiego skoro w szpitalu ma to za "darmo" państwowe/samorządowe znaczy)
    nie pije herbaty.

    -----

  • 54. Data: 2021-09-22 15:11:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdzie to wyczytałeś?
    IMHO to jakieś zabezpieczenie na wniosek bratnich Czechów roszczenia odszkodowawczego
    miało być.
    No chyba że światły TSUE taki wniosek czeski odwalił, a w zamian uchwalił karę ;-)).

    -----

  • 55. Data: 2021-09-22 15:16:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 07:57, Cavallino pisze:

    > To nie jest odszkodowanie,

    Wiem za co ta kasa, tylko że od niej wody gruntowe się Czechom nie
    podniosą, a podobno o to jest cały szum.

    > tylko kara za olewanie sądu.

    Gdyby to był jeszcze jakiś sąd, pani Rosario podobno samodzielnie
    przychyliła się do wniosku Czechów.

  • 56. Data: 2021-09-22 15:29:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 13:34, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Innymi słowy przekonaj tego samego lekarza, żeby w publicznym szpitalu w
    > tym samym mieście na publicznym etacie nie pił herbaty.

    To jest do załatwienia akurat dwoma prostymi zapisami.
    1. Pieniądze idą za pacjentem, dopiero po zrealizowanej usłudze.
    2. Zakaz łączenia pracy w prywatnych szpitalach/gabinetach z pracą w
    szpitalach/gabinetach utrzymywanych z publicznych składek.
    Tak to działa z grubsza w krajach na zachód od Odry.

  • 57. Data: 2021-09-22 15:31:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-09-2021 o 15:16, nadir pisze:

    > Wiem za co ta kasa, tylko że od niej wody gruntowe się Czechom nie
    > podniosą, a podobno o to jest cały szum.

    Trzeby było im to naprawić dopóki dało się tanim kosztem, a nie teraz
    biadolić.

    > Gdyby to był jeszcze jakiś sąd,

    Trzeba było pokazać dowody, że nie mają racji.
    Ale mają....

  • 58. Data: 2021-09-22 15:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Wiem za co ta kasa, tylko że od niej wody gruntowe się Czechom nie
    >podniosą, a podobno o to jest cały szum.

    No ale wlasnie o o chodzi, ze kara ma byc wyzsza niz koszt
    podnoszenia,
    zebysmy szybciej podniesli.

    >Gdyby to był jeszcze jakiś sąd, pani Rosario podobno samodzielnie
    >przychyliła się do wniosku Czechów.

    Po 12 latach prob negocjacji.

    No coz - trzeba bylo sie odwolywac od decyzji,
    a moze nawet wylaczyc elektrownie, ale pomp nie,
    a po paru miesiacach zwrocic sie do p. Rosario o odszkodowanie, bo
    wody u Czechow nie przybylo :-)

    Ale jak sie ma takie podejscie do prawa jak PiS, czyli "teraz k* my
    rzadzimy", to co sie dziwic, ze sie w sadach poruszac nie potrafia.

    J.

  • 59. Data: 2021-09-22 15:33:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-09-2021 o 14:47, J.F. pisze:

    > Ale jakie odszkodowanie?
    >
    > Wszyscy mowia "dogadajcie sie z Czechami".
    > A kara  jest za lekcewazenie sadu i nie podlega zwrotowi :-)

    W teorii tak.

    > Kto wie, moze i do tego dojdzie.
    > Tylko jak sie tak juz podzielimy - pierwszy Slask, drugie opolskie,
    > trzecia warszawka, czwarci gorale ... to czy bedzie lepiej ?

    Na pewno nie będzie gorzej niż chodzenie na pasku debili darmozjadów z
    Polski B, bez prawa głosu praktycznie i pracowanie do usranej śmierci na
    ich nieróbstwo.

  • 60. Data: 2021-09-22 15:39:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 15:31, Cavallino pisze:

    > Trzeby było im to naprawić dopóki dało się tanim kosztem, a nie teraz
    > biadolić.

    Widzę że nie możesz doczekać się podwyżek prądu. Jak myślisz za czyją
    kasę byłoby to naprawione?

    > Trzeba było pokazać dowody, że nie mają racji.
    > Ale mają....

    W promieniu 50-60 kilometrów działa tam kilka kopalni odkrywkowych i
    elektrowni, z czego chyba wszystkie poza Turowem są w Czeskich rękach. I
    to akurat przez Turów im wody ubywa, no faktycznie mają rację.