  • 1. Data: 2010-05-20 21:30:49
    Temat: rysy na szybie od wycieraczek
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,

    jak usunąć rysy na szybie z wycieraczek? -> poprzedni właściciel raczej
    długo jezdził ze starymi i na szybie ładnie odrysował ssię ślad (konce
    wycieraczek rysowały szybe).
    Kierowcy to nie przeszkadza bo przed nim ślad jest wysoko, gorzej z
    pasażerem, który ma to na wysokości oczu...

    Da sie to spolerować?

    Druga opcja...mam ubezpieczone szyby dodatkowo, wiec może jakimś kamieniem
    ją potraktowac...:-) ?

    --
    -----
    uciu

  • 2. Data: 2010-05-20 22:02:23
    Temat: Re: rysy na szybie od wycieraczek
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-20 21:30, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > jak usunąć rysy na szybie z wycieraczek?

    Wymienić na nowe.

    > Da sie to spolerować?

    Da się, nie polecam

  • 3. Data: 2010-05-20 22:34:05
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    > Wymienić na nowe.

    > Da się, nie polecam

    Hey, a czemu nie polecasz? Mam dokladnie taki sam problem - mam nawet nie
    rysy a zmatowienia bo wyceiraczki tarly jakimis plastikowymi elementami -
    czyli sa to takie 4 półokrągłe sciezki. Mi to zupelnie nie przeszkadza ale
    troche brzydkie. Poza tym kontroler sie przyczepil ze tak nie moze byc (tak
    sie sklada ze akuart patrzac na drogę i boki to zupelnie nie jest na lini
    wzroku.

    Tez zastanawiam sie na polerką...

    Pzdr,
    Miki

  • 4. Data: 2010-05-20 22:55:16
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Hey, a czemu nie polecasz? Mam dokladnie taki sam problem - mam nawet nie
    > rysy a zmatowienia bo wyceiraczki tarly jakimis plastikowymi elementami

    u mnie dokładnie tak samo:-)
    koncowki wycieraczek mają takie dziwne plastikowe zakonczenie i to to tarlo
    o szybe....daremny patent...

    uciu

  • 5. Data: 2010-05-20 23:38:23
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-20 22:34, Miki pisze:

> [...]
    > sie sklada ze akuart patrzac na drog? i boki to zupelnie nie jest na lini

    Bo robi się soczewka,

    Poszukaj trochę, było wiele razy.

  • 6. Data: 2010-05-21 05:52:00
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    CUT pisze:
    > Bo robi się soczewka,
    >
    > Poszukaj trochę, było wiele razy.

    Kazda nieplaska szyba jest soczewka, nie powielaj glupot zaslyszanych
    niewiadomogdzie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2010-05-21 15:31:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    MarcinJM pisze:

    > Kazda nieplaska szyba jest soczewka, nie powielaj glupot zaslyszanych
    > niewiadomogdzie.

    Tyle że jeśli jej grubość jest stała, a promienie zgięcia duże, to owa
    "soczewkowość" jest pomijalna. Natomiast jak wyszlifujesz w niej dołek,
    to może już być zauważalna.

  • 8. Data: 2010-05-21 17:28:39
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-21 05:52, MarcinJM pisze:

    > Kazda nieplaska szyba jest soczewka, nie powielaj glupot zaslyszanych
    > niewiadomogdzie.

    Szkło o stałej grubości nie zniekształca. Dokształć się trochę bo sam
    piszesz głupoty.

    Dalej nie wierzysz? Wiertarka w dłoń, tlenek ceru/róż polerski i jazda.
    Może sam się przekonasz.

  • 9. Data: 2010-05-21 19:39:36
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 21 May 2010, CUT wrote:

    > Szkło o stałej grubości nie zniekształca. Dokształć się trochę bo sam piszesz
    > głupoty.

    Ale jak Ty sobie wyobrażasz zachowanie stałej grubości na całej
    powierzchni szyby, jeśli będziesz ją polerował tylko w jednym miejscu? :)

    A teraz całkiem już serio: bardzo trudno jest ręcznie tak wypolerować dużą
    powierzchnię szkła, żeby zachować idealną równoległość obu płaszczyzn.
    Polerowanie polega na zebraniu pewnej ilości materiału z obrabianej
    powierzchni i robiąc to "na oko" najczęściej doprowadzimy wprawdzie do
    zniknięcia rys, ale w miejscu polerowania powstanie dołek, który będzie
    działał jak rozpraszająca soczewka. Nie zawsze musi to bardzo
    przeszkadzać, ale spore ryzyko niestety istnieje...

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 10. Data: 2010-05-22 08:29:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Wojciech Borczyk pisze:

> [...]
    > który będzie działał jak rozpraszająca soczewka. Nie zawsze musi to
    > bardzo przeszkadzać, ale spore ryzyko niestety istnieje...

    Nigdy szyba nie jest idealnie rownolegla na calej powierzchni. Najlepiej
    widac to patrzac pod duzym katem. W przypadku patrzenia na wprost nie ma
    to wiekszego znaczenia.
    Poza tym mowimy tu o spolerowaniu a nie szlifowaniu, wiec ubytek
    materialu bylby rzedu ponizej 0.001mm, wiec bez znaczenia dla "optyki".
    Od razu odpowiedam: polerowalem szyby kilka razy, jeszcze w epoce
    slusznie minionej. Obecnie taniej i lepszy efekt kupic nowa :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl