  • 11. Data: 2015-02-15 19:03:31
    Temat: Re: roaming - uciekly mi kilobajty
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-02-14 11:21, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,

    > A, zapomnialem podac wersji.
    > Android 2.3.6

    Należy wyłączyć transmisję danych w roamingu

    jest w ustawieniach (nie mam teraz pod ręką HTC Desire X od żony - tam
    jest bodajże jeszcze taki system - ale jej to ustawiałem i działa).

    w 4.4.4:
    Usyawienia->Użycie danych->Dane w roamingu

  • 12. Data: 2015-02-15 21:04:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2015 01:41:16 +0100, Marek napisał(a):
    > Byłem tydzień na słowacji, nie wyłączyłem roamingu. Często używałem
    > google maps. Po powrocie nawet nie zauważyłem, żeby rachunek był
    > wyższy niż zwykle.
    > Teraz w EU w roamingu stawka może być max 1 EUR za MB.

    Stawka znosna, ale:
    a) programy bywaja zarloczne, coz to dzis jest 200MB (czy jak kto woli
    200 euro ),

    b) taryfikacja jaka? Bo przy "co 100kB", pare programow moze dosc
    szybko nabijac rachunek niewiele przy tym transmitujac.

    W nju jest teraz Unii 1.02/MB z taryfikacja co 1KB, ale poza Unie
    strach wyjezdzac :-)
    A przeciez wystarczy sie tylko zblizyc do granicy ...

    J.

  • 13. Data: 2015-02-15 22:23:29
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-15 19:03, AL pisze:
> [...]
    an.pl>,

    > Należy wyłączyć transmisję danych w roamingu
    >
    > jest w ustawieniach (nie mam teraz pod ręką HTC Desire X od żony - tam
    > jest bodajże jeszcze taki system - ale jej to ustawiałem i działa).

    Oraz wyłączyć GPRS jak nie korzystasz z internetu.

    --
    animka

  • 14. Data: 2015-02-15 22:58:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > strach wyjezdzac :-)
    > A przeciez wystarczy sie tylko zblizyc do granicy ...

    w playu tak jest że zaokrąglenie do 100k następuje co zmianę masztu

  • 15. Data: 2015-02-16 09:24:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-02-13 o 19:22, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Bylem w weekend na Turbaczu i przypadkowo (w sumie do granicy to
    > kilkadziesiat km jest) telefon zalogowal sie na slowackiego oparatora.
    > Najgorsze ze chyba wycieklo mi z 0.5MB danych... Bede wiedzial dokladnie
    > jak mi przysla wyciag (Nju).
    > Czy to mozna jakos zareklamowac?
    > Czy jest jakis skuteczny sposob, zeby zablokowac transmisje danych na
    > androidzie?

    Inne sposobu już zostały podane, ja dodam jeszcze jeden - ręczny wybór
    operatora - mam tak zrobione od czasów Motoroli d160 i jeszcze się nigdy
    nie zawiodłem na tej prostej metodzie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2015-02-16 09:57:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-02-16 09:24, Mirek Ptak wrote:

    > Inne sposobu już zostały podane, ja dodam jeszcze jeden - ręczny wybór
    > operatora - mam tak zrobione od czasów Motoroli d160 i jeszcze się nigdy
    > nie zawiodłem na tej prostej metodzie :)

    Tylko wtedy rowniez nie korzysta sie z roamingu krajowego, jesli
    siec macierzysta korzysta z takiej uslugi u innych operatorow.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2015-02-18 14:12:07
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Moze troche sie pospieszylem z tym 'uciekly mi kilobajty w roamingu'.

    Faktem jest ze nieoczekiwanie znalazlem sie w zasiegu slowackiego
    operatora (o czym swiadczyl stosowny sms) i w tym mniej wiecej czasie
    'polecialo mi' prawie 0.5 MB danych. Czy rzeczywiscie to bylo w roamingu
    wyjdzie dopiero na billingu (fajny ten polski jezyk).
    W dziale dane mialem niezaptaszkowany 'data roaming' i niezaptaszkowane
    'data enabled'
    Za to niestety zaptaszkowane 'background data'.

    Ale jak dotad skutecznie dzialal APN Switch i 3G Watchdog. Wiec nawet,
    jesli te 0.5MB to byl jakis wyciek krajowy to i tak nie podoba mi sie to.
    --
    TA

  • 18. Data: 2015-02-26 15:27:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    >
    > Ale jak dotad skutecznie dzialal APN Switch i 3G Watchdog. Wiec nawet,
    > jesli te 0.5MB to byl jakis wyciek krajowy to i tak nie podoba mi sie to.

    Dziwna sprawa.
    Przyszedl billing.
    Zadne dodatkowe oplaty nie zostaly naliczone. Ani rozmowy ani dane.
    A 3G Watchdog pokazuje za zeszly miesiac okolo 0.5MB danych.
    I do tego jestem pewien, ze probowalem w roamingu wykonywac polaczenia
    (ale rozlaczalo natychmiast).
    --
    TA