  • 1. Data: 2011-07-03 16:22:39
    Temat: rekalkulacja stawki ubezpieczenia
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy ktos z was probowal wywalczyc rekalkulacje skladki u swojego
    ubezepieczyciela w trakcie trwania polisy?
    Chodzi mi np. o zwyzki za wiek, zniżki za bezwypadkowosc itd.
    Dzieki, pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2011-07-03 22:53:42
    Temat: Re: rekalkulacja stawki ubezpieczenia
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy ktos z was probowal wywalczyc rekalkulacje skladki u swojego
    > ubezepieczyciela w trakcie trwania polisy?
    > Chodzi mi np. o zwyzki za wiek, zniżki za bezwypadkowosc itd.

    rekalkulacja jest niemożłiwa w trakcie trwania 12-miesięcznej umowy.
    zerwać umowe możesz sprzedająć auto, lub je złomując, i wtedy zawrzeć nową.
    pytanie czy gra jest warta świeczki

    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-04 08:45:01
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > rekalkulacja jest niemożłiwa w trakcie trwania 12-miesięcznej umowy.
    > zerwać umowe możesz sprzedaj?ć auto, lub je złomuj?c, i wtedy zawrzeć
    > now?.
    > pytanie czy gra jest warta ?wieczki
    >
    > Jacek

    A probowales taka rekalkulacje u swojego ubezpieczyciela? Tak sie
    zastanawiam czysto teoretycznie czy zgodne z prawem jest takie postepowanie.
    Samochod zastepczy z OC niby tez sie nie nalezal, a sady orzekaly jednak
    inaczej.
    Pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2011-07-04 11:50:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-04 08:45:01 +0200, "adam" <a...@p...onet.pl> said:

    > A probowales taka rekalkulacje u swojego ubezpieczyciela?

    A zgodziłbyś się na podniesienie składki w czasie trwania umowy, bo
    ubezpieczyciel postanowiłby ją renegocjować?
    To dość radzkie chyba...

    > Tak sie zastanawiam czysto teoretycznie czy zgodne z prawem jest takie
    > postepowanie.

    Zgodzić się możesz zgodnie z prawem.

    > Samochod zastepczy z OC niby tez sie nie nalezal

    Nieprawda, należy się cały czas.

    > , a sady orzekaly jednak inaczej.

    No bo co miały - wbrew prawu orzekać?

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-07-04 20:29:46
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A zgodziłbyś się na podniesienie składki w czasie trwania umowy, bo
    > ubezpieczyciel postanowiłby ją renegocjować?
    > To dość radzkie chyba...

    Chodzi o to ze podstawa skladki sie nie zmienia.
    Ale np. po miesiacu trwania ubezpieczenia wpadam juz w inny przedzial
    wiekowy i skladka powinna byc inna, a ubezpieczyciel zaklada ze przez caly
    rok mam taki sam wiek.
    To samo tyczy sie np. miejsca rejestracji, jesli w trakcie trwania polisy
    przerejstrujesz auto, musisz doubezpieczyc (jesli mieszkasz w drozszym
    rejonie) itd.
    Reasumujac, podstawowa stawka nie ulega zmianie.

    Pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2011-07-05 00:33:04
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > rejonie) itd.
    > Reasumujac, podstawowa stawka nie ulega zmianie.

    gdyby kazdemu rekalkulowano składke X razy w roku, bo zmienia sie wiek, stan
    cywilny, wiek auta, i fafnaście innych parametrów, to ubezpieczyciel nie
    robiłby nic innego tylko pisał kolejne aneksy do umów.
    W każdej agencji byłaby kolejna jak po darmowe lody, bo każdy Kowalski chce
    płacic mniej.
    Oczywiście do rekalkulacje w góre kolejki nie będzie żadnej, bo każdy
    Kowalski to cwaniak.
    Składka to statystyka. W dniu podpisania umowy Ty i Twój samochód jesteś
    statystycznie w takiej grupie w programie, że płacisz tyle i tyle oraz
    statystycznie będziesz w niej cały rok.
    Chcesz oszczędzić, to sprzedaj auto żonie/bratu/koledze, wypowiedz umowe, i
    w ciągu miesiąca je odkup. Wylicz nowa składke i ciesz sie z swojego sprytu.

    Jacek

  • 7. Data: 2011-07-05 01:39:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-04, Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > gdyby kazdemu rekalkulowano sk?adke X razy w roku, bo zmienia sie wiek, stan
    > cywilny, wiek auta, i fafna?cie innych parametrów, to ubezpieczyciel nie
    > robi?by nic innego tylko pisa? kolejne aneksy do umów.

    Jak często zmieniasz stan cywily albo kolejną grupę wiekową?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2011-07-05 06:19:24
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Oczywi?cie do rekalkulacje w góre kolejki nie będzie żadnej, bo każdy
    > Kowalski to cwaniak.

    A dlaczego nie bedzie? Juz teraz musisz doplacac. Czyli co w jedna strone
    dziala a w druga nie?

    > Składka to statystyka. W dniu podpisania umowy Ty i Twój samochód jeste?
    > statystycznie w takiej grupie w programie, że płacisz tyle i tyle oraz
    > statystycznie będziesz w niej cały rok.

    Ale jesli przerejstrujesz auto w trakcie roku na drozsze miasto to musisz
    doplacic, albo jesli dopiszesz do dowodu dodatkowego wlasciciela tez
    doplacasz.

    > Chcesz oszczędzić, to sprzedaj auto żonie/bratu/koledze, wypowiedz umowe,
    > i w ci?gu miesi?ca je odkup. Wylicz nowa składke i ciesz sie z swojego
    > sprytu.

    Taki spryt odpada;)

    pzdr
    Adam

  • 9. Data: 2011-07-05 08:28:50
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-04 08:45, adam pisze:

> [...]
    > postepowanie.
    > Samochod zastepczy z OC niby tez sie nie nalezal, a sady orzekaly jednak

    jak kiedys kupiłem auto z ubezpieczeniem w PZU to poszdlem do
    ubezpieczyciela i powiedzialem mu, ze nie wyrazam zgody na rekalkulacje
    składki (trzeba napisać pismo) okres ubezpieczenia miną i ubezpieczyłem
    się w innej firmie :)

    gregor

  • 10. Data: 2011-07-05 22:54:40
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnj14jpt.pqi.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Jak często zmieniasz stan cywily albo kolejną grupę wiekową?

    Swoją grupe wiekową w sensie dokładny wiek zmieniam co roku, tak samo wiek
    auta i ilość lat posiadnego prawa jazdy.
    Ale na przykład przebieg auta zmieniam codziennie, i tez tego nie zgłaszam.
    Możemy tak wyliczać do rana, a chyba nie o to chodzi.

    Jacek