  • 11. Data: 2011-07-05 23:09:14
    Temat: Re: rekalkulacja stawki ubezpieczenia
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iuu3c5$pod$1@news.onet.pl...
    > A dlaczego nie bedzie? Juz teraz musisz doplacac. Czyli co w jedna strone
    > dziala a w druga nie?

    nidgy nie miałem takiej sytuacji, myśle że jest to znikomy procent umów.

    > Ale jesli przerejstrujesz auto w trakcie roku na drozsze miasto to musisz
    > doplacic, albo jesli dopiszesz do dowodu dodatkowego wlasciciela tez
    > doplacasz.

    wskazane powody wpływają znacząco dla ubezpieczyciela na wielkość składki.
    fakt dodanie kolejnej świeczki na torcie urodzinowym jest dla
    ubezpieczyciela widocznie mniej istotny.
    A już napewno żadnemu ubezpieczycielowi nie zależy, aby obniżać Ci składke,
    z jakiegokolwiek powodu :)
    Robi to tylko z powodów rynkowych i swoich kalkulacji, napewno nie z dobrego
    serca.

    Jacek

  • 12. Data: 2011-07-05 23:28:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-05, Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > Swoj? grupe wiekow? w sensie dok?adny wiek zmieniam co roku, tak samo wiek
    > auta i ilo?ae lat posiadnego prawa jazdy.

    Wiek a grupa wiekowa to dwie różne rzeczy. Ilość lat posiadania prawa
    jazdy tylko raz zmienia się z grupy "do dwóch lat" na "dłużej". Etc.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-07-06 06:11:43
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > składke, z jakiegokolwiek powodu :)
    > Robi to tylko z powodów rynkowych i swoich kalkulacji, napewno nie z

    Fakt, ze ubezpieczycielom nie zalezy na obnizaniu skladek jest znany, ale
    czy jest zgodny z prawem?
    To samo tyczy sie znizek za bezszkodowa jazde. Zalozmy ze np. w miesiac po
    zawarciu ubezpieczenia wpadam rowniez w inne znizki za bezszkodowa jazde,
    czy ubezpieczyciel nie powinien tego uwzgledniac?
    pzdr
    Adam

  • 14. Data: 2011-07-09 15:57:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-04 20:29:46 +0200, "adam" <a...@p...onet.pl> said:

    > Chodzi o to ze podstawa skladki sie nie zmienia.

    Jak to, nie zmienia?
    Dzisiaj samochód jest już mniej wart, niż wczoraj (aż dojedziemy do
    momentu, przy którym wartość pojazdu z każdym dniem wzrasta...).

    Benzynę też tankujesz w taki sposób, że ostatnie litry chcesz taniej,
    bo właśnie w radio podali informację o spadku cen ropy na giełdach?

    Umowiłeś się, że ubezpieczasz pojazd: masz 10% zniżki za tzw.
    bezszkodowość, 5% za kontynuację i 30% zwyżki za wiek.
    Jeśli za dni zwyżka za wiek spada do 20%, ubezpieczaj się po
    urodzinach, nie przed.
    Zasady znałeś, ale usiłujesz wymusić ich zmianę po podpisaniu umowy...

    > Ale np. po miesiacu trwania ubezpieczenia wpadam juz w inny przedzial wiekowy

    To co z tego, skoro masz umowę, którą podpisałeś na trzeźwo?

    > i skladka powinna byc inna,

    Załóż taką firmę i tak ubezpieczaj.
    Któż ci broni?

    > a ubezpieczyciel zaklada ze przez caly rok mam taki sam wiek.

    Zgodziłeś się z tym.

    > To samo tyczy sie np. miejsca rejestracji, jesli w trakcie trwania
    > polisy przerejstrujesz auto, musisz doubezpieczyc (jesli mieszkasz w
    > drozszym rejonie) itd.

    Tylko wtedy, gdy tak się umówiłeś.

    > Reasumujac, podstawowa stawka nie ulega zmianie.

    Ulega, ulega.
    Idź i zapytaj ile wart był twój samochód nazajutrz po ubezpieczeniu i
    porównaj z podstawą do ubezpieczenia.
    Ale sprawdzaj to na siedząco...

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2011-07-10 10:13:47
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.07.2011 00:33, Jacek pisze:

    > gdyby kazdemu rekalkulowano sk?adke X razy w roku, bo zmienia sie wiek, stan
    > cywilny, wiek auta, i fafna?cie innych parametr?w, to ubezpieczyciel nie
    > robi?by nic innego tylko pisa? kolejne aneksy do um?w.

    Jakos dla irlandzkiego Alianza to nie problem...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com