  • 51. Data: 2016-07-22 00:45:01
    Temat: Re: rejestracja kart sim pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" nmoqds$flq$...@d...me

    > już dawno mówili, że nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi

    - Która godzina?

    Akurat to pytanie ma ciąg dalszy. ;)

    - Przepraszam panią, która godzina, bo mi stanął? ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 52. Data: 2016-07-22 00:46:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nmqmch$7uo$...@n...news.atman.pl

    > Nie takie było pytanie, tylko pytanie o powód unikania rejestracji i rzekomy brak
    zalet tejże.

    Zaletą jest skrywanie zamiaru przeniesienia
    numeru -- do tej pory rejestracją poprzedzano przenosiny.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 53. Data: 2016-07-22 14:43:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-19 o 18:55, koniczyn pisze:

    > wiadomości news:nmgg5g$elk$1@node2.news.atman.pl...

    > No właśnie, zaraz się okaże jacy rodacy są przedsiębiorczy i ktoś
    > zarejestruje 100 kart na jakiegoś żula, da mu za to nawet stówę, a potem
    > będzie robić wałki na numerach z konta jakiegoś nieboraka.

    Jeśli znajdzie się ktoś chętny, żeby sprzedać tanio swoje dane osobowe w
    celu rejestracji karty SIM użytkowanej przez kogoś innego, a szczególnie
    kogoś obcego, to niech cierpi za własną głupotę.

  • 54. Data: 2016-07-22 14:57:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 14:43, Poldek pisze:

    > Jeśli znajdzie się ktoś chętny, żeby sprzedać tanio swoje dane osobowe w
    > celu rejestracji karty SIM użytkowanej przez kogoś innego, a szczególnie
    > kogoś obcego, to niech cierpi za własną głupotę.

    Ale za co tu cierpieć? Działanie takie nie jest karalne. A sprzedanie
    swoich danych nie oznacza ponoszenia odpowiedzialności za nieswoje
    działania.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2016-07-25 11:06:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    Zapomiałem napisać, że tuż przed decyzjami o regulacji mówiła jak to
    dobrze, że w poszczególnych krajach są utrudnienia dzięki którym nie
    ma wielu telekomów. Bo byłaby między nimi "wyniszczająca konkurencja"...

    > Jak nie lubie, aby mi urzednicy dyktowali ile mam zarabiac, tak musze
    > przyznac, ze dobrze zrobili.
    > Minuta rozmowy w kraju - powiedzmy 60gr. Minuta rozmowy w Niemczech -
    > nawet mniej. Minuta rozmowy z PL do Niemiec - powiedzmy zlotowka.
    > A minuta rozmowy w roamingu 5zl. Ktos tu kradnie.

    O ile pamiętam chyba już wtedy płaciłem 29gr.
    Nie lubię słowa kradnie. Powiedzmy nadużywa. Ale nie tak bardzo -
    rozliczenia
    między opami poprzez granice nie musiały być proste. Teoretycznie każdy
    z każdym powinien móc się umówić na dowolne warunki płatności - uśrednianie
    ceny leży już w interesie opów by klient nie zniechęcił się skomplikowanym
    cennikiem. Ale nie powinno się tego regulować z góry, jeżeli ktoś woli
    oferować
    ceny odzwieciedlające koszty to jego sprawa, nie komisarza.
    Gdzieś wyczytałem, że rozmowy przychodzace miały pierszeństwo w
    dostępie do sieci przed inicjowaniem własnych. Stąd idea opłaty
    interconnect jest dla mnie zrozumiała.
    W Polsce doszło do paranoi, gdy operatorzy w przypadku taryf abo musieli
    dopłacać do rozmów wychodzących do Play, bo nasz regulator ustalił
    arbitralnie różne stawki interconnectu. A Play żerując na tym nawet płacił
    swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci! Orange chyba
    też.

    > A na ktorych ? Bo moze nie zauwazyles, ale ceny rozmow krajowych tez
    > spadly. Minuta juz nie kosztuje 60gr.

    A może mogłaby być niższa?

    > M.in. dzieki tej pani komisarz i pani prezes Strezynskiej, ktora zaczela
    > mowic telekomom ile im wolno wziac za rozmowe przychodzaca.
    > I jakos sie okazalo, ze mozna pare razy taniej klientowi sprzedac ...

    O paniStreżyńskiej nie mam dobrego zdania. Kiedyś wygłupiła się w sporze
    z Plusem kwestionując cennik, w argumetacji porównując sytuację w Polsce
    do bardziej zurbanizowanych Niemiec i... Cypru! Prawnicy dużo kosztowali
    zarówno budżet (w tym podatników) jak i opa (czyli klientów).

    Arek

  • 56. Data: 2016-07-25 11:21:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Jul 2016 11:06:03 +0200, "Arek"
    <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

    >A Play żerując na tym nawet płacił
    >swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci! Orange chyba
    >też.
    TakTak też płacił. 1 minuta wychodząca do własnej sieci za każde 2
    odebrane z obcej sieci.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 57. Data: 2016-07-25 11:41:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 18:48:41 UTC+2 użytkownik koniczyn napisał:
    > Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie
    > starterów bez legitymowania się?
    Któraś z sieci rozsyłała karty sim za darmo dając jakiś tam pakiet internetowy w
    prezencie.
    Z tego co pisano na tej grupie wystarczyło zamówić taka karte podając w formularzu
    zamówienia imie nazwisko i adres i oni pocztą wysyłali kartę.
    I tak mnie ciekawi czy taka simka traktowana jest jako zarejestrowana czy trzeba
    rejestrować jeszcze w salonie

  • 58. Data: 2016-07-25 13:42:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 11:41, Kris pisze:
> [...]
    zamówienia imie nazwisko i adres i oni pocztą wysyłali kartę.
    > I tak mnie ciekawi czy taka simka traktowana jest jako zarejestrowana czy trzeba

    Trzeba rejestrować.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2016-07-25 16:48:22
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 25.07.2016 o 11:06, Arek pisze:

    > cennikiem. Ale nie powinno się tego regulować z góry, jeżeli ktoś woli
    > oferować
    > ceny odzwieciedlające koszty to jego sprawa, nie komisarza.

    Duby smalone pleciesz. Rolą komisarza jest znikanie wszelkich układów,
    czy porozumień operatorów, by stawki nie spadały. Także arbitralnymi
    stawkami.

    > Gdzieś wyczytałem, że rozmowy przychodzace miały pierszeństwo w
    > dostępie do sieci przed inicjowaniem własnych. Stąd idea opłaty
    > interconnect jest dla mnie zrozumiała.

    Wątpię.

    > W Polsce doszło do paranoi, gdy operatorzy w przypadku taryf abo musieli
    > dopłacać do rozmów wychodzących do Play, bo nasz regulator ustalił
    > arbitralnie różne stawki interconnectu.

    Do niczego nie dopłacali, przerzucili koszty na klientów.

    > A Play żerując na tym nawet płacił
    > swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci!

    Dużo Ci zapłacił? Bo mi nawet grosza, choć byłem z nimi od początku.

    Orange chyba
    > też.

    A reszta "wielkiej trójcy", czyli Idea, Plus i Era "żerowali" na
    stacjonarnych. Tyle wiesz o interconnect.

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 60. Data: 2016-07-25 18:19:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?
    ---
    Ja bym wolał nie czuć się jak w Auschwitz