  • Data: 2008-05-30 15:57:25
    Temat: registrarzy a end-userzy - nie do konca detaliczni
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

    z tego co wiem (poprawcie mnie jesli sie myle) rejestratorzy domen .pl
    z listy top100 nie udostepniaja webapi do swojego panelu klienckiego.
    niektorzy oferuja mile upusty jesli zarejestruje sie u nich duzo domen,
    ale administrowanie tym to kompletny hardcore. mniejszy jeszcze jesli
    ich "panel" udostepnia mozliwosc zmian typu "bulk", ale z tego co widze
    tacy popularni rejestratorzy jak home czy netart nie pozwalaja nawet na
    to.

    hardcore robi sie wiekszy jesli chcielibysmy te domeny inwentaryzowac u
    siebie i nie polegac na "przypomnieniach o terminie wygasniecia"
    otrzymanych (lub nie) od rejestratora, ew. synchronizowac te dane dla
    domen rejestrowanych u roznych podmiotow.

    czy nie uwazacie ze dostep do webapi systemow rejestratorow powinien byc
    zapewniony "w cenie"? jak radzicie sobie z takimi koszmarkami jak np.
    zmiana delegacji dla 200 domen u 10 roznych registrarow?

    ja napisalem sobie koszmarka w perlu, ktorego f-ma netart zabronila mi
    uzywac - dlatego opublikuje go tutaj teraz, liczac na to ze uda mi
    sie ich sprowokowac do zabrania glosu w tej sprawie, i ze po kolejnej
    subtelnej zmianie w ich panelu znow nie bede go musial przerabiac (tak,
    "administracja" (czyt. clickety-click) domenami zabiera mi za duzo
    czasu; juz niemal DUZO za duzo).

    obiecany link: http://zooey.kondi.net/~kondi/dns_massive_attack2.pl

    --