-
1. Data: 2009-08-26 14:47:31
Temat: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce
zastosowac motocyklowe reflektory soczewkowe. Wazne jest (bo taki jest
cel przeróbki) zeby bez problemu wykazały sie homologacją tzn zeby miały
swiatłocień zgodny z naszymi przepisami.
W sklepach z akcesoriami jest troche tego ale rzadko opisują czy swiatło
mijania ma parametry zgodne z moimi oczekiwaniami.
Chciałbym sie zmiescic w cenie 300 - 350 zł za sztuke jesli bym musiał
wymieniac oba swiatła choc wydaje mi sie ze długie w USA i u nas sa
takie same wiec wystarczy wymienic same mijania (mam osobne zarówki)
wydaje mi sie, ze soczewki montowane do aut maja wiekszą srednice ale
nie mam z czym porównac, tak czy inaczej chciałbym zeby te od motocykla
były jak najwiekszej srednicy.
np ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?produc
ts_id=21304
ma tylko 38 mm srednicy soczewki.
Ma ktos jakies pewniaki pod moje wymagania ?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
2. Data: 2009-08-26 14:50:07
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Arni pisze:
> wydaje mi sie, ze soczewki montowane do aut maja wiekszą srednice ale
> nie mam z czym porównac, tak czy inaczej chciałbym zeby te od motocykla
> były jak najwiekszej srednicy.
> np ten:
> http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?produc
ts_id=21304
> ma tylko 38 mm srednicy soczewki.
ten wydaje sie byc idealny ale pewnie cena zabije:
http://www.e-bus.net.pl/?1,reflektor-soczewkowy-mija
nia
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
3. Data: 2009-08-26 15:13:46
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>
Siemka
***Użytkownik "Arni"
Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce zastosowac
motocyklowe reflektory soczewkowe.
Zadna przerobka lampy nie bedzie miala homo panie Arni...
I po co Ci soczewki??? sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca jak
nie przymierzajac Junak.
--
T i żółte
(te najszypsze)
-
4. Data: 2009-08-26 15:38:54
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Tytus z Fabryki pisze:
> Siemka
> ***Użytkownik "Arni"
> Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce zastosowac
> motocyklowe reflektory soczewkowe.
>
> Zadna przerobka lampy nie bedzie miala homo panie Arni...
nie chodzi o całą lampe. Pod jednym szklem mam dwa osobne reflektory.
Szklo jest gładkie. Jesli wywale ten od swiateł mijania i wstawie taki z
homologacją to sama plastikowa osłona nic nie zmienia. Snop swiatła
bedzie zgodny z wymaganiami diagnosty i przeglad dostane
> I po co Ci soczewki???
bo najłatwiej je zamontowac
> sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca jak
> nie przymierzajac Junak.
z powodu ?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
5. Data: 2009-08-26 16:22:20
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:
> I po co Ci soczewki??? sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca
> jak nie przymierzajac Junak.
tylko produkowane przez DEPO i im podobne.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
6. Data: 2009-08-26 16:55:55
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>
Siemka
*** "Arni"
nie chodzi o całą lampe. Pod jednym szklem mam dwa osobne reflektory. Szklo
jest gładkie. Jesli wywale ten od swiateł mijania i wstawie taki z
homologacją to sama plastikowa osłona nic nie zmienia. Snop swiatła bedzie
zgodny z wymaganiami diagnosty i przeglad dostane
Arni - dwie sprawy badanie techniczne to raz
homologacja to dwa...
i to sa dwie rozne sprawy, n.p. Twoje autko nie ma europejskiej homologacji
wiec jako takie nie powinno byc zarejstrowane w Polandi.
A jest - wiec przepis jedno a zycie drugie :)
***z powodu ?
szeroko pojetego zuzycia...moja prywatna teoria to malo miejsca na oddawanie
ciepla i nieszczelnosci powodujace dostawanie sie kurzu...
A teoria wysnuta na podstawie obserwacji i opinii userow...
--
T i żółte
(te najszypsze)
-
7. Data: 2009-08-26 17:06:05
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Tytus z Fabryki pisze:
> Arni - dwie sprawy badanie techniczne to raz
> homologacja to dwa...
> i to sa dwie rozne sprawy, n.p. Twoje autko nie ma europejskiej homologacji
> wiec jako takie nie powinno byc zarejstrowane w Polandi.
> A jest - wiec przepis jedno a zycie drugie :)
nie nie, kolega raczy sie mylic :)
Jako prywatny importer ja nie musze miec homologacji na samochód (jeden
na rok moge tak sprowadzic). Natomiast samochod na przeglądzie musi
spełniac _polskie_ warunki techniczne. Warunki te mówią, że oswietlenie
musi byc asymetryczne itd, gdzies w sieci widziałem rozporzadzenie ztymi
warunkami. Dlatego ja nie robie homologacji tylko dostosowuje samochód
do warunków technicznych, najłatwiej to zrobic pakując reflektor z
homologacją na Polske. I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
BMW E34
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
8. Data: 2009-08-26 19:16:26
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Czesc
*** "Arni"
nie nie, kolega raczy sie mylic :)
Jako prywatny importer ja nie musze miec homologacji na samochód (jeden
na rok moge tak sprowadzic).
Tako mowi przepis - sprowadzony w ilosci jednej szt rocznie zwolniony z
homologacji jako CALOSC (dokladnie zwolniony z obowiazku poddania go
badaniom homologacyjnym ktore obowiazuja n.p. generalnych importerow) - btw
nawet jak stoi u Ciebie takich 100 na placu...ale elementy pojazdu nie sa
zwolnione i musza miec oznaczenia homologacyjne swiadczace o ich zgodnosci z
EKG - w przeciwnym wypadku pojazd moglby miec swieczki zamiast reflektorow,
sznurki zamiast pasow, wolant zamiast kierownicy i byc napedzany silnikiem
atomowym...
hint: regulaminy EKG - nie pamietam numerow ale kazdy jest od innego
elementu pojazdu
Podobnie oswietlenie...przednio-boczna pomaranczowa pozycja nie ma takiego
swiatelka w europejslkich rozporzadzeniach... aleto dlugi temat wiec nie
bede sie rozpisywal bo w sumie chyba zaden element Twojego samochodu nie
powienien byc dopuszczony do ruchu w Polsce bo ma niezgodne homo z UE (ale
nie ja to wymyslilem).
Co ciekawe przyjedzie taki sam ale bedzie mial nalepke homologacyjna i juz
jest OK :):):) (pisze tu o przepisach - niespojnych i porabanych)
***Natomiast samochod na przeglądzie musi
> spełniac _polskie_ warunki techniczne. Warunki te mówią, że oswietlenie
> musi byc asymetryczne itd, gdzies w sieci widziałem rozporzadzenie ztymi
> warunkami. Dlatego ja nie robie homologacji tylko dostosowuje samochód do
> warunków technicznych, najłatwiej to zrobic pakując reflektor z
> homologacją na Polske.
Dobrze kombinujesz...
HINT: najwazniejsze w amerykancach to to co widac, czyli lampa wstecznego,
debilna lampa pmgielna tyl, biala pozycja przod i asymetryczne ref mijania.
*** I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
BMW E34
Tylko sprawdz przed zakupem jak swieca bo marne to sa lampy...niestety
Jak chcesz wiecej info to daj na priv albo via fon, zwlaszcza zanim
zniszczysz ladne orginalne lamp
--
Tytus
żółte najszybsze
-
9. Data: 2009-08-26 19:32:10
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Tytus pisze:
> Tako mowi przepis - sprowadzony w ilosci jednej szt rocznie zwolniony z
> homologacji jako CALOSC (dokladnie zwolniony z obowiazku poddania go
> badaniom homologacyjnym ktore obowiazuja n.p. generalnych importerow) -
> btw nawet jak stoi u Ciebie takich 100 na placu...ale elementy pojazdu
> nie sa zwolnione i musza miec oznaczenia homologacyjne swiadczace o ich
> zgodnosci z EKG - w przeciwnym wypadku pojazd moglby miec swieczki
> zamiast reflektorow, sznurki zamiast pasow, wolant zamiast kierownicy i
> byc napedzany silnikiem atomowym...
> hint: regulaminy EKG - nie pamietam numerow ale kazdy jest od innego
> elementu pojazdu
no i kazdy element ma homologacje, tyle ze nie naszą :)
> Dobrze kombinujesz...
> HINT: najwazniejsze w amerykancach to to co widac, czyli lampa
> wstecznego, debilna lampa pmgielna tyl, biala pozycja przod i
> asymetryczne ref mijania.
PT jest mocno zeuropeizowany:
- metryczny
- jest miejsce na p-mgielną w zderzaku, musze sprawdzic czy jest tam
instalacja
- wsteczny jest tez w zderzaku i działa
- jedynie przednią lampe trzeba wymienic albo zmodernizowac, moze mi sie
uda przepchnąc pomaranczowy przód bo w moturze tez tak mam i mnie sie
podobie :)
> *** I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
> BMW E34
>
> Tylko sprawdz przed zakupem jak swieca bo marne to sa lampy...niestety
znajda sie jeszcze jakies inne :)
> Jak chcesz wiecej info to daj na priv albo via fon, zwlaszcza zanim
> zniszczysz ladne orginalne lamp
a zaraz dam :)
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
10. Data: 2009-08-26 19:33:49
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Od: Arni <a...@N...spam>
Arni pisze:
> PT jest mocno zeuropeizowany:
> - metryczny
> - jest miejsce na p-mgielną w zderzaku, musze sprawdzic czy jest tam
> instalacja
> - wsteczny jest tez w zderzaku i działa
i pomaranczowe kierunki z tylu ma fabrycznie, nie ma innych.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat