    From: "Tytus" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: reflektory soczewkowe
    Date: Wed, 26 Aug 2009 21:16:26 +0200

    Czesc

    *** "Arni"
    nie nie, kolega raczy sie mylic :)
    Jako prywatny importer ja nie musze miec homologacji na samochód (jeden
    na rok moge tak sprowadzic).

    Tako mowi przepis - sprowadzony w ilosci jednej szt rocznie zwolniony z
    homologacji jako CALOSC (dokladnie zwolniony z obowiazku poddania go
    badaniom homologacyjnym ktore obowiazuja n.p. generalnych importerow) - btw
    nawet jak stoi u Ciebie takich 100 na placu...ale elementy pojazdu nie sa
    zwolnione i musza miec oznaczenia homologacyjne swiadczace o ich zgodnosci z
    EKG - w przeciwnym wypadku pojazd moglby miec swieczki zamiast reflektorow,
    sznurki zamiast pasow, wolant zamiast kierownicy i byc napedzany silnikiem
    atomowym...
    hint: regulaminy EKG - nie pamietam numerow ale kazdy jest od innego
    elementu pojazdu
    Podobnie oswietlenie...przednio-boczna pomaranczowa pozycja nie ma takiego
    swiatelka w europejslkich rozporzadzeniach... aleto dlugi temat wiec nie
    bede sie rozpisywal bo w sumie chyba zaden element Twojego samochodu nie
    powienien byc dopuszczony do ruchu w Polsce bo ma niezgodne homo z UE (ale
    nie ja to wymyslilem).
    Co ciekawe przyjedzie taki sam ale bedzie mial nalepke homologacyjna i juz
    jest OK :):):) (pisze tu o przepisach - niespojnych i porabanych)

    ***Natomiast samochod na przeglądzie musi
    > spełniac _polskie_ warunki techniczne. Warunki te mówią, że oswietlenie
    > musi byc asymetryczne itd, gdzies w sieci widziałem rozporzadzenie ztymi
    > warunkami. Dlatego ja nie robie homologacji tylko dostosowuje samochód do
    > warunków technicznych, najłatwiej to zrobic pakując reflektor z
    > homologacją na Polske.

    Dobrze kombinujesz...
    HINT: najwazniejsze w amerykancach to to co widac, czyli lampa wstecznego,
    debilna lampa pmgielna tyl, biala pozycja przod i asymetryczne ref mijania.

    *** I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
    BMW E34

    Tylko sprawdz przed zakupem jak swieca bo marne to sa lampy...niestety
    Jak chcesz wiecej info to daj na priv albo via fon, zwlaszcza zanim
    zniszczysz ladne orginalne lamp

    --
    Tytus
    żółte najszybsze