  • 21. Data: 2010-05-11 17:55:07
    Temat: Re: ręczny montaż smd
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2010 18:44:51 +0200, Mario wrote:
    >Jakoś da radę. Elementy bierne da radę lutować na pastę. Układy scalone
    >można lutować lutownicą, gęste rastry jak TQFP można tak jak radzi
    >Michoo. Gorzej z tymi które mają styki od spodu. QFN to jeszcze jako
    >tako a BGA chyba bym się nie decydował robić w warunkach warsztatowych.

    Serwisy to robia i im nawet zgrabnie wychodzi.
    Moze to nawet prostsze od gestego smd :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-05-11 18:29:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 19:55, J.F. pisze:

    > Serwisy to robia i im nawet zgrabnie wychodzi.
    > Moze to nawet prostsze od gestego smd :-)

    BGA? No nie wiem. Napatrzyłem się na jutubie jak to się robi kulkami
    albo odlewając przez stalową matrycę. Gdybym naprawiał komórki czy
    przerabiał konsole to może też bym tak robił. Ale jak pomyślę że
    zlutowane przeze mnie takimi metodami urządzenie pojechałoby gdzieś do
    elektrowni na drugi koniec Polski to mi się odechciewa.

    MD

  • 23. Data: 2010-05-11 18:37:20
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > zlutowane przeze mnie takimi metodami urządzenie pojechałoby gdzieś do
    > elektrowni na drugi koniec Polski to mi się odechciewa.

    To tylko na youtube tak ladnie wyglada to lutownie BGA.

    Bez dobrego pozycjonowania topnika doswiadczenia i pieca to mozesz co
    najwyzej lutowac diody SMD 1204

  • 24. Data: 2010-05-11 18:50:49
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/11/2010 12:57 PM, __Maciek wrote:
    [...]
    > Co do opiekacza to mam ten model:
    > http://www.allegro.pl/item1020766265_piekarnik_opiek
    acz_elektryczny_severin_to2020_20l.html
    > Mi udało sie go kupić za ok 50zł - używany. Ważne żeby był termoobieg.
    > Używam go przede wszystkim do suszenia Positivu, ale lutowanie, jak
    > się okazuje, wychodzi w nim zupełnie dobrze.

    Ten opiekacz ma po jednej grzałce na stronę, niejednorodny rozkładu
    temperatury nie stwarza problemów przy lutowaniu?

    pzdr.
    j.

  • 25. Data: 2010-05-11 19:15:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 18:57, __Maciek pisze:

> [...]
    > Używam go przede wszystkim do suszenia Positivu, ale lutowanie, jak
    > się okazuje, wychodzi w nim zupełnie dobrze.

    Ale ten model nie ma termoobiegu - przynajmniej według opisu. No i
    temperatura do 250 C wydaje się lekko za niska do ROHS.

    MD

  • 26. Data: 2010-05-11 19:44:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > zlutowane przeze mnie takimi metodami urządzenie pojechałoby gdzieś do
    > elektrowni na drugi koniec Polski to mi się odechciewa.

    http://demotywatory.pl/759460/Grunt-ze-dziala.

    Michoo

  • 27. Data: 2010-05-11 21:13:08
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 21:44, Michoo pisze:

    > http://demotywatory.pl/759460/Grunt-ze-dziala.

    Cudowne :)

    MD

  • 28. Data: 2010-05-12 13:42:14
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    "__Maciek" <i...@c...org> wrote in message

    > ^^^^^^^^^^
    >
    > Ma sens zakup słownika ortograficznego...

    W przypadku tego specyficznego trolla, raczej nie!
    Potrafi pisać poprawnie, jesli mu coś trzeba (na poważnie).

    Ot, taki gatunek!

    Włodek

  • 29. Data: 2010-05-13 13:52:39
    Od: Michal Czarkowski <m...@p...poczta.onet.pl>

    Papa5merf napisał(/a):

    > rozumiem

    nie rozumiesz

    > że zakup maszyn do montowania prototypuf nie ma sensu, no właśnie
    > zastanawia mnie przy jakeij ilości montaż ręczny ma sens?:O)

    Właśnie o to chodzi. Nie jestes w temacie, liczyc nie umiesz. Gdzie tu sens?

    > zadałem pytanie bo jestem zaskoczony

    Ja ci odpowiedziałem bo juz chciałem wysłac ci cv i list motywacyjny, a ty
    bys mnie zatrudnił w swojej firmie, która produkuje co najmniej plyty
    głowne telefonow komórkowych albo robi cos dla nasa. Widze jednak ze
    powinienem czesciej zagladac na grupe.

    > czy po prostu oni płacą pracownikom takie
    > grosze że to się opłaca?:O)

    Pie..lisz głupoty i mało smieszne to jest. Płaci ktoś ci za to? Skąd się
    tacy biorą? Idź do Smerfetki, pobaw sie małym, cokolwiek. Tylko zrozum, ze
    takie zaklinanie rzeczywistosci połączone ze chciejstwem nie jest nawet
    zabawne.

    Nie mum humoru, mam cie w d..e, nie pozdrawiam
    Michał Czarkowski

  • 30. Data: 2010-05-16 11:52:06
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Michal Czarkowski" napisał:
> [...]
    > bys mnie zatrudnił w swojej firmie, która produkuje co najmniej plyty
    > głowne telefonow komórkowych albo robi cos dla nasa. Widze jednak ze

    widzę ze jesteś jeszcze jednym debilem opowiadajacym bajki o ręcznym
    montowaniu płyt głównych telefonuf komurkowych, widzę ze bladego pojęcia w
    temacie nie masz, wiec daruj sobie sfoje cv, ewentualnie wyślij je do
    miejskich zakłąduf kanalizacyjnych, tam będziesz to opowiadał!:O)

    > Nie mum humoru, mam cie w d..e, nie pozdrawiam
    > Michał Czarkowski

    ską sie takie debile biorą, z peło chyba?:O(