  • 161. Data: 2015-01-18 09:11:17
    Temat: Re: python...
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > Wydajność tego jest kiepska, w każdym razie na tyle kiepska, aby próbować ratować
    się Cythonem.

    Jaasne :) Oczywiscie "ratowanie sie" wlasnie w tym celu wyspecjalizowanym numpy
    jest prawnie zakazane wiec:

    > Jest 1000 razy szybszy, tj. program będzie 1000 szybciej działał.

    Prosto i bezposrednio: Pieprzysz Wasc wydumane glupoty :).

    AK

    ---
    Avast.

  • 162. Data: 2015-01-18 09:26:50
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Hm..
    > Np. w poziom zawodowo/"zyciowy" dzisiejszego pokolenia polskich "wyksztalconych z
    duzych miast".
    > Zwanych rowniez "pokoleniem smieciowym", OFEowo/frankofonskim.
    > W jezyku "tasm prawdy" zwanym: np. "wydymanym bydlem".
    > Moge, czy to juz (np. w/g mendiow polskich) "mowa nienawisci" ? ;)

    > Możesz, ale nie rozmawialiśmy o krasnoludkach :)

    To prawda. Tyle tylko ze to ja nie rozmawialem o nich, a tylko wylacznie o
    technikaliach.
    To wlasnie Ty zaczales "o krasnoludkach" wiec z "wrodzonej uprzejmosci"
    odpowiedzialem
    Ci/pociagnalem temat.
    Jeszcze czegos/cus Cie jeszcze gryzie :) ?

    AK

    ---
    Avast.

  • 163. Data: 2015-01-18 11:02:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jan 2015 09:11:17 +0100, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > Jaasne :) Oczywiscie "ratowanie sie" wlasnie w tym celu
    wyspecjalizowanym numpy

    Oczywiście można się ratować. Ale prościej jest użyć Fortranu. Wtedy
    nie trzeba się ratować.

  • 164. Data: 2015-01-18 11:17:01
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    > Jaasne :) Oczywiscie "ratowanie sie" wlasnie w tym celu
    wyspecjalizowanym numpy

    Numpy nie gwarantuje super wydajności. Wystarczy samemu zacząć
    operować na indeksach, żeby wydajność spadła. Ten sam problem co w
    Matlabie.

    RW

  • 165. Data: 2015-01-18 11:17:37
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 18 Jan 2015 11:02:30 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Oczywiście można się ratować. Ale prościej jest użyć Fortranu.
    Wtedy
    > nie trzeba się ratować.

    Ale wtedy pojawiają się inne problemy.

    RW

  • 166. Data: 2015-01-18 11:26:55
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jan 2015 10:17:37 +0000, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > Ale wtedy pojawiają się inne problemy.

    Nie pojawiają się.

  • 167. Data: 2015-01-18 11:29:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jan 2015 10:17:01 +0000, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > operować na indeksach, żeby wydajność spadła. Ten sam problem co w
    > Matlabie.

    Matlab ma JIT i nie jest tragicznie.

  • 168. Data: 2015-01-18 12:07:35
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Oczywiście można się ratować.

    Uzycie _de facto standardu_ do obliczen numerycznych w Pythonie jakim jest numpy to
    ratunek ? :)
    Memo sarkazmu nie panial :) ?

    > Ale prościej jest użyć Fortranu. Wtedy nie trzeba się ratować.

    Niestety tablice w Fortranie to koszmar (nawet w tym nowym 90, nie tylko 4).
    Tak sie sklada ze wydajnosciowo wcale bardzoi nie odbiegaja od tych z numpy.
    W przypadku tablic rzadkich to juz w ogole.

    PS: Glodne banialuki to sobie mozesz wciskac "mlodym z duzych miast".
    W Fortranie pisalem wiele lat (fakt ze w 90 bardzo krotko) i banialuk sobie
    wcisnac nie dam.
    PS1: Poza tym gdybys byl uczciwy to przyznalbys, ze pod spodem numpy siedzi sobie
    "niewinnie" soft fortranowy wlasnie. LAPACK-i, czesc NAGa chyba o ile pamietam.
    wiec jesli wolne i bledogenne to zglosc to tworcom Fortranowcom :) a nie "nadawaj"
    na niewinnego w tym wzgledzie Pythona.

    AK

    ---
    Avast.

  • 169. Data: 2015-01-18 12:20:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał:

    > Numpy nie gwarantuje super wydajności. Wystarczy samemu zacząć operować na
    indeksach, żeby
    > wydajność spadła. Ten sam problem co w Matlabie.

    To prawda.
    Fortran "sam z siebie" tez nie gwarantuje. Nic nie gwarantuje.
    Zawsze trzeba myslec.
    PS: Po to jest wlasnie numpy aby nie dzialac na macierzach niskopoziomowo.

    AK

    ---
    Avast.

  • 170. Data: 2015-01-18 12:21:35
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Matlab ma JIT i nie jest tragicznie.

    Heh. Przeciez numpy jest szybsze od Matlaba.
    PS: A o numexpr slyszal ?

    AK

    ---
    Avast.