  • 11. Data: 2012-10-16 15:16:08
    Temat: Re: przymierzam się do zakupu dysku SSD
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 16 października 2012 (wtorek) o godzinie 15:06:05 napisano:

    > no cóż zaskoczyłeś mnie
    > o co w trybie storage chodzi, o tak samo sobie zwalnia, dziwne
    > może masz masz możliwość wyłączenia

    To jest ogólnie znana przypadłość SF2281/SF1222 - trzeba tylko
    odpowiednio robić testy/czytać poprawnie zrobione recenzje jak
    wspomniana na xbit labs (IMHO bardzo dobry serwis).
    Nawet posiadacze SSD na Sandforce 2281 często nie są tego świadomi, bo
    robią zazwyczaj testy zaraz po zakupe na pustym dysku w ATTO/ASSD i są
    zachwyceni widząc ponad 500 MB/s na liczniku. A jak to ma się do
    rzeczywistości po paru miesiącach pracy i zapełnieniu dysku w 80-90% o
    co wcale nietrudno na polpularnych (zwłaszcza rok temu) wersjach 60 GB.
    To dlatego m.in. uważam, że 64GB Crucial M4/Samsung 830 = 120 GB SSD na
    SF2281 - tych ostatnich po prostu nie można za bardzo zapełniać, bo
    dostaje się po d*e FATALNĄ wydajnością sandforców po TRIM, o
    "wirtualnym" garbage collection nawet nie wspominając.

    P.S.
    Co do wyboru SSD - warto wstrzymać się ze 2 tygodnie i kupić nowego
    Samsunga 840 PRO na MDXie, albo upolować 830 (prawie to samo co 840 nie
    PRO - co prawda ciut starszy i wolniejszy o 50 MHz kontroler ARM z
    połową cache z nowszego, ale za to NAND flash MLC podobny do tego w
    wersji 840 PRO, a nie wolniejszy tripple level) korzystając z
    prawdopodobnych wyprzedaży 830 po wprowadzeniu serii 840.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2012-10-16 15:35:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

> [...]
    > wersji 840 PRO, a nie wolniejszy tripple level) korzystając z
    > prawdopodobnych wyprzedaży 830 po wprowadzeniu serii 840.

    To tak dla uzupełnienia informacji:
    http://www.anandtech.com/show/6338/samsung-ssd-840-p
    reliminary-benchmarks

    Z drugiej strony czekać można zawsze a dla paru pkt, w banchamrkach nie wiem
    czy warto się bawić ... cena na początku pewnie będzie wysoka. Ja bym brał
    830 bo i tak zwykły użytkownik nie zobaczy w normalnej pracy różnicy.

  • 13. Data: 2012-10-16 16:10:51
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 16 października 2012 (wtorek) o godzinie 16:01:20 napisano:

> [...]
    > brał
    > 830 bo i tak zwykły użytkownik nie zobaczy w normalnej pracy różnicy.

    Od paru dni sypnęło testami 840 PRO, 840 chyba jeszcze nie ma, bo
    Samsung nie podsyłał redakcjom sampli, ale pewnie można spodziewać sie
    wydajności dotychczasowej 830.
    Bardziej chodziło mi o to, o czym pisałem w drugiej części - upolować
    okazyjną cenę na 830 po premierze 840 deprecjonujących "stare"
    830(*). No i obudowa 830 robiona na "szczotkowane aluminium" jest
    ładniejsza ;)

    *
    Niekoniecznie przy nienormalnych praktykach w PL, gdzie sklepy stosują
    powszechnie (chwała tym którzy nie) "podatek od nowości" oraz często
    trzymają ceny "do usrnej śmierci" - moim ulubonym jest sklep trzymający
    ten sam cooler ArcticCoolinga od połowy 2005 r. w niezmienionej cenie 65
    zł - w międzyczasie nawet pudełko wyblakło od słońca. Pamiętam od kiedy,
    bo wtedy kupowałem A64 3200+ i sklep miał dwa te ArcticCoolingi. Jeden
    wziąłem do tego OEMowego A64, drugi leży do tej pory. Ciekawe czy się
    sprzeda ;>
    Dlatego nie mam oporów w zamówieniu takiego maleństwa jak SSD z Anglii
    Francji czy Niemiec - nigdy nie było z tym problemu. Jak wiecej ludzi
    będzie tak robiło, to może handel detaliczny czy importerzy w PL
    zauważą, że od paru lat jesteśmy w UE, konsumenci korzystają ze swobody
    przepywu towarów i usług i głosują portfelem, a właściwie karta
    kredytową.

    --
    /MB

  • 14. Data: 2012-10-16 17:45:45
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-10-16 16:10, Michal pisze:

> [...]
    >
    > Od paru dni sypnęło testami 840 PRO, 840 chyba jeszcze nie ma, bo
    > Samsung nie podsyłał redakcjom sampli, ale pewnie można spodziewać sie

    W w/w linku masz właśnie testy 840 zwykłej a nie pro.

> [...]
    > okazyjną cenę na 830 po premierze 840 deprecjonujących "stare"
    > 830(*). No i obudowa 830 robiona na "szczotkowane aluminium" jest

    Ładniejszy i tak jest Intel :)

> [...]
    > bo wtedy kupowałem A64 3200+ i sklep miał dwa te ArcticCoolingi. Jeden
    > wziąłem do tego OEMowego A64, drugi leży do tej pory. Ciekawe czy się

    Bywa i tak choć producent w oficjalnej dystrybucji też potrafi dać takie
    ceny że nie mam pojęcia jak to można dalej sprzedawać.

> [...]
    > zauważą, że od paru lat jesteśmy w UE, konsumenci korzystają ze swobody
    > przepywu towarów i usług i głosują portfelem, a właściwie karta

    O ile kupujesz prywatnie dla siebie, nie boisz się problemów z gwarancją
    i nie potrzebujesz FA dla księgowego :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 15. Data: 2012-10-16 20:19:07
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    patrze na te wszystkie dyski
    i wszędzie 2.5" czyli jak sądzę notebookowe
    czy złącza będą pasować do stacjonarnego kompa?

    erator/

  • 16. Data: 2012-10-16 20:43:39
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    zlotowinfo <d...@d...xx> w wiadomości
    news:k5k8em$aem$1@news.task.gda.pl napisał(a):
    > patrze na te wszystkie dyski
    > i wszędzie 2.5" czyli jak sądzę notebookowe
    > czy złącza będą pasować do stacjonarnego kompa?
    Tak, zastosowane są standardowe złącza SATA (zarówno danych jaki
    zasilania).
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 17. Data: 2012-10-16 23:48:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-16 16:10, Michal wrote:
    [.....]
    > Dlatego nie mam oporów w zamówieniu takiego maleństwa jak SSD z Anglii
    > Francji czy Niemiec - nigdy nie było z tym problemu.
    A gdzie kupujesz? eBay? Jakieś sklepy?

  • 18. Data: 2012-10-17 00:44:28
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 16 października 2012 (wtorek) o godzinie 00:07:29 napisano:

    > A gdzie kupujesz? eBay? Jakieś sklepy?

    Najczęściej na amazon.co.uk, zwłaszcza jak coś łapie się na super saving
    delivery. Zasadniczo bez różnicy czy od samego Amazona (zazwyczaj trochę
    drożej) czy na Marketplace.
    Jak do tej pory nie miałem problemów poza jednym przypadkiem gdy nasza
    poczta zgubiła przesyłkę (nadawca wysłał w tym dniu do mnie dwie
    przesyłki - jedna doszła w parę dni, po drugiej słuch zaginął).
    To było coś taniego wysyłanego Royal Mail (nie rejestrowana przesyłka) i
    pewnie przykleiło się do łapy po drodze komuś w PP (z lokalną pocztą
    jestem dogadany, bardzo ich chwalę i to na pewno nie tu). Poczekałem
    miesiąc, napisałem że przesyłka nie dotarła, poprosili o sprawdenie
    jeszcze raz na poczcie i przepraszając zwrócili pieniądze bez gadania i
    dodatkowych pytań/podejrzeń jak to mają w zwyczaju np: PL sprzedawcy na
    Allegro. Po prostu zaufanie człwekowi na słowo. W 2 dni później cała
    kwota (towar + przesyłka) była już z powrotem na rachunku mojej karty
    kredytowej jako zwrot od Amazon (kupowane na Marketplace).

    Gwarancją też jakoś strasznie się nie przejmuuję: przez 22 lata w
    pecetach uszkodził mi się jeden HDD. Nie padł na amen, ale wyraźnie
    zwalniał w pewnym obsdzarze danych, złapał bady i rekokowane sektory, a
    wewnętrzny test SeaTools potwierdził status "wadliwy/do naprawy".
    Zrobiłem (z problemami) backup danych i oddałem do lokalnego sklepu ~50m
    od domu, oni (bez zarzutu) bezzwłocznie odesłali do dystrybutora (pewna
    dobrze znana warszawska hurtownia znana np z numerów ze słynnym
    odsyłania w czasów Athlonów K7 (te z "gołymi jajami" praktycznie
    wszystkich tych CPU z adnotacją "odmowa naprawy - uszkodzony z winy
    użytkownika", nawet tych wysłanych do nich jako nowiutkie i w 100%
    sprawne - dla sprawdzenia tego numeru. Co ciekawe z tak samo
    odsłoniętymi PIII od Intela reklamacje były normalnie uznawane). Tam
    trzymali dysk przez ponad 1,5 miesiąca (to było jeszcze przez zmianą
    ustawy wprowadzającej odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność z umową),
    ...po czym odesłali dysk w identycznym stanie jak został wysłany jako
    podobno naprawiony, a sklep rozłożyłręce (im się nie dziwię i nie mam
    pretensji - przecież z własnej kieszeni nie kupią kolejnego).
    W rezultacie po prawie 2 miesiącach wróciłem do punktu wyjścia,
    wcześniej musząc z konieczności kupić inny dysk o tej pojemności.
    Mając niewiele do stracenia wydrukowałem RMA z SeaTools, zapakowałem
    "przeciwpocztowo" jak sobie życzyli i wysłałem do dystrybutora (Anglia
    lub Irlandia - już nie pamiętam). Po kolejnych ~3 tygodniach miałem
    nowiutki dysk z powrotem.
    To był jedyny raz kiedy uszkodził mi się dysk, ale panom z tej hurtowni
    gratuluję - skutecznie przekonali mnie:

    - że niekoniecznie warto kupować drobny sprzęt z PL kanałów dystrybucji,
    bo jak przyjdzie co do czego to i tak jest czasem "nie mamy pana
    płaszcza i co nam pan zrobi", a w sprawie dysku wartego w 2002 r. 500 zł
    nie będę przecież tracił czasu na drogę procesową.

    - od tego czasu przestałem kupować dyski Seagate - pomimo początkowych
    obiekcji co do wczesnych Samsungów Voyagerów od czasów Spinpointa SP802N
    kupuję do domu HDD tylko Samsunga (będzie już klkanaście sztuk), teraz
    tendencja przenosi się na SSD, bo Samsungi od serii 470 są naprawdę
    niezłe i robią się coraz lepsze.

    - przekonałem się do RAID

    - przekonałem się do płatności kartą poza PL, że jednak to nie takie
    straszne i przez ~10 lat nigdy nie było z tym problemu, a robię sporo
    płatności do różnych krajów - nie tylko za sprzęt, ale oczywiście Steam,
    GreenManGaming itp., za TotalCommandera wolałem zapłacić bezpośrednio
    autorowi (dostając taniej niż sam klucz emailem u PL dystrybutorów -
    poza kluczem natychmiast przez email też w cenie przesyłkę ze Szwajcarii
    z indywidualnie nagrywaną płytą z licencją i nadrukiem numeru oraz
    fakturę imienną, czyli coś za co PL sprzedawcy każą sobie dopłacać
    ekstra po kilkanaście-kilkadziesiąt zł od płyty/faktury papierowej.
    Płacąc bezpośrednio autorowi za TotalCommandera "na całe życie" na
    dowolną ilość moich komputerów domowych dałem osiemdziesiat parę zł (w
    PL było nawet wtedy ~120 zł).
    Tak samo teraz kupię po 26.10.2012 Win8 PRO upgrade w wersji
    elektronicznej płacąc bezpośrednio Microsoftowi te 39,99 USD, bo jak
    widzę w PL jest wyraźnie drożej w preorderach, a płytę mogę sobie sam
    wypalić i opisać flamastrem jak jakiegoś pirata - takie czasy, że nawet
    MS sprzedaje licencje elektroniczne userom w ten sposób, a system do
    pobrania i wypalenia/wrzucenia na USB z Win7DownloadTool.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2012-10-17 03:01:55
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

    > poza kluczem natychmiast przez email też w cenie przesyłkę ze Szwajcarii
    > z indywidualnie nagrywaną płytą z licencją i nadrukiem numeru oraz
    ----^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^

    > widzę w PL jest wyraźnie drożej w preorderach, a płytę mogę sobie sam
    > wypalić i opisać flamastrem jak jakiegoś pirata - takie czasy, że nawet
    --^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    heh, troche mnie rozbawiles tym zestawieniem :) Przeciez TC tez mogles
    sam sobie nagrac a apapierek wydrukowac :) Czemuz tak zalezalo ci na
    plycie z TC a na plycie z Win8 juz nie? :)

  • 20. Data: 2012-10-17 21:00:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-17 00:44, Michal pisze:
> [...]
    > MS sprzedaje licencje elektroniczne userom w ten sposób, a system do
    > pobrania i wypalenia/wrzucenia na USB z Win7DownloadTool.

    To rzeczywiście będzie sporo taniej.
    http://www.euro.com.pl/myszy/microsoft-mysz-ms-optic
    al-100-windows-8-professional-upgrade.bhtml

    --
    animka