  • 21. Data: 2009-06-16 13:23:37
    Temat: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, June 16, 2009, 3:16:01 PM, you wrote:

    > Do tej pory spotykałem się przeważnie z opiniami, że Chińczycy to
    > potrafią robic tylko tanie badziewie. Za to Reszta Świata, a już
    > zwłaszcza Polacy, potrafią zrobić Wszystko. Oczywiście jak się za
    > to odpowiednio Zapłaci. Czy ta Ogólna Teoria Chińczyków przestała
    > wreszczie funkcjonować w powszechnej świadomości?

    Jeśli ma być taniej niż transformator i przy zamówieniu 50k - tylko
    Chińczyk.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2009-06-16 13:29:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Jeśli ma być taniej niż transformator i przy zamówieniu 50k - tylko
    > Chińczyk.

    Moje pytanie dotyczyło nie 50k, tylko 19 milimetrów.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2009-06-16 13:43:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, June 16, 2009, 3:29:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Moje pytanie dotyczyło nie 50k, tylko 19 milimetrów.

    Powiedz polskiemu nawijaczowi transformatorów, że ma nawijać coś
    mniejszego niż E16...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2009-06-16 13:59:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    No dobra mogę ściagnąć 50k przetwornic 19mm na płytce około 5x5cm.
    Kto chce ?

    Marek

  • 25. Data: 2009-06-16 15:01:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Powiedz polskiemu nawijaczowi transformatorów, że ma nawijać coś
    > mniejszego niż E16...

    Od kilku tygodni próbuję powiedzieć polskim nawij^Wlutowaczom, by
    mi zlutowali niezbyt skomplikowane urządzenie. Celowo nagiąłem swoje
    wymagania tak, by dopasować się do tego, co ich firmy produkują
    (quasi)seryjnie. Właściwie chodzi tylko o drobne modyfikacje.
    W każdej kolejnej firmie trzeba wysłuchać najpierw, że (1) teraz
    panie kryzys, tym bardziej trzeba dbać o klienta, a tak poza tym
    (2) to i tak jesteśmy w tej dziedzinie w kraju najlepsi. Później
    ta sama nawijka, że to drobiazg, że zajmie kilka dni. Ale jakoś
    marnie to przeprojektowywanie idzie, a na sugestie, że może by im
    pomóc i coś zrobić za nich, gotowi się obrażać.

    Z proponowaniem zrobienia czegoś maleńkiego lub bardziej zaawansowanego
    trzeba tym bardziej uważać. Ja mam po prostu nienajlepsze zdanie
    o organizacju tego biznesu w Polsce, a wynika ono z nienajlepszych
    doświadczeń. W Chinach wygląda to znacznie lepiej. Dotyczy to tak
    produkcji, jak i możliwości projektowania zaawansowanych technologicznie
    diwajsów. Nie jest też rzeczą powszechną, by Chińczycy robili sobie
    podśmiechujki z "polskiej elektroniki, która pewnie padnie po pół
    roku użytkowania". A to też dobrze o nich świadczy.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2009-06-16 15:54:53
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "yes" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak w temacie - na czym proponowalibyście wykonać przetworniczkę?

    UCC28600

    wymiary będą zależały głównie od tego, jak małe uda Ci się wykonać trafo.
    Przy czym w polskiej praktyce małe trafo = trafo źle zrobione. Kontroler
    wspiera tryby obniżonego poboru mocy.

    e.

  • 27. Data: 2009-06-16 16:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, June 16, 2009, 5:01:51 PM, you wrote:

> [...]
    > podśmiechujki z "polskiej elektroniki, która pewnie padnie po pół
    > roku użytkowania". A to też dobrze o nich świadczy.

    To ja już Cię nie rozumiem... Potwierdzasz dokładnie moje twierdzenie,
    że w Polsce "to się nie da!". A to, że Chińczycy się nie nabijają z
    Polaków wynika tylko i wyłącznie z tego, że mało który Chińczyk wie,
    gdzie jest Polska i co produkuje. Natomiast "jakość" chińszczyzny jest
    powszechnie znana.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2009-06-16 16:23:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Tuesday, June 16, 2009, 5:54:53 PM, you wrote:

> [...]
    > Przy czym w polskiej praktyce małe trafo = trafo źle zrobione. Kontroler

    Ale tu właśnie całość rozbija się o transformator. Mogę zapytać w
    Ferysterze, czy są w stanie nawinąć transformator sieciowy na rdzeniu
    E13 ale nie mam pojęcia, czy nie rzucą słuchawką.
    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2009-06-16 17:26:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Ale tu właśnie całość rozbija się o transformator. Mogę zapytać w
    > Ferysterze, czy są w stanie nawinąć transformator sieciowy na rdzeniu
    > E13 ale nie mam pojęcia, czy nie rzucą słuchawką.

    Wszystko zależy od tego, jaki model działania przyjmiemy. Jeśli mamy
    założenie: tylko Feryster i małe trafo, to faktycznie kicha. Jeśli
    przyjmiemy założenie, że partia będzie na tyle duża, by podjął się
    działania taki np. VOGT, wtedy możemy zrobić sobie małe porządne trafo w
    potrójnie izolowanym drucie, z odstępami itp. Jeśli to nam też nie pasuje,
    bo trafo musimy robić metodą prób, błędów i 15-tu prototypów, bo się na
    tym za dobrze nie znamy :), wtedy po prostu nie opłaci się to a produkt
    wyjdzie mniej więcej tak profesjonalny jak stare zasilacze do dekoderów
    n-ki albo podróbki ładowarek nokii :) I wtedy faktycznie lepiej kupić
    chińszczyznę bo ponad nią i tak nie wyskoczymy.
    Można ewentualnie podejść praktycznie i przewymiarować trafo tak, żeby
    sobie polskie siermięgi jakoś poradziły, o ile mamy na to miejsce (wcale
    Autor nie powiedział, że nie ma). Tyle, że to chyba średnio ekonomiczne
    jest. Chociaż, jeśli aaaaaabsolutnym priorytetem ma być niezawodność,
    wtedy bym przewymiarował trafo bez wahania.
    Za to z trafami sieciowymi 0.5VA bym uważał, bo to nie są za dobre
    produkty. Technologiczna granica, do czego się sami producenci
    nieoficjalnie przyznają, to jakieś 1.6VA, poniżej tej mocy bryła drutu
    cieńszego niż włos jest niekontrolowalna i pojawiają się np. problemy z
    niewykrywalnymi zwartymi zwojami (co wychodzi po miesiącu a nieraz wcale).
    No i do idei green-standby pasuje to średnio, bo takie trafo nie ma chyba
    nawet 30% sprawności.
    A wątek mnie trochę zastanawia, bo jak się chce robić
    1)tysiące
    2)przetwornic
    3)sieciowych,
    to chyba nie tak się zaczyna :)

    e.

  • 30. Data: 2009-06-16 17:52:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale do uruchomienia telewizora potrzeba trochę więcej. Natomiast tu
    > mowa o mocy maksymalnej 0.2W - transformatory zalewane 0.5VA w TME
    > kosztują ok. 10 PLN netto detalicznie. Wymiary - 22x24x19 mm. Nie
    > zbuduje się mniejszej i tańszej przetwornicy zapewniającej podobny
    > poziom niezawodności.

    Można kupić ładowarkę za 10zł.

    zyga