  • 1. Data: 2011-04-24 16:19:25
    Temat: przetwornica 11V-15V na 12V
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    WItam,
    szukam przetwornicy, z akumulatora zasilanego solarem mam napięcie w
    zakresie 11-14,5V a mam podłączone kilka urządzeń które nie tolerują
    większego napięcia, prąd ponad 5A

  • 2. Data: 2011-04-24 17:48:38
    Temat: Re: przetwornica 11V-15V na 12V
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości blur napisał:
    > WItam,
    > szukam przetwornicy, z akumulatora zasilanego solarem mam napięcie w
    > zakresie 11-14,5V a mam podłączone kilka urządzeń które nie tolerują
    > większego napięcia, prąd ponad 5A

    Witam,
    czy napiecie wyjściowe musi sztywno trzymać 12V czy może
    spadać do ok 10,5V?

    Jeśli może spadać do 10,5V to step down z maksymalnie 100%
    wypełnieniem w/g mnie można zastosować.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-04-24 19:26:30
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "j.r." napisał w wiadomości grup

> [...]

    spadać do ok 10,5V?

    Jeśli może spadać do 10,5V to step down z maksymalnie 100%
    --------------------

    niestety nie granice to 11,5 - 12,5

  • 4. Data: 2011-04-25 04:17:50
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości blur napisał:

    > niestety nie granice to 11,5 - 12,5
    Raczej gotowej nie kupisz:(
    W takim razie polecałbym single transistor forward converter.
    W/g strony http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/edw_smps_e.
    html
    można zrobić taką przetwornicę na rdzeniu ETD29 lub E25/13/7.
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2011-04-25 09:12:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 06:17, j.r. pisze:

> [...]
    html
    > można zrobić taką przetwornicę na rdzeniu ETD29 lub E25/13/7.

    A nie prościej nieodwracający buck-boost?

  • 6. Data: 2011-04-25 10:27:06
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Zbych napisał:

    html

    > A nie prościej nieodwracający buck-boost?

    Można, to zależy co potrzeba autorowi pytania.
    Nie wiem jaki rdzeń wtedy jest potrzebny na dławik?
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2011-04-25 14:01:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Monday, April 25, 2011, 11:12:41 AM, you wrote:

    html
    > A nie prościej nieodwracający buck-boost?

    Sprawność trochę słaba. Podobnie z SEPIC.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-04-25 18:38:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    html

    > Sprawność trochę słaba. Podobnie z SEPIC.

    Ale mimo wszystko wersja z synchronicznym prostowaniem jest chyba dosyć
    popularna w stabilizacji napięcia z ogniw li-ion a sprawność podawana
    przez producentów kontrolerów jest na poziomie >90%.

  • 9. Data: 2011-04-25 18:40:40
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 20:38, Zbych pisze:

> [...]
    > popularna w stabilizacji napięcia z ogniw li-ion a sprawność podawana
    > przez producentów kontrolerów jest na poziomie >90%.

    Zapomniałem podać link do gotowego zestawu z przetwornicą jaką chce
    autor wątku:

    http://www.linear.com/demo/DC1523A

    Tylko cena może go trochę ostudzić :-)

  • 10. Data: 2011-04-26 13:47:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    html

    > Sprawność trochę słaba. Podobnie z SEPIC.

    A powyzsza bedzie miala lepsza sprawnosc ?

    J.