  • 1. Data: 2010-03-22 16:05:34
    Temat: przeniesienie faksów
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Mam następujący problem z faksami w erze. Numer w TakTaku, aktywna Poczta
    Komfort (która zawiera m.in. pocztę faksową).
    Przy wyłączonej komórce wszystko działa znakomicie - wszystkie połączenia
    przenosi na pocztę i faksy lądują w odpowiednim folderze.
    Przy włączonej komórce i transmisji faksu mam normalny sygnał, po ręcznym
    odebraniu - pipczenie faksu.
    Chciałem ustawić przeniesienie wszystkich faksów na numer poczty (jest taka
    opcja w menu komórki), ale sieć nie realizuje tego polecenia. Czy w erze
    jest w ogóle taka możliwość (czy sieć rozpoznaje rodzaj transmisji: głos,
    faks)?

    Dziękuję z góry za odpowiedzi

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 2. Data: 2010-03-22 16:39:07
    Temat: Re: przeniesienie faksów
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł> napisał w wiadomości
> [...]
    > taka opcja w menu komórki), ale sieć nie realizuje tego polecenia. Czy w
    > erze jest w ogóle taka możliwość (czy sieć rozpoznaje rodzaj transmisji:

    Rozpoznaje, ale obawiam sie, ze dla przyjmowania polaczen przychodzacych
    faksowych na numer telefonu konieczna jest usluga "odbieranie i wysylanie
    faksow", ktora w TT jest raczej niedostepna, a w abo jest dostepna, ale
    ekstra platna.
    Sprobuj jeszcze co najwyzej kodemi **21*+48602951000*13# - jesli to tez nie
    da rady, to sorry Batory... - no chyba, ze jeszcze kontakt pod *9602

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-03-22 17:19:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > taka opcja w menu komórki), ale sieć nie realizuje tego polecenia. Czy w
    > erze jest w ogóle taka możliwość (czy sieć rozpoznaje rodzaj transmisji:

    Ciekawe, ze np. selektywne przeniesienie polaczen typu "dane" (kod 25) czy
    tez teleuslugi o kodzie 24 da sie ustawic - przynajmniej na moim numerze
    abo.
    Byc moze Era specjalnie poblokowala przeniesienei faksow, aby uniemozliwic
    "cwaniakowanie" z odbieraniem faksow na poczte bez wykupionego abonamentu.
    Zreszta nawet gdyby dalo si eustawic takei przeniesienie, to nie dzialaloby
    ono dl akazdego przychodzacego faksu, ale tylko dla faksow przychodzacych
    jako polaczenia typu faks - na pewno wiec dla faksow wyslanych z numerow
    faksowych we wlasnej sieci + byc moze inne sieci GSM + byc moze ISDN +
    bardzo byc moze VoIP.
    Faksy wysylane z analoga bylyby rozpoznawane jako zwykl epolaczenia glosowe
    i nie bylyby przekierowywane.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-03-22 18:19:44
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

> [...]
    > byc moze ISDN + bardzo byc moze VoIP.
    > Faksy wysylane z analoga bylyby rozpoznawane jako zwykl epolaczenia

    i tego się właśnie obawiałem. Niestety kod sterujący powoduje jedynie
    wyświetlenie komunikatu: "Pomoc. Zarejestruj się" i nic nie ustawia.
    A to, co piszesz o faksach z analoga może być główną przyczyną konieczności
    posiadania odrębnego (a tym samym odrębnie opłacanego) numeru do odbierania
    faksów.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 5. Data: 2010-03-22 20:45:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 17:39:07 +0100, SDD wrote:

    >Rozpoznaje,

    Nie rozpoznaje. Zeby rozpoznac to musialaby nawiazac polaczenie i
    posluchac co sie dzieje, a przeciez nie chcemy zeby odbierala sama.

    No chyba ze przychodzi polaczenie z systemu cyfrowego i jest
    odpowiednio oznaczone typem polaczenia.

    J.