  • 1. Data: 2012-11-16 11:32:53
    Temat: przelutowanie tqfp32 na qfn32
    Od: bravo <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam na płycie układ w obudowie tqfp, czy da się bezproblemowo przelutować na taki w
    obudowie qfn? Oczywiście wyprowadzenia są w tych samych miejscach. Chodzi o to czy
    może być problem ze ścieżkami, za krótkie, za długie, za cienkie?

    Dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2012-11-17 01:46:48
    Temat: Re: przelutowanie tqfp32 na qfn32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bravo" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > są w tych samych miejscach. Chodzi o to czy może być problem
    > ze ścieżkami, za krótkie, za długie, za cienkie?

    Wróżka Grupowa jest na urlopie, więc może w między czasie czekając
    na jej powrót ściągnij sobie datasheet tego układu od producenta
    i porównaj rysunki techniczne tych dwu obudów to sam się zorientujesz?

    Z mojego doświadczenia raczej obstawiam że obudowa QFN ma
    kontakty POD plastikową częścią samej obudowy natomiast TQFP
    ma wystające nogi poza obrys obudowy, więc nie zadziała to dobrze.
    Ale ostateczną odpowiedź znajdziesz w datasheet, no chyba że
    wolisz czekać na powrót wróżki z kryształową kulą :-)

  • 3. Data: 2012-11-17 20:32:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 16 Nov 2012 18:46:48 -0600 "Pszemol" <P...@P...com>
    napisał:

    >Z mojego doświadczenia raczej obstawiam że obudowa QFN ma
    >kontakty POD plastikową częścią samej obudowy natomiast TQFP
    >ma wystające nogi poza obrys obudowy, więc nie zadziała to dobrze.

    Ale dochodzą do brzegu scalaka i powinno się je dać przyłapać, nawet
    lutownicą, a zawsze można trochę pasty podłożyć. Bardziej bym się
    martwił o pad na środku - może nie być jak i do czego go przylutować,
    albo może robić zwarcia z niezamaskowanymi przelotkami itp.

  • 4. Data: 2012-11-18 01:18:13
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

> [...]
    może być problem ze ścieżkami, za krótkie, za długie, za cienkie?

    Jak trafisz ukladem w pola to czemu nie.
    QFNy w wiekszosci maja pola lutownicze uformowane tak ze je widac po
    bokach. Takie z polami typowo schowanymi
    pod ukladem to rzadkosc.

    Kynarek dobry na wszystko:
    http://zremcom.ru/images/stories/Stat/interes/2011/k
    ulibin/rebol.jpg

  • 5. Data: 2012-11-18 11:49:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-18 01:18, jan kowalski pisze:
> [...]
    > QFNy w wiekszosci maja pola lutownicze uformowane tak ze je widac po
    > bokach. Takie z polami typowo schowanymi

    Ale się ktoś napracował :)

    --
    pozdrawiam
    MD