-
31. Data: 2012-09-25 21:36:03
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 25.09.2012 21:11, v...@i...pl pisze:
> 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.
a to nie czasem na odwrót? w komorze spalania jest raczej większe
ciśnienie więc spaliny przedostają się do oleju? No chyba że na suwie
ssania jest on zasysany?
-
32. Data: 2012-09-25 21:40:01
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:
> Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:k3rilj$qqj$1@node2.news.atman.pl...
>> Zbiorniczek wyrównawczy jest najwyższym punktem instalacji, więc może być
>> tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczająco płynu do
>> schłodzenia silnika. Mnie spotkała sytuacja że poziom obniżył się poniżej
>> termostatu(bo tam miałem nieszczelność) po czym reszta wody w skutek
>> przegrzania wyparowała. Włączenie nawiewu do kabiny nic by nie zmieniło
>> ponieważ w nagrzewnicy tez nie było wody.
>
> Sorrki za literowki w poprzednim poscie.
>
> U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
> (oleju)
> utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
> Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
> Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
> Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy, nie mialem tez kasy na kupno plynu.
>
> Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
> ma max).
> To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
> goraco jak w saunie
> ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
> Tak pokonalem trase ok 12 km.
>
> Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
> borygo.
> Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
> Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.
1,5l to chyba tak na granicy że jeszcze silnik jest chłodzony, jak by
nie miałeś cieczy w głowicy to by nagrzewnica nie schodził silnika, a
reszta płynu szybko by wyparowała. Tak ja miałem, zeszło poniżej
termostatu a reszta poszła w gwizdek
-
33. Data: 2012-09-25 21:47:35
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Ukaniu pisze tak:
> W jednym samochodzie z 89'mam taki czujnik w innym 15 lat młodszym
> nie mam.
też nie miałem w golfie, wymieniłem baniaczek i jest :)
> A ja Reinz ;-) która to firma wprowadziła wiele pionierskich
> wynalazków np uszczelki nie wymagające dokręcania.
miałem Reinz (thumb up ;) teraz mam Elring. Fajnie się lepi do bloku
i do palców ;) Tak jak te gąbki samoprzylepne do mebli.
http://piterpro.private.pl/uszcz_oem.jpg
http://piterpro.private.pl/uszcz_elring.jpg
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
34. Data: 2012-09-25 22:37:06
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
W dniu wtorek, 25 września 2012 21:36:04 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
> > 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.
> a to nie czasem na odwrót? w komorze spalania jest raczej większe
> ciśnienie więc spaliny przedostają się do oleju? No chyba że na suwie
> ssania jest on zasysany?
Jedno drugiemu nie przeczy.
Ciśnienie spalin przedostające się przez pierścienie do komory korbowej może
powodować wydmuchiwanie rozbryzgiwanego oleju przez odmę do dolotu, skąd do wnętrza
cylindrów już niedaleko.
pozdr
AA
-
35. Data: 2012-09-26 00:36:36
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: tÎż
Albercik wrote:
> Pytanie z gatunku wróżenia z fusów.. Czy takie jednokrotne, krótkotrwałe
> przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz późniejsze częstokrotne
> obniżenie się poziomu chłodziwa poniżej minimum(wskazówka cały czas
> pokazywała normalną temperaturę) może mieć jakieś brzemienne skutki dla
> silnika?
Zależy jaki to silnik, jeden będzie miał to gdzieś, inny już więcej nie
odpali, jeszcze inny będzie wciągał olej jak teściowa makaron.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
36. Data: 2012-09-26 00:41:37
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: tÎż
Albercik wrote:
> jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema.
> Wskazówka na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na
> uratowanie silnika.
>
> A - wyłączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem
> się B - nie wyłączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse
Zdecydowanie należy wyłączyć od razu, ale nie hamować, tylko wrzucić na
luz, żeby powietrze chłodziło silnik jak najdłużej. A poza tym, z moich
doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy dość
dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu. Najwięcej
od układu chłodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy małych
prędkościach (jazda w korku etc.).
--
ss??q s? ??u??ou??
-
37. Data: 2012-09-26 09:01:23
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 25 Sep 2012 22:41:37 GMT, tÎż napisał(a):
> Zdecydowanie należy wyłączyć od razu, ale nie hamować, tylko wrzucić na
> luz, żeby powietrze chłodziło silnik jak najdłużej. A poza tym, z moich
> doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy dość
> dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu. Najwięcej
> od układu chłodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy małych
> prędkościach (jazda w korku etc.).
Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.
J.
-
38. Data: 2012-09-26 09:39:59
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
t?? wrote:
> z moich doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy
> dość dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu.
A może nie potrzebuje najmniej chłodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
Wiatr wiejący przez chłodnicę przy 100 km/h czyni cuda.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
39. Data: 2012-09-26 09:40:19
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
> predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.
Od tego wentylator chłodnicy...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
40. Data: 2012-09-26 11:37:31
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Od: tÎż
Adam Wysocki wrote:
> A może nie potrzebuje najmniej chłodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
> Wiatr wiejący przez chłodnicę przy 100 km/h czyni cuda.
Uściślę -- najmniej AKTYWNEGO chłodzenia. Bo najmniej, tak w ogóle, to
pewnie na biegu jałowym. ;)
--
ss??q s? ??u??ou??