eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Date: Tue, 25 Sep 2012 21:40:01 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <k3t1ah$f1v$1@node1.news.atman.pl>
    References: <k3pjse$f5d$1@node2.news.atman.pl> <k3po7b$taa$1@node2.news.atman.pl>
    <k3qlf9$avt$1@mx1.internetia.pl> <k3rilj$qqj$1@node2.news.atman.pl>
    <k3sva1$7sm$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105223012.rybnik.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1348602001 15423 93.105.223.12 (25 Sep 2012 19:40:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Sep 2012 19:40:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:15.0) Gecko/20120827 Thunderbird/15.0
    In-Reply-To: <k3sva1$7sm$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466756
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:
    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:k3rilj$qqj$1@node2.news.atman.pl...
    >> Zbiorniczek wyrównawczy jest najwyższym punktem instalacji, więc może być
    >> tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczająco płynu do
    >> schłodzenia silnika. Mnie spotkała sytuacja że poziom obniżył się poniżej
    >> termostatu(bo tam miałem nieszczelność) po czym reszta wody w skutek
    >> przegrzania wyparowała. Włączenie nawiewu do kabiny nic by nie zmieniło
    >> ponieważ w nagrzewnicy tez nie było wody.
    >
    > Sorrki za literowki w poprzednim poscie.
    >
    > U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
    > (oleju)
    > utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
    > Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
    > Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
    > Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy, nie mialem tez kasy na kupno plynu.
    >
    > Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
    > ma max).
    > To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
    > goraco jak w saunie
    > ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
    > Tak pokonalem trase ok 12 km.
    >
    > Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
    > borygo.
    > Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
    > Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

    1,5l to chyba tak na granicy że jeszcze silnik jest chłodzony, jak by
    nie miałeś cieczy w głowicy to by nagrzewnica nie schodził silnika, a
    reszta płynu szybko by wyparowała. Tak ja miałem, zeszło poniżej
    termostatu a reszta poszła w gwizdek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: