  • 1. Data: 2009-08-14 19:47:29
    Temat: programowy efekt czerwony w Canonie 50D
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy używanie filtru czerwonego w Canonie 50D jest identyczne jak np. użyty
    filtr czerwonego w systemie Cokin?
    Czy są może jakieś niuanse, które przeważają szale na to, żeby używać filtru
    sprzętowego bądź softwarowego?

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 2. Data: 2009-08-14 20:28:16
    Temat: Re: programowy efekt czerwony w Canonie 50D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009, MZ wrote:

    > Czy są może jakieś niuanse, które przeważają szale na to, żeby używać filtru
    > sprzętowego bądź softwarowego?

    Za sprzętowym przemawia tylko przypadek, kiedy są *duże* różnice między
    jasnościami w kanałach, bez względu na przyczynę (acz raczej można
    oczekiwać, że będzie chodziło o oświetlenie).
    Jak mamy zwykłą żarówkę, a co gorsza - "niedowoltowaną", zaś aparat
    i tak ma tendencje do "brania czerwonego" (nie chcę podgrzać niedawnego
    flejma, przyjmijmy na słowo ;)), to niebieskiego będzie w kadrze tyle
    co kot napłakał, zaś w razie chęci zrobienia zdjęcia "białe jest białe"
    (to okazja na inny flejm :>) pojawi się dylemat. A przynajmniej może
    się pojawić, jak kadr jest jednocześnie w miarę kontrastowy.
    Może mieć sens stłumienie czerwonego (i proporcjonalnie
    słabiej zielonego), aby nie stać przed wyborem - albo przepalenie
    tam gdzie czerwone, albo niebieski składający się z samych szumów :|

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-08-14 20:41:34
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Sie, 22:28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > słabiej zielonego), aby nie stać przed wyborem - albo przepalenie
    > tam gdzie czerwone, albo niebieski składający się z samych szumów :|
    Odnoszę wrażenie że piszesz o filtrach konwersyjnych , autor wątku
    miał na myśli raczej fotografię udającą zastosowanie filtra czerwonego
    przy filmie czarno-białym.
    Pozdro Marcin

  • 4. Data: 2009-08-14 20:42:51
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    Odnoszę wrażenie że piszesz o filtrach konwersyjnych , autor wątku
    miał na myśli raczej fotografię udającą zastosowanie filtra czerwonego

    Tak dokładnie o to mi chodziło Marcinie.
    Pozdro
    Heyoo

  • 5. Data: 2009-08-14 21:48:00
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Sie, 22:42, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    autor wątku
    > miał na myśli raczej fotografię udającą zastosowanie filtra czerwonego
    > przy filmie czarno-białym.

    > Tak dokładnie o to mi chodziło Marcinie.

    Nie wiem jak to jest w 50D ale w swoich olkach używam raczej filta
    programowego . Może mieć na to wpływ fakt że moje filtry czerwone to
    co najmniej 8x- na kliszy są ok ale przy filtrze IR m,atrycy powodują
    totalne niedoświetlenie- spadek czułości ok4 działek
    pozdro Marcin

  • 6. Data: 2009-08-15 06:10:57
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > słabiej zielonego), aby nie stać przed wyborem - albo przepalenie
    > tam gdzie czerwone, albo niebieski składający się z samych szumów :|

    grunt to zrozumieć pytanie :)

  • 7. Data: 2009-08-17 07:56:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czy używanie filtru czerwonego w Canonie 50D jest identyczne jak np. użyty
    > filtr czerwonego w systemie Cokin?

    teoretycznie tak

    ostatecznie kolor w aparaciue to liczby - i swiatlo po przejsciu przez
    filtr tez jest sprowadzane do liczb,
    teoretycznie mozna te liczby wprowadzic w inny sposob niz za pomoca
    filtra.

    ale diabel spi w szczegole .
    w konkretnym przypadku filtr elektroniczny moze noe odpowiadac 100%
    dokladnie filtrowi fizycznemu.

    najlepiej porownaj , ale jakiegos powodu a priori dlaczego mialby f.
    szklany dac lepszy wnik nie ma - rpezciwnie jest zrodlem jakis malych
    bo malych szumow optycznych.

    XXX

  • 8. Data: 2009-08-17 08:41:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Może mieć sens stłumienie czerwonego (i proporcjonalnie
    > słabiej zielonego), aby nie stać przed wyborem - albo przepalenie
    > tam gdzie czerwone, albo niebieski składający się z samych szumów :|

    Ale to nie filtrem czerwonym a niebieskim. Czerwony filtr akurat ten
    problem by pogłębił :-)

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-08-17 15:26:15
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]

    najlepiej porownaj , ale jakiegos powodu a priori dlaczego mialby f.
    szklany dac lepszy wnik nie ma - rpezciwnie jest zrodlem jakis malych

    ---------

    Czy mozesz napisac to zdanie jeszcze raz, bo cos brzmi nie gramatycznie:

    "najlepiej porownaj , ale jakiegos powodu a priori dlaczego mialby f.
    szklany dac lepszy wnik nie ma - rpezciwnie jest zrodlem jakis malych
    bo malych szumow optycznych."

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam
    heyoo

  • 10. Data: 2009-08-19 13:19:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    ---------

> [...]
    >
    > "najlepiej porownaj , ale  jakiegos powodu a priori dlaczego mialby f.
    > szklany dac lepszy wnik nie ma - rpezciwnie jest zrodlem jakis malych

    chodzi o to , ze teoretycznie filtr w aparacie winen dac lepsze wyniki
    niz filtr zewnetrzny .