eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralkiprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli
    programatora pralki
    Date: Mon, 23 Oct 2017 23:07:53 +0200

    witam
    bardzo bardzo hobbisticznie zajmuję się arduino. w wolnych chwilach,
    żeby synowi zaszczepić.... Nie. Żeby się nie bał elektroniki. Wpadłem na
    pomysł aby pralkę w której umarła elektronika, naprawić za pomocą
    arduino. Tyle ze ja pokolenie temu programowałem zx spectrum, więc
    jestem skażony na całe życie
    Czy w basicu czy w C++, zacząłbym od napisania sekcji, takich jak
    pranie, czyli: spawdzenie czy jest woda, czy klapka zamknięta i
    obracanie bębnem w prawo i lewo, Wirowanie, czyli znowu - klapa, woda i
    dawaj z obracaniem itd. pralkę zaopatrzyłbym w 3 pokrętła. czas prania,
    szybkość wirowania i temperatura. użytkownik ustawiałby nimi wartość
    zmiennych czas, temp, obr. no i w basicu, każda z sekcji zaczynałby się
    w konkretnej lini. pranie 100, płukanie 200, wirowanie 300.
    sam program wykonawczy wyglądałby ( w uproszczeniu ) tak:
    go to 100 (pranie)
    go to 100 (pranie)
    go go 100 (pranie)
    go to 200 (płukanie)
    go to 300 (wirowanie)
    nie chcąc komplikować emaila, użyłem 3 zadań, ale ze wzrostem ich
    liczby, program w bascu, tylko lekko urośnie. w C++ - nie mam pojęcia
    jak to _dobrze_ zrobić. precyzując - zrobię, program wychodzi 2 razy
    dłuższy, i to na zasadzie, rób _wszystko_ po kolei (bo nie mogę skakać
    po numerach lini), ale jeśli jakiś tam parametr był już
    zrobiony(wybrany), to pomiń.... (np płukanie). tak, da się, ale program
    robi się znacznie dłuzszy, coraz więcej zmiennych, i tabun if-ów. no nie
    wierzę że nieda się tego w C++ zrobić prościej.

    Czy moglibyście mi pi razy oko wyjasnić jak to sie w C robi? Tyle ze nie
    mogą być to osobne programy zapisane na dysku (do wczytywania w miarę
    trwania prania), bo to trzeba na raz wgrać do arduino.

    ToMasz

    PS
    PRalki jeszcze nie tknąłem.