eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki › Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
  • Data: 2017-10-24 10:15:42
    Temat: Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-24 o 09:31, Atlantis pisze:
    > W C/C++ możesz z grubsza programować tak, jak to się robiło w Basicu.
    > Służą do tego etykiety (słowo zakończone dwukropkiem) oraz instrukcja
    > goto. Tylko moim zdaniem nie ma to większego sensu - instrukcja ta
    > przydaje się sporadycznie (choć w pewnych sytuacjach faktycznie się
    > przydaje), a jej nadużywanie drastycznie zmniejsza czytelność kodu. Są
    > tacy, których zdaniem nie powinno się jej używać w ogóle.

    Nigdy nie zdarzyło mi się mieć potrzeby użycia w C instrukcji goto, ba,
    nawet jakby mnie ktoś poprosił o wymienienie wszystkich instrukcji
    dostępnych w C to chyba bym sobie o niej nie przypomniał, a używam
    (sporadycznie i nie do mikrokontrolerów) C gdzieś tak od 1986r.

    Tak się zastanawiam do czego ona mogła by być przydatna i nie bardzo
    potrafię wymyślić jakiś przykład generujący realną taką potrzebę.
    A jeśli już w ogóle to chyba tylko wewnątrz jednej funkcji do jakiegoś
    rozwikłania czegoś co w przeciwnym wypadku wymagało by albo dwukrotnego
    napisania kilku linijek programu, albo ujęcia ich w kolejną wywoływaną
    funkcję.
    Na pewno wybrałbym jedno z tamtych rozwiązań, a nie goto, choćby
    dlatego, że nie pamiętam o jego istnieniu.
    P.G.