  • 1. Data: 2011-06-01 01:40:15
    Temat: problemy z autentykacja do WiFi
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    jest punkt dostepoway w zabezpieczeniem WEP, klucz 128 bitowy.
    niektore laptopy nie maja problemu z dostepem zaraz po podaniu frazy,
    w innych trzeba podac caly bodaj 26cio cyfrowy kod. nawet rozne karty
    sieciowe reaguja rownie. moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje i co z
    tym zrobic, zeby ulatwic ludziom zycie? z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2011-06-01 07:14:02
    Temat: Re: problemy z autentykacja do WiFi
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 01/06/2011 02:40, rs wrote:
> [...]
    > sieciowe reaguja rownie. moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje i co z
    > tym zrobic, zeby ulatwic ludziom zycie? z gory dzieki.<rs>

    1) Musisz coś zrobić, żeby było dobrze.
    Wypada podać więcej danych.
    Sytuacja trochę dziwna, bo chodzi o WEP, więc może być zależne
    od: programu, w którym podajesz klucz WEP (ten wbudowany w OS,
    lub dodany do sterownika karty sieciowej WiFi); najczęściej któraś
    strona (klinet - komputer, lub serwer-AP) nie radzi sobie z poprawnym
    "tłumaczeniem" passphrase na HEX (lub odwrotnie).

    2) autentykacja - pomijając fakt, że mówi się "uwierzytelnianie",
    to raczej mówisz o procesie autoryzacji.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2011-06-01 15:17:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 01 Jun 2011 08:14:02 +0100, DooMiniK wrote:

    > 1) Musisz coś zrobić, żeby było dobrze.

    dzieki za odpowiedz.
    no wlasnie dlatego ze chce cos zrobic, to zapytalem.

    > Wypada podać więcej danych.

    jakich np.? moge podac, ze serverem AP jest cisco linksys E3000, a
    klientami sa najrozniejsze urzadzenia od kindli i smartfonow poprzez
    makowki do przeroznych PCtow.

> [...]
    > strona (klinet - komputer, lub serwer-AP) nie radzi sobie z poprawnym
    > "tłumaczeniem" passphrase na HEX (lub odwrotnie).

    to to ja wiem, ale troche trudno takie wytlumaczenie dawac co drugiemu
    gosciowi, ktory zechce korzystac w sieci.

    > 2) autentykacja - pomijając fakt, że mówi się "uwierzytelnianie",
    > to raczej mówisz o procesie autoryzacji.

    okropny wyraz, ale dzieki bede mial na uwadze. <rs>

  • 4. Data: 2011-06-01 15:29:16
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 01/06/2011 16:17, rs wrote:

> [...]
    >
    > jakich np.? moge podac, ze serverem AP jest cisco linksys E3000, a
    > klientami sa najrozniejsze urzadzenia od kindli i smartfonow poprzez

    Od, to, to... bo wiesz, jak pojedziesz do mechanika i powiesz,
    że część z floty samochodów nie działa z bezołowiową to też
    ma prawo zapytać, czy to przypadkiem nie diesel.
    Czy to jakiś powtarzalny błąd, np. dla Windowsów XP z SP2,
    czy wszystko jedno?

    > to to ja wiem, ale troche trudno takie wytlumaczenie dawac co drugiemu
    > gosciowi, ktory zechce korzystac w sieci.

    Jeżeli to możliwe, wsadź dla testu inny AP, ew. upgrade firmware?
    Możesz użyć WPA2, bo tam raczej nie ma takich problemów? Jakie to
    urządzenie wymuszsa na Tobie WEP?

    > okropny wyraz, ale dzieki bede mial na uwadze.<rs>

    Słownik języka polskiego nie zna "autentykacji", to jakaś
    chora kalka z murzyńskiego.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2011-06-01 16:47:23
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 01 Jun 2011 16:29:16 +0100, DooMiniK wrote:

> [...]
    > ma prawo zapytać, czy to przypadkiem nie diesel.
    > Czy to jakiś powtarzalny błąd, np. dla Windowsów XP z SP2,

    nie udalo mi sie zaobserwowac zadnego patternu (szablonu jak wolisz), moze
    z wyjatkiem tego, ze chyba wszystkie makowki maja te problemy.

    > Jeżeli to możliwe, wsadź dla testu inny AP, ew. upgrade firmware?
    > Możesz użyć WPA2, bo tam raczej nie ma takich problemów? Jakie to
    > urządzenie wymuszsa na Tobie WEP?

    sam tak ustawilem, bo kiedy to instalowalem jeden z najwazniejszych
    komputerow mial problem z autoryzacja z WPA2, a sprawe trzeba bylo szybko
    zalatwic, wiec zostalo. moze faktycznie czas to zmienic.

    > Słownik języka polskiego nie zna "autentykacji", to jakaś
    > chora kalka z murzyńskiego.

    moze i kalka (jak wiele wyrazow opisujacych techniczne rzeczy, szczegolnie
    zwiazane z internetem), ale na pewno nie z nieistniejacego jezyka. <rs>