-
1. Data: 2009-10-15 16:26:18
Temat: problem z silnikiem w dt125
Od: michu <m...@p...onet.pl>
Cos mi sie stalo z silnikiem w yamaszce, od trzeciego biegu w gore nie
chce sie wkrecac na wiecej niz 6500 rpm. Wyglada to tak: ruszam, ciagne
na jedynce potem dwojce do 10000 rpm, w momencie kiedy wrzucam trojke
silnik gasnie az obroty spadna do 6500, wtedy zapala ale chodzi
nierowno, nazwal bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do wiecej
niz 6500 - jest tak na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu zeby obroty
spadly bardziej i dam ponownie chodzi rowno ale tylko do tych 6500 - w
momencie kiedy do tych obrotow sie wkreci traci moc i zaczyna chodzic
nierowno. Przy 6500 im wiecej gazu daje tym bardziej przerywa, jak jest
tylko lekko odkrecona manetka chodzi rowno, ale jak proboje dac gazu
natychmiast zaczyna znow przerywac.
Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
DT rocznik 98
pozdrawiam
-
2. Data: 2009-10-15 18:22:26
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
michu pisze:
> Cos mi sie stalo z silnikiem w yamaszce, od trzeciego biegu w gore nie
> chce sie wkrecac na wiecej niz 6500 rpm. Wyglada to tak: ruszam, ciagne
> na jedynce potem dwojce do 10000 rpm, w momencie kiedy wrzucam trojke
> silnik gasnie az obroty spadna do 6500, wtedy zapala ale chodzi
> nierowno, nazwal bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do wiecej
> niz 6500 - jest tak na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu zeby obroty
> spadly bardziej i dam ponownie chodzi rowno ale tylko do tych 6500 - w
> momencie kiedy do tych obrotow sie wkreci traci moc i zaczyna chodzic
> nierowno. Przy 6500 im wiecej gazu daje tym bardziej przerywa, jak jest
> tylko lekko odkrecona manetka chodzi rowno, ale jak proboje dac gazu
> natychmiast zaczyna znow przerywac.
> Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
> DT rocznik 98
> pozdrawiam
Miałem identyczną sytuację w KTM Sting 1999 to ten sam silnik.
zapchany tłumik.
Odkręć tłumik i spróbuj na samym dyfuzorze.
--
Sysek
-
3. Data: 2009-10-15 19:11:05
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: michu <m...@p...onet.pl>
Sysek pisze:
> michu pisze:
>> Cos mi sie stalo z silnikiem w yamaszce, od trzeciego biegu w gore nie
>> chce sie wkrecac na wiecej niz 6500 rpm. Wyglada to tak: ruszam,
>> ciagne na jedynce potem dwojce do 10000 rpm, w momencie kiedy wrzucam
>> trojke silnik gasnie az obroty spadna do 6500, wtedy zapala ale chodzi
>> nierowno, nazwal bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do
>> wiecej niz 6500 - jest tak na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu
>> zeby obroty spadly bardziej i dam ponownie chodzi rowno ale tylko do
>> tych 6500 - w momencie kiedy do tych obrotow sie wkreci traci moc i
>> zaczyna chodzic nierowno. Przy 6500 im wiecej gazu daje tym bardziej
>> przerywa, jak jest tylko lekko odkrecona manetka chodzi rowno, ale jak
>> proboje dac gazu natychmiast zaczyna znow przerywac.
>> Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
>> DT rocznik 98
>> pozdrawiam
>
> Miałem identyczną sytuację w KTM Sting 1999 to ten sam silnik.
> zapchany tłumik.
> Odkręć tłumik i spróbuj na samym dyfuzorze.
>
obadam jutro sprawe, w sumie ostatnio wyjezdzilem 5 litrow wachy z dwa
razy za duza iloscia oleju (nie bylem pewny czy juz wlalem olej wiec
wlalem drugi raz, potem se przypomnialem ze jednak juz na poczatku byl
wlany), moze sie nie przepalal i zasyfil tlumik
michu
-
4. Data: 2009-10-15 19:22:18
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: Kuczu <q...@g...com>
michu pisze:
> obadam jutro sprawe, w sumie ostatnio wyjezdzilem 5 litrow wachy z dwa
> razy za duza iloscia oleju (nie bylem pewny czy juz wlalem olej wiec
> wlalem drugi raz, potem se przypomnialem ze jednak juz na poczatku byl
> wlany)
To DT nie ma dozownika ? Ja mialem kiedys DT80 z konca lat 80 i juz
wtedy dozownik byl.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
5. Data: 2009-10-15 19:24:56
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: michu <m...@p...onet.pl>
Kuczu pisze:
> michu pisze:
>
>> obadam jutro sprawe, w sumie ostatnio wyjezdzilem 5 litrow wachy z
>> dwa razy za duza iloscia oleju (nie bylem pewny czy juz wlalem olej
>> wiec wlalem drugi raz, potem se przypomnialem ze jednak juz na
>> poczatku byl wlany)
>
>
> To DT nie ma dozownika ? Ja mialem kiedys DT80 z konca lat 80 i juz
> wtedy dozownik byl.
>
>
jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.
-
6. Data: 2009-10-15 19:36:54
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
michu pisze:
>
> Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
To wersja kastrowana czy otwarta ?
Na wszelki wypadek jedziesz wg standardu - czyszczenie i regulacja
gaznika, czyszczenie wydechu, sprawdzasz zawor na wydechu - YPVS , potem
lewy uszczelniacz walu. Jak wszystko hula to znaczy ze na 99% modul
zaplonu kleknal - nie znalazlem zeby ktos to naprawial, ponoc ktos w
Olsztynie.
Oczywiscie mozesz na poczatek poszukac kogos z takim modulem jak Twoj i
przepiac na chwile :-) tylko uwazaj co do zlaczy bo yamaha jakos czesto
zmieniala zlaczki.
jesli to modul to allegro - tylko znowu - uwazaj na zlaczki - w razie
wielkiej draki np. masz kastrowany na module 3MB-00 a chcesz miec
odblokowany czyli modul 3MB-20 to przeloza Ci wtyczki w Cyklo w Wawie.
Duzo ciekawych rzeczy o detku: http://dtr125.net/tuningf.htm
cieszesiezemoglempomoc
W tym roku padl modul mi - podobny rocznik do Twojego, ktos tu pisal o
kateemie na silniku detka i tez mial podobne objawy, teraz Ty...
Te moduly chyba sie sypia po paru latach.. a sorry, to Yamaha, one po
prosstu przestaja stroic ;-)
KJ
-
7. Data: 2009-10-15 19:46:54
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 21:24, michu <m...@p...onet.pl> wrote:
> > To DT nie ma dozownika ? Ja mialem kiedys DT80 z konca lat 80 i juz
> > wtedy dozownik byl.
>
> jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
> zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.
No i dziwisz się, że masz zapchany tłumik? :-) Nie wiem jaka jest
konstrukcja dozownika w DT ale w tym urządzonku nie ma za bardzo co
się psuć :-)
--
Artur
-
8. Data: 2009-10-16 05:47:15
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
ktos tu pisal o
> kateemie na silniku detka i tez mial podobne objawy,
Ja pisałem o tym kateemie , okazało się , że zapchany tłumik.
--
Sysek
-
9. Data: 2009-10-16 06:17:13
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: n...@s...com
On Thu, 15 Oct 2009 20:24:56 +0100, michu <m...@p...onet.pl>
wrote:
>jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
>zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.
Czyli walisz 2x wiecej oleju czy dozownik jest pusty ?
BTW Slyszales zeby sie komukolwiek popsul ?
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
10. Data: 2009-10-16 06:19:39
Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
Od: Kuczu <q...@g...com>
n...@s...com pisze:
> BTW Slyszales zeby sie komukolwiek popsul ?
Mi sie popsul w DT 18 lat temu. Ale ta Jamsza byla ta kskatowana ze
nawet sie nie dziwilem. Cylinder zaczal szumiec wiec przeszedlem na
mieszanke "reczna" a dozownik zostal odlaczony.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/