  • 1. Data: 2012-01-13 01:39:11
    Temat: problem z Win XP
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Ponizszy post umieściłem chyba 2 miesiące temu na grupie poświęconej
    windows, ale tam chyba nikt nie zagląda.;-(
    Może tutaj ktoś mi zatem coś podpowie...

    Na notebooku jest windowsXP sp1.
    Po czyszczeniu przy pomocy CCCleanera pojawiał się, w trakcie bootowania,
    niebieski ekran.
    W związku z tym, w trybie awaryjnym próbowałem ten problem naprawić przy
    pomocy startu z CD zawierajacej Windows XP i nadinstalacji z naprawą z tej
    intalacyjnej CD .
    W wyniku powyższej próby jak pojawiał się niebieski program tak się i
    pojawia, a dodatkowo przy
    próbie wejścia w tryb awaryjny dostaję komunikat, że jestem w trybie
    instalatora i w tym trybie ta opcja jest niedostępna.
    Co robić, jak żyć?;-))
    Jedynie co przychodzi mi do głowy to wymontować HD, podłaczyć go jako
    dodatkowy do innego PC-ta, tam go sformatowac i po włożeniu spowrotem do
    notebooka zainstalować winde od zera.
    Ale żal mi wszystkiego, co na tym HD jest zgromadzone..
    Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji?

  • 2. Data: 2012-01-13 01:57:36
    Temat: Re: problem z Win XP
    Od: "Harry" <m...@w...pl>

    > a dodatkowo przy
    > próbie wejścia w tryb awaryjny dostaję komunikat, że jestem w trybie
    > instalatora i w tym trybie ta opcja jest niedostępna.

    Nie jesteś przypadkiem w trybie instalatora mając włożoną płytkę instalacyjną do
    napędu? Dokończ instalację, wyjmij płytkę i powinno być OK. Poza tym czemu do
    tej pory miałeś SP1? Trzeba było sobie już SP3 zapodać...
    I pewnie Cię zlinczują, bo to chyba NTG... :-)

    - Harry.

  • 3. Data: 2012-01-13 06:40:28
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-13 02:57, Harry wrote:

> [...]
    > zapodać...
    > I pewnie Cię zlinczują, bo to chyba NTG... :-)

    Chyba każdy w stopce powinien mieć tu wyjaśnienie co znaczy backup i po
    co sie go robi, bo praktycznie każdy pytający opisuje problem, przez
    który przenika brak backupów.

    W przypadku gdy system pracuje wiele lat, zastanowiłbym się powaznie nad
    instalacja od zera, a zadne dane nie zostaną stracone -> jezeli je
    zarchiwizujesz.

    Nie musisz wyciągac dysku, instalator XP ma mozlowosc formatowania.

  • 4. Data: 2012-01-13 06:45:22
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-13 02:39, p 47 pisze:
> [...]
    > notebooka zainstalować winde od zera.
    > Ale żal mi wszystkiego, co na tym HD jest zgromadzone..

    Po co formatować?? Po podłączeniu do innego kompa skopiuj dane na
    wszelki wypadek. Zwykłe uruchomienie instalacji powinno wystarczyć,
    instalka wykryje istniejący już system i zaktualizuje go (nadpisze to co
    jest).
    W zasadzie reinstalacja nie powinna ruszyć struktury katalogów innych
    niż zakładane z systemem. Jeśli coś masz w katalogu Moje Dokumenty, itp.
    to może przepaść:/ Nie mam pewności, ale chyba te katalogi tworzy od nowa.

  • 5. Data: 2012-01-13 08:34:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maru" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > W zasadzie reinstalacja nie powinna ruszyć struktury katalogów innych niż
    > zakładane z systemem. Jeśli coś masz w katalogu Moje Dokumenty, itp. to może
    > przepaść:/ Nie mam pewności, ale chyba te katalogi tworzy od nowa.

    Nie, nie tworzy.
    Jak weźmie napraw to nie zrobi nic plikom, a jak zainstaluje drugiego windowsa
    na tą samą partycję to jego profil będzie wyglądać nazwa.000. Wystarczy pliki
    przenieść w nowe miejsce.

  • 6. Data: 2012-01-13 08:39:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "p 47" napisał w wiadomości grup
    > Na notebooku jest windowsXP sp1.

    Współczuję

> [...]
    > pomocy startu z CD zawierajacej Windows XP i nadinstalacji z naprawą z tej

    Oczywiście nie pomyślałeś, żeby przeczytać tego blue screena i rozwiązać
    problem?

    > Ale żal mi wszystkiego, co na tym HD jest zgromadzone..

    Słyszałeś o backup? To pora zacząć to robić.

    > Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji?

    Przeczytać blue screena, odpowiednio naprawić system (bez reinstalacji - pewnie
    brakuje jakiegoś dll) i przejść na FSM.

  • 7. Data: 2012-01-13 09:48:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p 47 napisa?(a):

    > Po czyszczeniu przy pomocy CCCleanera pojawiał się, w trakcie bootowania,
    > niebieski ekran.

    Uzyles wersji CCCleanera nie zgodnej z posiadanym zasilaczem.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2012-01-14 02:10:13
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "p 47" napisał:

    > Na notebooku jest windowsXP sp1.
    > Po czyszczeniu przy pomocy CCCleanera pojawiał się, w trakcie bootowania,
    > niebieski ekran.

    Jak ktoś używa g... to w następstwie ma smtód.

    > Jedynie co przychodzi mi do głowy to wymontować HD, podłaczyć go jako
    > dodatkowy do innego PC-ta, tam go sformatowac i po włożeniu spowrotem do
    > notebooka zainstalować winde od zera.

    To w noteboku nie można sformatowac dysku? Trzeba go wyjmować?

    > Ale żal mi wszystkiego, co na tym HD jest zgromadzone..
    > Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji?

    To typowy przykład kłopotów spowodowanych trzymaniem dokumentów i innych
    danych na partycji systemowej. Róbcie tak dalej dzieci neostrady i czekajcie
    skutków.

    Remek

  • 9. Data: 2012-01-14 07:39:13
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    [...]
    > To typowy przykład kłopotów spowodowanych trzymaniem dokumentów i innych
    > danych na partycji systemowej. Róbcie tak dalej dzieci neostrady i czekajcie
    > skutków.

    Możesz bardziej rozwinąć temat? To czy system operacyjny sie uruchamia
    ma niejako znikomy wplyw na dostepnosc danych uzytkownika.

    a) uruchamiasz livecd - jest dostep do danych
    b) odtwarzasz z backupu - jest dostep do danych
    c) umieszczasz dysk w obudowie, w innym komputerze - jest dostep do danych

    R.

  • 10. Data: 2012-01-14 10:17:33
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A jeśli oznaczyłeś folder użytkownika na dysku NTFS jako "prywatny", to też
    będziesz miał dostęp do danych?

    -----