-
11. Data: 2011-04-23 16:31:03
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Od: Sysek <s...@p...onet.pl>
W
> glosno mysle i to pewnie troche malo realna - zaawansowana teoria ;) :
> - byc moze przy duzych luzach ?o?ysk wa?u magneto ociero o cewke/impulsator.
> przy wiekszej kompresji magneto bedzie bardziej "latac" bo tlok bedzie
> "dociskal" wa?.
> Pzdr
> PanAdol
Też znalazłem tą teorię , a właściwie podrzucił ją Grzybol.
Mało realne, poza tym łożyska na wale są glanc nie śmigane.
Dziś już jesteśmy po piwie i nie dojedziemy do warsztatu :)
Ale mamy drugą cewkę zapłonową, i jak znajdzie się chwila to sprawdzimy.
--
Sysek
-
12. Data: 2011-04-23 19:53:34
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-23 18:31, Sysek pisze:
> Ale mamy drugą cewkę zapłonową, i jak znajdzie się chwila to sprawdzimy.
Sprawdz czy dotykajac silnika obok nie uziemiasz obwodu wysokiego napiecia.
Tak se mysle ze czlowiek na takei napiecie jak tam wystepuje to jest
calkiem wystarczajacym przewodnikiem.
KJ
-
13. Data: 2011-04-23 22:36:11
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
Użytkownik "Sysek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:iosg2a$2go$1@news.onet.pl...
>
>> Ja szuka?bym na linii magneto(iskrownik)-modu?. Ci?nienie nie ma nic do
>> tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak mia?em.
>> Magneto jeb?o i g?upia?. Iskra by?a, potem nie by?o i tak naokr?g?o:-)
>>
>
> No oczywiście , że ciśnienie nie ma ... ale ma
> Sprawdziliśmy to kilkanaście razy....
> Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy.
> dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra
> poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkręconej świecy, iskra jest piękna ładna w
> każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo świecy (nawet palcem) i znika
> iskra ?????
> no k...a głupi jestem.
>
>
> --
> Sysek
Opór mechaniczny jaki daje ciśnienie powoduje że któryś z elementów układu
zapłonowego nie działa, np jest luz na łożystkach wału i magneto "przyciera"
cewkę impulsatora. Bez oporu luz się nie ujawnia i jest ok. Zobacz też czy
któryś z elementów mocujących nie jest luźny. Przy ciśnieniu cały układ wału
krobowego pracuje w sposób niezrównoważony - szarpany. Taki "szarpiący"
moment siły może powodować że luźne mocowania lub np jakieś pęknięcia
materiału powodują że coś będzie działać nieprawidłowo.
--
Jackare