-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: [press] subaru i sprzeglo :-)
Date: Thu, 15 Jul 2010 12:12:01 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 58
Message-ID: <i1mmq5$2nn$1@news.onet.pl>
Reply-To: g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl
NNTP-Posting-Host: network.pkwsa.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1279188613 2807 194.145.186.65 (15 Jul 2010 10:10:13 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 10:10:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.6b) Gecko/20031205
Thunderbird/0.4
X-Accept-Language: pl, en-us, en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297344
[ ukryj nagłówki ]Nie abrdzo wiem czy nalezy plakac czy raczej sie smiac po przeczytaniu tego art. i
postawie Subaru
oraz ich zalecen :-)
http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/n
ews/subaru-tak-dobre-ze-az-zle,1502907,415
"...Narzekania nie dotyczą jednak samej jednostki napędowej ale układu przeniesienia
napędu.
Właściciele modeli forester, legacy i outback masowo zjawiają się w warsztatach w
celu wymiany
sprzęgła. Element ten, przez większość producentów (również przez Subaru) traktowane
jest jako tzw.
"część eksploatacyjna", a to oznacza, że nie podlega wymianie na gwarancji. Nie
byłoby w tym pewnie
nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprzęgła masowo odmawiają współpracy po
przebiegu rzędu 20-30
tys. km.
Przedstawiciele Subaru zasłaniają się tym, że wytrzymałość sprzęgła wynika w dużej
mierze z warunków
użytkowania. Jako przyczynę awarii podaje się więc nieumiejętne obchodzenie się z
pedałem sprzęgła.
Spowodowane ono jest - wg Subaru - tym, że nowy silnik Diesla dysponuje bardzo
wysokim momentem
obrotowym (350 Nm) i bardzo żywiołowo reaguje na gaz. Ponieważ samochody mają napęd
na wszystkie
koła, zerwanie przyczepności kół w czasie ruszania jest niemożliwe, a do poślizgu,
który w innych
pojazdach występuje na kołach, tutaj dochodzi na tarczy sprzęgła.
W takiej argumentacji doszukać się można pewnej logiki. Po wprowadzeniu do oferty
diesla, klientami
Subaru stali się ludzie, którzy często nie mieli wcześniej do czynienia z
permanentnym napędem na
cztery koła. Należy jednak pamiętać, że samo Subaru określa forestera i outbacka
mianem SUV-ów,
czyli samochodów, które świetnie sprawdzają się nie tylko w roli pojazdów miejskich,
ale też dają
sobie radę w lekkim terenie, ciągają przyczepy, itd. Również wspominany "wysoki
moment obrotowy"
rzędu 350 Nm nie jest dzisiaj niczym szczególnym, a pojazdy z napędem 4x4 oferowane
przez
konkurencję nie mają tego typu problemów.
Niestety, doszło do tego, że część użytkowników pseudoterenowch samochodów boi się
nawet wjeżdżać
swoimi autami na krawężniki, bo - jak przestrzegają pechowcy - może się to skończyć
spaleniem tarczy
sprzęgła.
Oficjalnie, ponieważ nie ogłoszono żadnej akcji serwisowej, problem nie występuje.
Subaru zastrzega
się, że sprzęgło jest mocniejsze niż u konkurencji i nie ma mowy o błędzie
konstrukcyjnym ani wadzie
fabrycznej.
Trzeba jednak przyznać, że - po interwencji dziennikarzy jednej z telewizji -
przedstawiciele Subaru
podjęli kroki mające na celu zahamowanie tego zjawiska. Firma proponuje klientom
zmianę
oprogramowania komputera sterującego jednostką napędową (bardzo niski moment obrotowy
w dolnym
zakresie obrotów powoduje, że wielu kierowców "gasi auto" przy próbie ruszenia) a
także, jeśli
klient zastosował się do tego zalecenia, zwraca koszt wymiany sprzęgła, gdy to odmówi
współpracy
przy przebiegu poniżej 30 tys. km.
Warunkiem zwrotu kosztów jest również odbycie przez kierowcę jednodniowego,
bezpłatnego szkolenia w
Szkole Jazdy Subaru, które obejmuje głównie... naukę ruszania. Ma ono - zdaniem
Subaru - odbywać się
"bez gazu", pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty dopiero wówczas, gdy auto
zaczęło się już
toczyć. Oczywiście takie traktowanie sprzęgła faktycznie wydłuża jego żywotność,
problem w tym, że
może też skrócić "żywotność" kierowcy, jeśli wytaczając się z podporządkowanej
samochód zgaśnie na
środku skrzyżowania.
O co więc chodzi? Albo Subaru wyprodukowało część, która wyraźnie nie radzi sobie z
nagłym
przyrostem momentu obrotowego nowoczesnego, doładowanego diesla (wcześniej notowano
też problemy z
kołami dwumasowymi), albo też, po wprowadzeniu jednostki wysokoprężnej, markę
ukochali sobie
kierowcy, którzy - przynajmniej teoretycznie - nie potrafiąc ruszać, oblaliby każdy
egzamin na prawo
jazdy.
Z naszych informacji wynika, że jednym z kluczy do rozwiązania tej zagadki jest fakt,
że problemy ze
sprzęgłem mają w większości ci, którzy nie boją się podjeżdżać pod krawężniki,
wyjeżdżać z
podziemnych parkingów, samodzielnie wykopywać się ze śnieżnych zasp, a czasami nawet
- o zgrozo -
zjechać z asfaltu jadąc na ryby. Jednym słowem - użytkują samochód zgodnie z jego
przeznaczeniem.
Winą za palące się sprzęgła nie można jednak obarczać wyłącznie Subaru. Kto w
centrali japońskiej
firmy mógł przewidzieć, że w XXI wieku, kierowca SUV-a (forester znaczy po polsku
"leśnik")
wyposażonego w stały napęd na cztery koła i reduktor zdecyduje się używać go również
w zimie,
czasami nawet poza utwardzonymi drogami..."
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.10 12:24 DoQ
- 15.07.10 12:33 tadek
- 15.07.10 12:43 Waldek Godel
- 15.07.10 16:44 Olleo
- 15.07.10 17:18 neoniusz
- 16.07.10 10:42 czak norris
- 16.07.10 12:22 kml
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)