-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: [press] projekt ustawy o wrakach
Date: Fri, 27 Aug 2010 12:15:55 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <i5837p$lvs$1@news.onet.pl>
Reply-To: g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl
NNTP-Posting-Host: network.pkwsa.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282904121 22524 194.145.186.65 (27 Aug 2010 10:15:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Aug 2010 10:15:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.6b) Gecko/20031205
Thunderbird/0.4
X-Accept-Language: pl, en-us, en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2306857
[ ukryj nagłówki ]http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/445435,z_drog_
znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html
"Z dróg znikną zagrażające bezpieczeństwu samochody
Poważnie uszkodzone w wypadkach oraz zatruwające środowisko pojazdy trafią do
recyklingu.
Po ulicach nie będą jeździły zardzewiałe wraki, z których wycieka olej. Skończy się
też klepanie
samochodów przywiezionych z zagranicy, które przed wizytą w warsztacie wyglądają jak
po crash
teście. Jeżeli auto będzie mocno rozbite lub tak zniszczone przez eksploatację, że
nie spełni
określonych wymagań, to zostanie wycofane z ruchu. Trafi wówczas do recyklingu, by
nie zagrażało
bezpieczeństwu i środowisku naturalnemu. Nad projektem rozporządzenia o przesłankach
decydujących o
wycofaniu auta z użycia pracuje Ministerstwo Infrastruktury.
Projekt określa wymagania techniczne, których niespełnienie powoduje uznanie
samochodu za wycofany z
eksploatacji. Do recyklingu trafi auto ze złamaną ramą lub wygiętą płytą podłogową.
Taki sam los
czeka także te pojazdy, w których w wyniku przegrzania nastąpiły deformacje 30 proc.
powierzchni
nadwozia, płyty podłogowej czy dachu. Zezłomowane zostaną też samochody, w których
korozja
doprowadzi do zatarcia numerów identyfikacyjnych. Projekt przewiduje wyeliminowanie
pojazdu z ruchu
również wtedy, gdy pojawią się w nim jednocześnie trzy usterki. Dotyczy to sytuacji,
gdy samochód po
pierwsze będzie miał pękniętą ramę, przez co nastąpi obniżenie jej sztywności, po
drugie jego dach
ulegnie załamaniu wraz ze szkieletem, a po trzecie korozja obejmie co najmniej 30
proc. powierzchni
nadwozia.
Nowe przepisy spowodują, że z rynku szybciej znikną pojazdy, które na przykład były
zalane podczas
powodzi. Jeżeli żywioł spowodował poważne uszkodzenia, to samochód zamiast na giełdę
lub do komisu
trafi do stacji demontażu. Dlatego jeżeli obok znacznej korozji zostanie uszkodzona
skrzynia biegów
czy do silnika lub elementów przeniesienia napędu dostanie się woda z osadami, to
auto zostanie
uznane za odpad.
- Projekt należałoby uzupełnić o jeszcze jedną przesłankę kwalifikującą auto do
recyklingu. Chodzi o
sytuację, gdy koszty naprawy auta przekraczają 150 proc. jego wartości - uważa Adam
Małyszko, prezes
Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów. Jak tłumaczy, takiego samochodu w
większości przypadków
nie da się już przywrócić do stanu technicznego zapewniającego bezpieczne
użytkowanie.
Ekspert zwraca również uwagę na to, że w wielu sytuacjach nowe prawo będzie martwe. -
Niestety,
przepisy nie określają, kto ma decydować, że uszkodzone auto jest już odpadem -
ubolewa Adam Małyszko.
Resort infrastruktury zgodnie z ustawową delegacją miał jedynie określić warunki
wycofania pojazdu z
eksploatacji. Nie ma obowiązku decydowania, jak te przepisy będą egzekwowane.
Obecnie prawo stanowi, że samochód może być wycofany z eksploatacji tylko wtedy, gdy
właściciel sam
skieruje go do stacji demontażu. Jednak jeżeli tego nie zrobi, a usterki nie zostaną
zdiagnozowane
przez stację kontroli pojazdów, to zagrażające bezpieczeństwu auta dalej będą jeździć
po naszych
drogach."
Ciekawe co z tego wyniknie?
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.10 12:30 Waldek Godel
- 27.08.10 12:33 Cavallino
- 27.08.10 12:34 Yakhub
- 27.08.10 12:48 Yakhub
- 27.08.10 12:49 Andrzej Lawa
- 27.08.10 13:03 Waldek Godel
- 27.08.10 13:12 Yakhub
- 27.08.10 13:19 Massai
- 27.08.10 13:41 Yakhub
- 27.08.10 13:42 J.F.
- 27.08.10 13:58 Cavallino
- 27.08.10 14:00 Jakub Witkowski
- 27.08.10 14:03 Jakub Witkowski
- 27.08.10 14:04 Cavallino
- 27.08.10 14:05 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS