  • 51. Data: 2017-01-06 00:44:48
    Temat: Re: prawo
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:slrno6t860.vrk.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Rysy poszarzałe, widać, że od dawna. To samo zeznają świadkowie.

    A problem zrobić sztuczną patynę?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 52. Data: 2017-01-06 08:51:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 23:02:14 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nic nie muszę robić, sąd ma tu robotę.

    Czy już udało ci się wygrać jakiś proces o patenty z Google, MS,
    Apple, Lucent czy choćby Samsung?

  • 53. Data: 2017-01-06 08:55:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 23:04:29 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Kluczowe słowo: może. W szczególności mogą to być bajty
    > smieciowe służące li tylko dopełnieniu, by MD5 się zgadzło.

    Właśnie tak. Ale być może da się te bajty zaszyć jako watermark w
    obrazku. Czyli potem spokojnie generuje się PDF czymkolwiek.

  • 54. Data: 2017-01-06 11:58:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > A problem zrobić sztuczną patynę?

    A problem podrobić czyjś podpis albo ważną pieczęć notariusza?

    Bardzo łatwo zapomnieć o co chodzi w tych sprawach sądowych
    (niektórzy nie zapomnieli, a po prostu nigdy nie mieli o tym
    pojęcia). To nie jest tak, że mój "dowód z MD5" obali ktoś,
    kto przedstawi jakieś cyferki z SHA-fafnaście. I powoła się
    na opinię biegłego, który twierdzi, że MD5 "ma dziury", ale
    za to SHA-fafnaśnie jest zajebisty.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2017-01-06 11:59:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Czy już udało ci się wygrać jakiś proces o patenty z Google, MS,
    > Apple, Lucent czy choćby Samsung?

    Nie było do tej chwili sporu między nami, więc i okazji do wygranej
    (ani przegranej) też nie.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2017-01-06 12:02:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Właśnie tak. Ale być może da się te bajty zaszyć jako watermark
    > w obrazku. Czyli potem spokojnie generuje się PDF czymkolwiek.

    Robimy więc pętle (lub wraże GOTO) i wracamy do punktu poprzedniego.

    Panie biegły, mamy dwa pliki o tym samym sktócie MD5. Struktura
    pierwszego wskazuje, że stworzony został przez program pdfTeX
    bezpośrednio z prostego tekstu. Drugi zawiera jakieś watermarki.
    Czy w świetle wiedzy posiadanej przez biegłego możliwe jest, by
    pierwszy plik powstał w ten sposób, że został dopasowany tak, by
    odpowiadał skrótem MD5 drugiego?

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2017-01-07 08:17:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Jan 2017 12:02:07 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Panie biegły, mamy dwa pliki o tym samym sktócie MD5. Struktura
    > pierwszego wskazuje, że stworzony został przez program pdfTeX
    > bezpośrednio z prostego tekstu. Drugi zawiera jakieś watermarki.

    Nie będziesz wiedział że są tam. Po prostu odpowiednio spreparowana
    bitmapa, którego analiza nic nie wykryje. Niektóre piksele mają
    dodane/objęte 1 w składowych RGB, co przy 24 bitach na piksel jest
    niewykrywalne.

    I to nie jest jedyny sposób.

  • 58. Data: 2017-01-07 08:26:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Jan 2017 11:58:43 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A problem podrobić czyjś podpis albo ważną pieczęć notariusza?

    Notariusz nie tylko przebija pieczątkę, ale także wpisuje do
    rejestru. I wszystko to jest mocno obudowane prawem.

    Oczywiście możliwe jest że notariusz będzie nieuczciwy, sędzia
    przekupny, a twój lekarz wytnie ci wątrobę bo jest smakoszem.

    Tak samo jak możliwe jest że bug w CPU spowoduje że te MD5 zostanie
    wygenerowane z błędem.

  • 59. Data: 2017-01-07 10:31:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek złożył do protokołu:

> [...]
    > bitmapa, którego analiza nic nie wykryje. Niektóre piksele mają
    > dodane/objęte 1 w składowych RGB, co przy 24 bitach na piksel jest

    Wysoki sądzie, wnoszę o wyznaczenie nowego biegłego. Biegły powinien
    mieć umiejętności wystarczające do przeprowaddzenia analiz potrzebnych
    do odpowiedzi na zadane mu pytania. Brak wiedzy na temat działania
    wskazanego mu programu nie może być zasłaniany wymyślanymi na poczekaniu
    historiami.

    > I to nie jest jedyny sposób.

    Wysoki sądzie, może być również tak, że biegły powołany na wniosek
    strony przeciwnej niekoniecznie ma tak elementarne braki w wiedzy,
    jak można sądzić z jego wypowiedzi. Być może celowo usiłuje wprowadzić
    w błąd sąd. Ta sprawa wymaga osobnego zbadania. Ale dla bieżącego
    postępowania wniosek z tego może być tylko jeden.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2017-01-07 10:35:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście możliwe jest że notariusz będzie nieuczciwy, sędzia
    > przekupny, a twój lekarz wytnie ci wątrobę bo jest smakoszem.

    A jednak ludzie dopuszczają się rozmaitych fałszerstw. Są to
    często osoby uczciwe -- ot, ktoś walnie parafkę za kogoś na
    mało znaczącym kwitku. Nikt się o tym nie dowiaduje, bo taki
    podpis nie ma żadnych skutków prawnych ani nie jest skierowany
    przeciwko czyimś interesom, a przeważnie wręcz przeciwnie.
    Nikt nawet dowiedzieć się nie stara. Ale jeśli ktoś przy lewej
    transakcji pokaże sfałszowane odpisy notarialne, będzie nacierał
    herbatą świeże inskrypcje na drzwiach wychodka, albo zacznie
    kombinować przy plikach by je dopasować do sumy MD5 -- to co
    innego. Dopadniemy go, a poszukiwania rozpoczniemy od postawienia
    pytania 'cui bono'.

    > Tak samo jak możliwe jest że bug w CPU spowoduje że te MD5
    > zostanie wygenerowane z błędem.

    A również może spaść meteoryt.

    --
    Jarek