  • 1. Data: 2009-06-26 11:47:45
    Temat: poszukiwania nieelektronika
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    poszukuję czegoś takiego co wyglądało mniej więcej tak na obrazku
    Pisze czegoś bo i nazwy i tego co dokładnie robi jednym słowem sie
    określić nie da.

    http://img30.imageshack.us/img30/5316/ulcos.gif

    Znajomy mówił coś o jakimś UL2232 albo LM2232 (niestety pewnie oba
    nieprawidłowe określenia bo nie zapamiętałem dobrze a ze znajomym nie
    będę miał na długo żadnego kontaktu, raz już widziałem właśnie datasheet
    tego czegoś i mi bardzo pasowało jednak nie zapisałem sobie go nigdzie.

    Działo to mniej więcej tak jak szereg transoptorów tyle ze korzystało z
    doprowadzonego już napięcia, miało wspólna masę i w ogóle było
    zapakowane w jednym pudełku dzięki czemu oszczędza się miejsca na
    płytce. Taki rodzaj wzmacniania słabych sygnałów.
    w moim wypadku sygnały pochodziły by z portu LPT wiec istotne jest tylko
    przekazywanie stanu jest nie ma dalej ale korzystając już z większego
    napięcia o większej wydajności prądowej.
    Poza tym jak zabezpiecza sie port LPT żeby nie pobrało więcej, nie chce
    go uszkodzić.

  • 2. Data: 2009-06-26 12:03:27
    Temat: Re: poszukiwania nieelektronika
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 26 Cze, 13:47, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
> [...]
    > będę miał na długo żadnego kontaktu, raz już widziałem właśnie datasheet
    > tego czegoś i mi bardzo pasowało jednak nie zapisałem sobie go nigdzie.

    Może ULN2003 lub ULN2803?

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2009-06-26 12:05:30
    Od: "lukasz" <...@...z>

    > http://img30.imageshack.us/img30/5316/ulcos.gif
    >
    > Znajomy mówił coś o jakimś UL2232 albo LM2232 (niestety pewnie oba

    ULN2803 ?

  • 4. Data: 2009-06-26 12:26:12
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    lukasz pisze:

    > ULN2803 ?

    Tak, dokładnie to! dzięki.

  • 5. Data: 2009-06-26 21:03:18
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Osadnik pisze:
    > Działo to mniej więcej tak jak szereg *transoptorów* tyle ze korzystało z

    Chyba tranzystorow, ULNxxxx nie ma optoizolacji, zeby bylo jasne.

    --
    butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 6. Data: 2009-06-28 10:34:39
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Osadnik pisze:

    Mam takie inne pytanie.
    jak wiemy układ DS90797 pozwala na zasilanie w trybie Parasite czyli
    bezpośrednio z portu RS232. A jak przerobić na wersje z zewnętrznym
    zasilanie? zwyczajnie nóżkę np DS18B20 odpiąć i podłączyć osobno do
    zasilania? czy jednak trzeba by coś zmieniać w układzie?
    Jestem zmuszony skorzystać z DS9097.

  • 7. Data: 2009-06-28 22:56:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Osadnik pisze:

> [...]
    > bezpośrednio z portu RS232. A jak przerobić na wersje z zewnętrznym
    > zasilanie? zwyczajnie nóżkę np DS18B20 odpiąć i podłączyć osobno do

    Dokładnie tak. To jest nawet zalecana metoda zasilania DS18B20 / DS18S20
    (zamiast parasite power).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/