  • 21. Data: 2011-12-16 12:31:05
    Temat: Re: poprawny wielodostęp
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > (a):

    > problem...

    > zapytalem
    > >

    > innymi slowy to mz jednostkowy chamowaty wklad tej _danej_ osoby)
    Pytalem w dziekanacie, a obie odpowiedzi otrzymalem od jakiejs
    pani ktora uprzednio sie z kims telefonicznie kosultowala.

    > - mz lepiej pojsc po rozum do glowy i podczepiajac
    > sie pod klimat studenckiego srodowiska po prostu nie pytac nikogo o zdanie
    Bez zgody bym sie zle czul tam.

  • 22. Data: 2011-12-16 12:46:19
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-16, M.M. <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Pytalem w dziekanacie, a obie odpowiedzi otrzymalem od jakiejs
    > pani ktora uprzednio sie z kims telefonicznie kosultowala.

    > Bez zgody bym sie zle czul tam.

    Ach, to ty pytałeś dziekanatu! Trzeba było spytać prowadzącego, bo to
    jemu potencjalnie będziesz przeszkadzać. Wzrost zużycia środków trwałych
    i innych materiałów z faktu twojej obecności jest pomijalny, uczelni
    jako instytucji naprawdę nie zrobi to żadnej różnicy.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 23. Data: 2011-12-16 13:05:15
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Pytalem w dziekanacie, a obie odpowiedzi otrzymalem od jakiejs
    > pani ktora uprzednio sie z kims telefonicznie kosultowala.

    > Bez zgody bym sie zle czul tam.

    mozesz zalozyc ze jest to 'domyslna zgoda', byc moze nie
    ma co stawiac kwestii wprost, bo 'tchorzliwi urzedole'
    zaczna wietrzyc jakies problemy i powiedza nie dla 'spokoju'
    ('wlasnej glupoty' niejako) (mimo ze oczywiscie cala sprawa nie
    mialaby zadnych skutkow negatywnych) - tak to chyba niestety
    czesto dziala z takimi decyzjami - - w sumie to wogole warto miec
    pewnie kontakt z uczelnią - ja jak jestem w toruniu (ostatnio
    bylem poznym latem, i zobaczylem ze instytut fizyki nieco
    przebudowali) to zagladam zawsze do wydzialu fizyki chocby
    popatrzec po katach - mam nieskonczone studia bo mam tylko
    licencjat z fizyki teoretycznej, moze nawet nie jestem za
    stary (juz po trzydziestce ale wygladam na 30) by dokonczyc
    studia, ale raczej niestety nie mam warunkow na zwykle
    dostudiowanie tego do konca (wiadomo) - choc gdyby np udalo
    mie sie zatrudnic w toruniu na pol czy 3/4 etatu i przy
    okazji dostudiowac dziennie dwa lata fizyki do konca to bylaby
    to bajka - niestety nie mam najmniejszych umiejetnosci
    organizowania swego zycia :/

  • 24. Data: 2011-12-16 18:32:51
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    chyba żarty sobie robicie, mnie by siłą tam nie zagonili...

  • 25. Data: 2011-12-16 20:18:11
    Od: u...@d...invalid

    > żeby nieco zluzować atmosferę na grupie... zagadnienie...
    > jak poprawnie wykonać wielodostęp w aplikacji z bazą danych?
    > czy to się robi tak, że na starcie aplikacji blokuje się dostęp do bazy,
    > a na końcu odblokowuje? jak to się fachowo robi?

    A co to za baza danych? Bazy danych generalnie realizują tego typu
    mechanizmy poprzez transakcje i właściwe dla nich poziomy izolacji. Same
    dbają o to, aby blokować odpowiednie wiersze/strony/tabele. Chodzi Ci o
    mechanizmy implementacje we własnej bazie danych?

  • 26. Data: 2011-12-16 20:42:37
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):

    > chyba żarty sobie robicie, mnie by siłą tam nie zagonili...

    ja uwielbialem czas studiow (co najmniej w wiekszosci ale chyba
    w calosci) do konca studiow wszystko szlo dobrze - dopiero pozniej
    nastapila klapa

  • 27. Data: 2011-12-16 20:46:22
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    u...@d...invalid napisał(a):

    > A co to za baza danych? Bazy danych generalnie realizują tego typu
    > mechanizmy poprzez transakcje i właściwe dla nich poziomy izolacji.
    I przez blokady wierszy/tabel.

  • 28. Data: 2011-12-16 20:46:52
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > dbają o to, aby blokować odpowiednie wiersze/strony/tabele. Chodzi Ci o
    > mechanizmy implementacje we własnej bazie danych?

    przepraszam, ale jaśniej już napisać się nie da...
    najlepiej na moim przykładzie...

  • 29. Data: 2011-12-16 21:12:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2011 12:08, wloochacz pisze:
    > Nie ma żadnego "ale" no chyba, że sobie żartujesz ...
    > Zapewnienie możliwości pobierania danych przez wiele app w tym samym
    > czasie (tylko i wyłącznie, bo modyfikować już się nie da), to *nie jest*
    > wielodostęp.
    SQLite obsługuje wielodostęp w trybie "SERIALIZABLE". Możesz włączyć też
    "read uncommited" jak lubisz. Tak czy tak, obraz bazy masz stabilny
    (wielodostęp jej nie popsuje) i zgodny z danym poziomem izolacji.

    Michoo

  • 30. Data: 2011-12-16 21:15:17
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-16, identifikator: 20110701 <N...@g...pl> wrote:
    > chyba żarty sobie robicie, mnie by siłą tam nie zagonili...

    ...a później się okazuje, że wszyscy wiedzą, jak się oprogramowuje
    dostęp wielu użytkowników jednocześnie, a ty jeden nie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot