  • 1. Data: 2012-11-17 09:47:10
    Temat: pomiar przepływu powietrza
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, zagwozdkę mam.
    Potrzebuję w maszynie mierzyć wyciek powietrza z komory wielkości
    powiedzmy 130cm3. Wycieki na poziomie pojedynczych cm3/s przy ciśnieniu
    0.1bar.

    Radzę sobie po przez limitowanie ilości powietrza dopływającego i pomiar
    ciśnienia, jakie w komorze się utworzy, ale zastanawiam się, czy nie
    było by lepiej mierzyć sam przepływ. Czujnik oczywiście też będzie
    wielką zagadką, gdyż czasu na pomiar mam około 0.5s

    Ma ktoś doświadczenie z tego typu aplikacjami? A możę jakiś fajny pomysł?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-11-17 13:26:48
    Temat: Re: pomiar przepływu powietrza
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    No właśnie, zagwozdkę mam.
    Potrzebuję w maszynie mierzyć wyciek powietrza z komory wielkości
    powiedzmy 130cm3. Wycieki na poziomie pojedynczych cm3/s przy ciśnieniu
    0.1bar.

    Może uszczelnić ową komorę?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-11-17 13:53:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Może uszczelnić ową komorę?

    To nie tak, to jest tester - komory się testuje :)
    A wyciek jest zawsze, tylko muszę wiedzieć czy akceptowalny, dlatego
    taki pomiar.

    Pzd.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-11-17 14:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2012 13:53:36 +0100, Irek N. napisał(a):
    > To nie tak, to jest tester - komory się testuje :)
    > A wyciek jest zawsze, tylko muszę wiedzieć czy akceptowalny, dlatego
    > taki pomiar.

    No to watpie zebys innymi metodami wykryl przeplyw w nieznanym miejscu.

    J.

  • 5. Data: 2012-11-17 21:41:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    J.F. pisze:

    > No to watpie zebys innymi metodami wykryl przeplyw w nieznanym miejscu.
    >
    > J.

    Ale mnie nie zależy gdzie w komorze - tylko jak duży.
    Gdziekolwiek by był, komora na złom :)
    Myślałem o pomiarze przepływu na zasilaniu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-11-17 22:23:36
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    A dlaczego tak male cisnienie i tylko 0,5s na pomiar?

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 7. Data: 2012-11-17 23:02:43
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    v...@i...pl pisze:
    > A dlaczego tak male cisnienie i tylko 0,5s na pomiar?

    Komora deformuje się przy większym, a czas jest ograniczony wydajnością
    testera (automat).

    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-11-18 12:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2012 21:41:21 +0100, Irek N. napisał(a):
    > Ale mnie nie zależy gdzie w komorze - tylko jak duży.
    > Gdziekolwiek by był, komora na złom :)
    > Myślałem o pomiarze przepływu na zasilaniu.

    anemometry rozne sa ... ale ten pomiar by sie sprowadzil zapewne do tego co
    i dzis stosujesz - napompowac do pewnego cisnienia, odciac, sprawdzic czy
    cisnienie spada..

    J.

  • 9. Data: 2012-11-18 13:24:10
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-11-18 12:13, J.F. pisze:

    > anemometry rozne sa ... ale ten pomiar by sie sprowadzil zapewne do tego co
    > i dzis stosujesz - napompowac do pewnego cisnienia, odciac, sprawdzic czy
    > cisnienie spada..

    0.5 sek na pomiar, 0.1 bara. Dziura musiała by mieć średnicę centymetrową.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2012-11-18 14:56:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 13:24:10 +0100, PeJot napisał(a):

    > 0.5 sek na pomiar, 0.1 bara. Dziura musiała by mieć średnicę centymetrową.

    A przeplyw na dolocie jak mierzy ?
    Najpierw trzeba napompowac komore do pewnego cisnienia, potem regulator
    musi stabilizowac cisnienie w komorze, musi byc na tyle precyzyjny zeby
    wahan cisnienia nie bylo, a calosc na tyle szybka, zeby sie w 0.5s
    ustabilizowac ... i dlatego pisalem ze to to samo :-)

    J.