-
21. Data: 2014-02-25 13:30:17
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:09:14 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-02-24, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu
żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w
słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma
możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.
>
> >
>
> Wspaniale sa te twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu
>
> to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
>
> na to nie wpadli...
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią
na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.
-
22. Data: 2014-02-25 13:31:31
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
yabba wrote:
> Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie
> aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy
> elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem
> chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za
> zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła
> tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten
> system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem
> włącznie.
>
>
> Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił
> Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.
nie przeceniałbym wyrafionwania tych systemów, one są tak zrobione aby były
drogie w sprzedaży ale tanie w produkcji.
-
23. Data: 2014-02-25 13:33:12
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:11:08 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-02-24, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >>
>
> >> W podczerwieni ?
>
> >>
>
> > Wiesz już na 110% że w podczerwieni?
>
> >
>
> To se cyfrowa kamera nakrec kamere viatola jak przejezdza pod nia samochod
>
> to zobaczysz ze robi w podczerwieni.
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
skąd wiesz ze do pomiaru odcinkowego będą używane te same kamery co do pobierania
opłat? Zdradź tajemnicę.
-
24. Data: 2014-02-25 13:35:09
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-02-25, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią
na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.
>
Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...
--
Artur
ZZR 1200
-
25. Data: 2014-02-25 13:35:33
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2014-02-25 10:09, AZ pisze:
> On 2014-02-24, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>>
>> To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu
żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w
słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma
możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.
>>
> Wspaniale sa te twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu
> to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
> na to nie wpadli...
Przeceniasz Drobia, bądź nie doceniasz studentów i ich pomysłów :)
-
26. Data: 2014-02-25 13:41:43
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:
>
> Powitanko,
>
>
>> Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
>> Nie "prześwietli" to zdjęcia?
>
> Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.
Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach nocnych z FR
masz często
samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz samej tablicy,
pochodzący
z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka wstecznego
ustawionego na "noc".
Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by doświetlić tablicę
w IR, żeby cała stała się białą plamą...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
27. Data: 2014-02-25 13:43:22
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 11:48:59 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:3c9da89a-e003-48c0-ad5e-f3a066fb77ec@googlegrou
ps.com...
>
> W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:37:52 UTC+1 użytkownik Koziołek
>
> napisał:
>
> > Przyjazny napisał:
>
> >
>
> > > Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo
>
> >
>
> > > dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak
>
> > samo
>
> >
>
> > czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?
>
> >
>
> >
>
> >
>
>
>
> Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie aluminiowej
>
> tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy elektrycznej w samochodzie.
>
> Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak
>
> by Ci dobrze zapłacili za zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś
>
> furtkę że jak ciepła tablica to nieczytelna? W telewizji był program i
>
> mówili co ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z
>
> kolorem włącznie.
>
>
>
>
>
>
>
> Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił
>
> Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> yabba
Jakoś nie ma specjalnego problemu ze zdjęciami biometrycznymi w paszportach żeby
maszyna nagminnie się myliła. Wąsy i brodę ktoś zapuści, ucho sobie utnie i okulary
założy. A maszyna i tak go rozpozna. Marek typów i kolorów samochodów jest
zdecydowanie mniej niż typów, modeli i kolorów ludzi, to i tektura i urwane lusterko
chyba nie przeszkadza. A ten kolor z cepiku to według Ciebie po co ciągnie jak by nie
potrafił rozpoznawać na samochodzie? Bo według mnie żeby porównać. Porównać po to
żeby wykluczyć możliwość pomyłki. Wychodzi że jedyna metoda na zrobienie systemu w
chuja jest zmiana koloru z jasnego na ciemny z ciemnego na jasny. Tylko jeśli system
będzie miał możliwość uczenia się to sam po kilku rozpoznaniach poprawi wpis w bazie
danych.
-
28. Data: 2014-02-25 13:45:04
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 13:35:09 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> On 2014-02-25, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> >
>
> > Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było
odpowiedzią na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.
>
> >
>
> Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...
>
>
>
> --
>
> Artur
>
> ZZR 1200
Musisz się bardziej postarać. takie teksty mnie nie ruszają.
-
29. Data: 2014-02-25 14:07:48
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Jakub Witkowski wrote:
> W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:
>>
>> Powitanko,
>>
>>
>>> Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
>>> Nie "prześwietli" to zdjęcia?
>>
>> Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.
>
> Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach
> nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej
> znacznie słabszy obraz
> samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ -
> cos w stylu lusterka
> wstecznego ustawionego na "noc".
ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia... system wyszukuej gdzie jest
tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.
> Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by
> doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...
imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak
aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby
tablice i reszta znikły w szumach, jest tylko jeden problem inteligentna
automatyka wykryje punktowe prześwietlenei i odrzucie je w ocenie natęzenia
światła, trzeba by naprawdę duże i mocne źródło IR tak aby kompletnie
oślepić kamerę... :)
być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził
trwałe przetwornik ;-)
-
30. Data: 2014-02-25 14:11:08
Temat: Re: pomiar odcinkowy
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:07:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
> Jakub Witkowski wrote:
>
> > W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:
>
> >>
>
> >> Powitanko,
>
> >>
>
> >>
>
> >>> Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
>
> >>> Nie "prześwietli" to zdjęcia?
>
> >>
>
> >> Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.
>
> >
>
> > Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach
>
> > nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej
>
> > znacznie słabszy obraz
>
> > samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ -
>
> > cos w stylu lusterka
>
> > wstecznego ustawionego na "noc".
>
>
>
> ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia... system wyszukuej gdzie jest
>
> tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.
>
>
>
> > Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by
>
> > doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...
>
>
>
> imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak
>
> aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby
>
> tablice i reszta znikły w szumach, jest tylko jeden problem inteligentna
>
> automatyka wykryje punktowe prześwietlenei i odrzucie je w ocenie natęzenia
>
> światła, trzeba by naprawdę duże i mocne źródło IR tak aby kompletnie
>
> oślepić kamerę... :)
>
>
>
> być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził
>
> trwałe przetwornik ;-)
A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową
prędkością?