  • 21. Data: 2009-08-27 04:12:28
    Temat: Re: polaryzatory do lcd luzem?
    Od: shg <s...@g...com>

    On 26 Sie, 19:31, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:
    > oj, obecnie to chyba one są ciężko zbanowane przez EU...

    Można kupić bez problemów, niektóre firmy każą przesłać sobie tylko
    ksero/skan dowodu osobistego i deklarację (treść różna, niektórym
    trzeba pisać do czego, a u innych zadeklarować, że nie będziesz z
    tego robił broni chemicznej, narkotyków, czy innych cudów).

    Zakazu stosowanie nie ma, ale jest coś takiego jak BAT (best available
    technique), w myśl tego, jeżeli jakąś szkodliwą substancję da się
    zastąpić inną, mniej szkodliwą, to tak należy zrobić. Na przykład do
    ekstrakcji używać dichlorometanu, zamiast chloroformu. Z tym że to
    dotyczy tylko zakładów produkcyjnych na etapie wydawania pozwoleń
    itp.

    Przejrzałem z ciekawości ceny CCL4, nie wyglądają zachęcająco,
    chloroform i dichlorometan natomiast są dużo tańsze (odpowiednio ok.
    30 zł/dm? i 20zł/dm?), z tym że dichlorometan już tak dobrze do
    usuwania tego kleju się nie nadaje, przynajmniej nie tego z taśmy
    klejącej i jest paskudnie lotny.

  • 22. Data: 2009-08-27 05:48:24
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    BartekK pisze:
    > Czy ktoś widział gdzieś taki element, jak folia polaryzatora do
    > wyświetlaczy lcd, luzem, na metry/kawałki, albo duże lcd z odzysku w
    > których taka folia nie jest brutalnie sklejona tylko da się wyciągnąć?
    > Regularnie spotykam się z koniecznością zmiany świecenia lcd w
    > "negatyw", najprościej by było odwrócić polaryzator (sprawdzona metoda),
    > ale w większości przypadków jest on tak przyklejony że po zerwaniu nie
    > nadaje się do niczego (a sam lcd trzeba dobrze z kleju wyczyścić), i nie
    > ma co wstawić "w zamian"

    Może tutaj:
    http://www.optel.opole.pl/polaryzatory.html

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 23. Data: 2009-08-27 06:45:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Na wstępie zaznaczam, że to nie moja aukcja:
    http://allegro.pl/item714245142_buzil_g502_usuwa_gum
    e_do_zucia_naklejki_klej.html

    Ten preparat jest genialny. Usuwa wszystko ze wszystkiego, nie niszczy, nie
    plami a na dodatek bardzo przyjemnie pachnie ;-)

    PC

  • 24. Data: 2009-08-28 19:05:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > plami a na dodatek bardzo przyjemnie pachnie ;-)

    Co świadczyć moze o b. szkodliwych oparach!

    Włodek

  • 25. Data: 2009-08-28 21:52:38
    Od: shg <s...@g...com>

    On 28 Sie, 21:05, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:h75a2e$7d2$1@news.task.gda.pl...> Na wstępie zaznaczam, że to nie moja
    aukcja:
    > Co świadczyć moze o b. szkodliwych oparach!

    E tam, naturalne składniki, te pachnące - frakcja terpenowa z olejków
    z pomarańczy. Głównie R-limonen - węglowodór taki, działać powinno
    podobnie do benzyny. Reszta to "napęd", czyli propan i butan.

  • 26. Data: 2009-08-29 01:11:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik shg napisał:

    > E tam, naturalne składniki, te pachnące - frakcja terpenowa z olejków
    > z pomarańczy. Głównie R-limonen - węglowodór taki, działać powinno
    > podobnie do benzyny. Reszta to "napęd", czyli propan i butan.

    Raczej podobnie do terpentyny, a nawet lepiej. Benzyna ma dosyć słabe
    zdolności zwilżające - terpeny są znacznie lepsze w te klocki a terpeny
    z cytrusów są wręcz znakomite. Wnikanie w szczeliny, migracja do warstwy
    zanieczyszczeń - benzyna wysiada, znacznie dłuższego czasu potrzebuje
    żeby ten sam efekt osiągnąć.

    --
    Darek